sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Ostroh Gilotiny
GILOTINA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - levý břeh, podsektor: Ostroh Gilotiny, skála: GILOTINA - M
Obr.1: GILOTINA - M (Levý břeh), foto: z aplikace , vystaveno: 2016

3 HLAVU NA ŠPALEK!, VIIIb RP (Písk.Sasko), 17. 7. 2010, Petr Laštovička(2), Jan Pleticha, Richard Litochleb(1), Pavel Randák. Vlevo od cesty "Švédská ocel" koutem a stěnou přes 5 borháků ke slaňovacímu BH.
2 [j.] ŠVÉDSKÁ OCEL, VIIc (Písk.Sasko), 22. 7. 1987, Milan Krauskopf, Tomáš Švihnos, Pavel Bednář, Vladimír Pešek. V J stěně zleva po římse k 1. K. Stěnou přes 2. K ke spáře a tou až na konec ke 3. kruhu. Stěnou na velkou plošinu a stěnou přes K „Hlavy vzhůru“ ke slaňovacímu K. 1
1 [j1.] ŠVÉDSKÁ OCEL - VAR. PŘÍMÁ, VIIIb (Písk.Sasko), Stěnou (kruh) přímo k 1. K.
5 [i.] HLAVU VZHŮRU, VIIc (Písk.Sasko), 22. 7. 1987, Milan Krauskopf, Pavel Bednář, Tomáš Švihnos. Podél JV hrany nebo přímo hranou přes 5 K na velkou plošinu a stěnou přes 6. K ke slaňovacímu K.
[f.] OKAMŽIK PRAVDY, VIIIb (Písk.Sasko), 12. 6. 1994, Vladislav Nehasil, Zbyněk Homola. Vlevo od velkého kouta stěnou a spárou k 1. K. Od něj stěnou (2. kruh) na polici a vlevo na hranu ke 3. kruhu. Dále stěnou a zprava kolem převisu na hranu (4. kruh). Po ní na vrchol.
[h.] MAJOR VLNA, VIIIc (Písk.Sasko), 10. 6. 1995, Petr Slanina(2), Jiří Slavík. 4m vpravo od „Hlavy vzhůru“ podél trhliny (K, BH) k převisu (2. kruh). Převisem vlevo na hranu, tou (borhák) na polici. Stěnou přes borhák ke slaňovacímu borháku.
VARIANTA CESTY MAJOR VLNA, IXc (Písk.Sasko), 2018, Martin Jungling . Od 2. K cesty Major Vlna přímo přes převis a dále hranou (jako Major Vlna) přes borhák ke slanění.
SVATEBNÍ CESTA DO JILÍ, VIIa (Písk.Sasko), 18. 6. 2011, Jiří Slavík stř. Pavel Rýva, Jaroslav Zástěra, J. Kopecká,. Výrazným koutem vpravo od cesty„Major vlna" k 1. K. Výše do komína a vpravo přes 2 kruhy sokolíkem a stěnou ke slaň. K.
LETY MIMO, Xa (Písk.Sasko), 4. 7. 2004, Tomáš Sobotka(1) stř. Ondřej Beneš. Stěnou vlevo od cesty „Konečný verdikt“ přes 2 borháky pod převis (kruh), skokem do římsy a dále přímo přes převis k borháku. Stěnou ke slaňovacímu borháku.
2 [g.] KONEČNÝ VERDIKT, VIIIc (Písk.Sasko), 3. 6. 1997, Petr Laštovička(2) , Richard Litochleb(1). V J stěně vpravo od velkého kouta přes 2 borháky na balkón (vlevo 3. BH). Hranou a trhlinou (4. BH), pak traverz nad převisem doleva a spárou k 5. borhák.
VELIČENSTVO KAT, VIIIc (Písk.Sasko), IXb RP (Písk.Sasko), 28. 6. 2003, Petr Laštovička(2) stř. Richard Litochleb(1) stř. Stanislav Lukavský(1). V levé části údolní stěny vlevo od nástupu cesty Gilotina přes 11 kruhů a převislou stěnou přes 2 borháky slaňovacímu borháku.
[e.] ČERVENOZELENÁ STŘELA, VIIb (Písk.Sasko), 23. 4. 1989, Vladislav Nehasil, František Hochwalder, I. Kadlecová. Jako „Gilotina“ k odštěpu a vlevo sokolíkem k 1. K. Stěnou přes 2. K do vhloubení a jím na polici. Vlevo koutem na vrchol.
KRVAVÁ ČEPEL, VIIb (Písk.Sasko), 6. 7. 2008, Petr Laštovička(2), Jan Pleticha, Martin Červenka, Jiří Slavík, Milan Pekař, Jana Červenková, O. Starý, J. Kugler. Cestou „Gilotina“ 20m do římsy a přímo přes K, BH a K na balkón ke 2. K cesty „Gilotina“. Tou n. v. 1
4 [d.] GILOTINA, VIIb (Písk.Sasko), 18. 7. 1978, František Záběhlík, Petr Laštovička(1). Ve spádnici mohutného kouta, oddělujícího dvě výrazné hrany, podél spárky a stěnou do kouta. Tím pod odštípnutý blok. Po římse traverz doprava na hranu ke K. Hranou do vodorovného zářezu (jištění), dále ke 2. K. Stěnou do římsy a po ní traverz doleva do horní části kouta, jím na vrchol. 1 1
2 [c.] HRDELNÍ TREST, VIIc (Písk.Sasko), 28. 7. 1995, Stanislav Lukavský(1), Bedřich Schejbal. Ve spádnici ostré hrany „Gilotiny“ přímo přes 2 kruhy k 1. kruhu„Gilotiny“.
2 MĚSÍČNÍ TVAŘ, VIIIb (Písk.Sasko), Jako cesta Měsíčný krajinou spárou a vlevo podél hrany přes 3 borháky k 1. kruhucesty Měsiční krajinou. Stěnou přímo přes 3 borháky na balkon a vlevo hranou ke slaňovacímu borháku.
[b.] MĚSÍČNÍ KRAJINOU, VIIIb (Písk.Sasko), 5. 5. 1989, Vladislav Nehasil, Jiří Prášek. Vpravo v údolní stěně koutem, výše spárou až na její konec k 1. K. Stěnou šikmo doprava na kazatelnu ke 2. K. Stěnou přes převis ke 3. kruhu. Od něj traverz na hranu a tou n. v.
1 PAVLÍKOVA PROCHÁZKA PO MĚSÍCI, VIIIc (Písk.Sasko), IXb RP (Písk.Sasko), 25. 8. 2012, Jens Manka. Vpravo od nástupu cesty „Měsíční tvář" koutkem a doleva k 1. BH. stěnou a hranou přes  6 BH ke 2. K cesty „Měsíční krajinou". Dále k jejímu 3. kruhu a stěnou přímo přes 2 borháky ke slaňovacímu borháku.
Poznámka:Není to špatné. Pozor při spouštění, chybí cca 12 metrů lana (s osmdesátkou), navázat. Jeden těžší flek na hrance u 6.bh, pak to nezkazit nahoře nad kruhy (2.K není vidět, leží v římse - asi 4m přímo nad tím prvním). Jištění: 9bh, 2K, slaňák komentář: Jeník Pleticha
[a.] NÁMĚSTÍ NEBESKÉHO MÍRU, VIIIb (Písk.Sasko), 23. 6. 1989, Milan Krauskopf, J. Šiler. Koutem a spárami v S stěně přes K do spáry a jí na konec, stěnou přímo na polici ke 2. K a na vrchol.
SPACE-EGGS, IXb (Písk.Sasko), 1. 8. 2020, Jens Manka a Chris-Jan Stiller. Vpravo od cesty "Náměstí nebeského míru" stěnou na předskalí a stěnou (4 borháky) a skalní hodiny na balkon ke 1. kruhucesty "Náměstí nebeského míru". Tou krátce vzhůru a vpravo stěnou přes 2 borháky ke slaňovacímu borháku.
AMORES PERROS, Xc RP (Písk.Sasko), 2003, Ondřej Beneš stř. Tomáš Sobotka(1). Vpravo od cesty „Náměstí nebeského míru“ stěnou přes 4 borháky pod převis ke slaňovacímu borháku.
Článek
ke skále:
Labské pískovce - vybrané stěny z roku 1993.
Z propadliště času se podařilo vydolovat archivní kopii dnes již neexistujícího webu, jehož podkladem byl tiskem vydaný průvodce LAŠTOVIČKA Petr st., SLAVÍK Jiří, NOVÁK Jiří, PLESKOTOVÁ Zdenka, ARNOLD Bernd (1993): Labské pískovce - vybrané stěny.

Z dnešního pohledu to má již jen historickou cenu, za těch 29 let ve stěnách vznikly desítky dalších cest a topa stěn již nemusí být tak jasná, jako kdysi (jestlliže tam v roce 1993 bylo pět kruhů, dnes jich tam klidně může být i dvacet a pak se v tom čert vyznej).

zapsáno: 17.9.2022

Z důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tu to skálu podmíněny předchozím souhlasem správcem skal.
(Jan Pleticha / 03.05.2011 07:57:50)