sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Mordor
ĎÁBLOVA STĚNA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - levý břeh, podsektor: Mordor, skála: ĎÁBLOVA STĚNA - M
Obr.1: ĎÁBLOVA STĚNA - M (Levý břeh), foto: z aplikace , vystaveno: 2016

1 FUCKOVACÍ PANNA, IXb RP (Písk.Sasko), 8. 6. 2008, Jiří Slavík, Pavel Rýva. Vlevo od cesty „Fackovací panák“ úzkou stěnou přes 2 borháky ke slaňovacímu borháku.
[h.] FACKOVACÍ PANÁK, IXc (Písk.Sasko), 14. 9. 1997, Petr Laštovička(2) , Richard Litochleb(1). Cesta vede zcela vlevo na nízkou, mírně položenou stěnu. Podél levé hrany přes 4 borháky ke slaňovacímu borháku. 1
VIETNAM, IXb RP (Písk.Sasko), 2003, Tomáš Sobotka(1) stř. Ondřej Beneš. Vpravo od cesty „Fackovací panák“ stěnou přes 3 borháky ke slaňovacímu borháku.
2 [g.] ČERTOVINA, VIIIb (Písk.Sasko), 2000, Richard Litochleb(1), František Hochwalder. Vlevo od „Východní spáry“ podél hrany, později vlevo stěnou přes 6 borháků slaňovacímu borháku.
[f.] VÝCHODNÍ SPÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 12. 8. 1989, Milan Krauskopf, Heliu Laštovičková. Ve V stěně spárou na vrchol.
SPARTAKOVA CESTA DO PEKLA, Xa RP (Písk.Sasko), 5. 5. 2007, Ján Smoleň stř. Lukáš Čermák. Napravo ve V stěně přes 4 borháky ke slaňovacímu borháku.
HANG THEM HIGH, Xa (Písk.Sasko), 2016, Vlevo údolní stěně hranou (borhák) na balkon. Převislou hranou přes 5 borháků ke slaňovacímu borháku.
ESCAPADE - VARIANTA HANG THEM HIGH, Xc (Písk.Sasko), 2016, Od 3. BH cesty Hang them High vpravo převislou stěnou přes 2 borháky ke slaňovacímu borháku.
HARDCORE, Xa (Písk.Sasko), Xc RP (Písk.Sasko), 1999, Richard Litochleb(1) stř. Petr Laštovička(2) stř. Martin Červenka. V levé části stěny trhlinami a doprava na balkon. Převislou stěnou šikmo doleva přes 4 borháky ke slaňovacímu borháku.
V ČÍNĚ JEDÍ PSY, Xa (Písk.Sasko), Xc RP (Písk.Sasko), 2011, Jörg Andreas. Vpravo od cesty "Hardcore" hranou (borhák) a převislou stěnou přes 3 borháky ke slaňovacímu borháku.
4 [e.] INFERNO, VIIIc (Písk.Sasko), 23. 8. 1997, Petr Laštovička(2) , Richard Litochleb(1). Ve středu stěny položenou stěnou a koutem (borhák) na balkon (2. borhák). Přímo přes 4 borháky do spáry „Vysoké hry“ a tou každý romantik s jásotem vyleze až na vrchol.
Poznámka:RP IXb
1 [d.] VYSOKÁ HRA, VIIc (Písk.Sasko), 11. 8. 1989, Milan Krauskopf, Vladislav Nehasil. V údolní stěně spárou a koutem ke K. Stěnou (BH vedlejší cesty) ke 2. K. Nad ním traverz doleva (slaň. BH) do spáry a tou na vrchol.
HIGHWAY TO HELL, VIIIc RP (Písk.Sasko), 2007, Petr Laštovička(2) stř. Richard Litochleb(1). Vlevo od cesty „Pekelný rej“ hranou a stěnou přes 3 borháky do cesty „Vysoká hra“. Tou přes borhák ke K. Stěnou vpravo přes 2 borháky ke slaňovacímu borháku. 1
1 [c.] PEKELNÝ REJ, VIIIc (Písk.Sasko), 20. 8. 1997, Jindřich Hudeček, Michal Burda, Rostislav Sedliský. Stěnou vlevo od cesty „Dočasné zrychlení“ přes 6 borháků ke slaňovacímu borháku. 1 1
4 [b.] DOČASNÉ ZRYCHLENÍ, VIIc (Písk.Sasko), 10. 8. 1989, Vladislav Nehasil, Michal Novák. Podél pravé hrany přes borhák na polici (2. borhák). Přes převis a podél hrany přes 3 borháky ke slaňovacímu borháku. 1 1
TICHÝ PLÁČ - REINKARNACE, VIIb (Písk.Sasko), 2016, Pavel Rýva. Od paty stěny těsně vpravo od SZ hrany koutem a podél trhlin (2 borháky) na balkon cesty Tichý pláč. Tou dále ke slanění.
[a.] TICHÝ PLÁČ, VIIb (Písk.Sasko), 11. 8. 1989, Vladislav Nehasil, Milan Krauskopf. Ve středu Z stěny spárou ke K a přímo stěnou (2 borháky) na zarostlou polici ke slaňovacímu K.
HELLS GIRLS, VI (Písk.Sasko), 2008, Pavel Rýva, Milan Polák. Úplně vpravo v Z stěně komínem a spárou v koutě (4 borháky) ke slaňovacímu K.
Z důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tu to skálu podmíněny přechozím souhlasem správcem skal.
(j / 31.03.2012 10:07:49)