sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Nad Koňákem
STRÁŽCE JÍLOVÉHO DOLU
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
[a.] STARÁ CESTA, IV (Písk.Sasko), 29. 4. 1928, Fritz Voigt, Alfred Hille, E. Boden. Komínem mezi věží a masivem na balkónek u S hrany. Spárou, výše komínem na předvrchol a krátkou stěnou na vrchol. 1
[b.] SEVEROVÝCHODNÍ HRANA, VI (Písk.Sasko), 7. 10. 1961, Milan Holub, Jaroslav Přibyl(2), Karel Kříž(1). Jako „Stará cesta“ na balkónek a doleva ke K. Stěnou na předvrchol. „St. c. “ na vrchol.
[e1.] SEVEROZÁPADNÍ CESTA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 1960, Karel Krombholz, Radomír Kotala. Od hodin po hraně pod vrcholovou hlavu, vlevo stěnou na vrchol.
[b1.] SEVEROVÝCHODNÍ HRANA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 7. 8. 1988, Tomáš Švihnos, M. Klabík. Nástup na hraně, na římsu, traverz doleva ke spáře a tou ke K cesty Severní hrana. Spolu s ní n. v.
[c.] KOMICKÝ TRAVERZ, VIIc (Písk.Sasko), 15. 5. 1977, Jaroslav Houser, Zdeněk Hubka. Vpravo v údolní stěně stěnou a sokolíkem šikmo doleva k 1. K. Po římse doleva do žlabu a v něm spárou ke 2. K. Dále žlabem, pak vpravo stěnou na vrchol. 1
VZPOMÍNKA NA LES, IXa (Písk.Sasko), 27. 4. 2021, Lukáš Trojovský, Milan Koleta. V pravé části údolní stěny přes K do římsy Komického traverzu (vpravo použit k jištění jeho kruh) a stěnou přes 3. a 4. K n. v.
[d.] POTRHANÝ SMÍCHY, VIIIa (Písk.Sasko), 18. 9. 1992, Pavel Černý(2), Petr Laštovička(2). Levou částí údolní stěny přes 7 BH na vrchol.
Poznámka:RP VIIIc
JIHOZAPÁDNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 13. 9. 1958, Helmut Weigel, Zdeněk Janků, Stanislav Papež. Na okraji komínem mezi věží a masivem na balkón v Z hraně. Vpravo stěnou k hodinám, traverz vlevo do komína a tím na vrchol.
1 ROZMARNÉ LETO, IXa (Písk.Sasko), 20. 6. 2003, Ondřej Beneš x Tomáš Sobotka(1). V levé části údolní stěny přes 7 borháků na vrchol.
[e.] SEVEROZÁPADNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 13. 9. 1958, Helmut Weigel, Zdeněk Janků, Stanislav Papež. Na okraji komínem mezi věží a masivem na balkón v Z hraně. Vpravo stěnou k hodinám, traverz vlevo do komína a tím na vrchol.
JIHOZÁPADNÍ CESTA - VARIANTA, VIIa (Písk.Sasko), 1960, Karel Krombholz, Radomír Kotala. Od hodin po hraně pod vrcholovou hlavu, vlevo stěnou na vrchol.
ROZMARNÉ LÉTO, IXa (Písk.Sasko), 20. 6. 2003, Ondřej Beneš stř. Tomáš Sobotka(1). Levou částí údolní stěny přes 7 BH na vrchol.
RODOVÁ LINIE, VIIIc (Písk.Sasko), 23. 4. 2020, Lukáš Trojovský, Dan Bronec, Jaroslav Cach. Ze středu JZ stěny doprava k sokolíčku a jím k 1. K, poté kolem trhlin přes 2. a 3. kruhu na polici a stěnou do "Jihozápadní Cesty" tou k hodinám a mírně zprava přes převísek a poté přímo (křížíme variantu JZ cesty) přes 4. K n. v.
[f.] KHAKI PŘESKOK, Přeskok 3 (Písk.Sasko), 8. 8. 1977, František Záběhlík, Ivan Culek. Z masivu sestup na horní okraj komína mezi věží a masivem, proti pravé části náhorní stěny. Přeskok na šikmou římsu a vpravo komínem na vrchol.
KOMICKÝ TRAVERZ - VARIANTA, VIIa (Písk.Sasko), 1960, Karel Krombholz, R. Kotala. Od hodin po hraně pod vrcholovou hlavu, vlevo stěnou na vrchol.
Historické VK
STRÁŽCE JÍLOVÉHO DOLU, výstupy od roku do (0,9Mb).