sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Nad Švýcarkou
DÓM - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
TRIKOVÝ FILM, VIIc RP (Písk.Sasko), 17. 5. 2020, Petr Laštovička(2), Richard Litochleb(1). Nástup z balkonu vlevo od cesty „Koutoškola“. Stěnou podél hrany přes 6 borháků ke slaňáku.
PORCCHE ESTÁ, VIIIb (Písk.Sasko), 25. 11. 2004, Michal Aulický, M.Máca, Jaroslav Cach, V.Šmírová, M.Mareš. Vlevo od cesty „Divoký balíček“ koutem k 1. K, šikmo doleva přes převis do sokolíka a jím ke 2. K. Nevýraznou hranou a sokolíkem pod převis (3. kruh). Přes převis, dále stěnou, výše koutovou spárou na vrchol.
DIVOKÝ BALÍČEK, VIIIa (Písk.Sasko), 4. 10. 2004, Michal Aulický, M.Máca, Jaroslav Cach. Vlevo od cesty „Bojovníkova píseň“ spárou šikmo doleva k 1. K. Převislým koutem a šikmo vlevo ke 2. K. Traverz 3m vpravo a přímo stěnou na balkonek ke slaňovacímu K.
[h.] BOJOVNÍKOVA PÍSEŇ, VIIc (Písk.Sasko), 4. 9. 1988, Milan Krauskopf, František Hochwalder, Zbyněk Homola, Radek Bohman, Jiří Souček. V pravé části J stěny koutem na konec a doprava k 1. K. Vlevo spárami a stěnou přes 2. K na vrchol.
DELIRIUM AMORE PŘÍMÁ VARIANTA, IXa RP (Písk.Sasko), 26. 4. 2020, Richard Litochleb(1), Petr Laštovička(2). Stěnou za hranou vlevo od „Levého výlomu“ přes 2 borháky k 1. kruhu cesty Delirium Amore a tou ke slaňáku.
1 [g.] DELIRIUM AMORE, VIIIc (Písk.Sasko), 8. 5. 1990, Martin Červenka, Milan Krauskopf, Kurt Locher. Cestou „Levý výlom“ několik m vzhůru, doleva a podél hrany přes 4 K ke slaňovacímu K. 1
[f.] LEVÝ VÝLOM, VIIIa (Písk.Sasko), 25. 6. 1980, Zdeněk Weingartl, Pavel Weingartl. Levým výrazným koutem přes K pod převis. Traverz pod převisem vlevo a stěnou ke slaňáku.
2 [e.] CICEROVA ZKRATKA, VIIIb (Písk.Sasko), 26. 6. 1997, Michal Burda, Rostislav Sedliský. Stěnou mezi Levým výlomem a  Antickou hranou přes 4 borháky ke 3. kruhu „Antické hrany“ tou ke 4. K. Dále stěnou přímo přes borhák ke slaňovacímu K. 1
1 [d.] ANTICKÁ HRANA, VIIIb (Písk.Sasko), 18. 8. 1982, Zdeněk Weingartl, Pavel Weingartl. Podél tupé údolní hrany přes 3 K, dále stěnou ke 4 kruhu. Šikmo doprava do římsy k hodinám, krátce vzhůru do další římsy a traverz doleva a přes slaňovací K cesty Cicerova zkratka vzhůru přes převis ke slaňovacímu K. 1
BABALŮ, IXc (Písk.Sasko), Xa RP (Písk.Sasko), 29. 5. 2010, Jiří Slavík, Pavel Rýva. Stěnou vpravo od cesty "Antická hrana" přes 4 borháky dále šikmo doleva k 5. borhák, hranou přes 2 borháky do římsy a cestou Cicerova zkratka ke slanění.
1 [c.] FREEWAY, VIIIb (Písk.Sasko), 5. 7. 1997, Michal Burda, Rostislav Sedliský. Vpravo od „Antické hrany“ stěnou a trhlinami přes 4 borháky výše šikmo doprava k 5. borhák (slanění).
DVOJITÁ TMA, IXc (Písk.Sasko), 2017, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek. Napravo od cesty Freeway z balkonku převislou stěnou přes 3 borháky do trhlinky a tou na polici. Vzhůru ke slaňovacímu borháku Freewaye. Od něj (ne pod ním) šikmo vpravo skoro až do kouta a zpět vlevo vzhůru k 5. borhák. Oblou hranou přes 6. BH, nakonec žebrem pod stropový převis ke slanění.
1 [b.] PRAVÝ VÝLOM, VIIIc (Písk.Sasko), 20. 9. 1981, Zdeněk Weingartl, Jindřich Hudeček, Pavel Weingartl. Koutem v pravé části stěny přes 1. borhák ke K. Koutem přes 2. borhák na balkon. Dále koutem pod velkou střechu 3. BH (slanění). 1
[a.] KANTE PHILOSOPHY, Xc (Písk.Sasko), 1997, Společně s cestou Pravý výlom ke kruhu. Vpravo převislou ostrou hranou přes 3 borháky do římsy stěnou ke slaňovacímu K. 1
HOLÝ NESMYSL, Xa (Písk.Sasko), 25. 6. 2017, Tomáš Sobotka(1) stř. Robert Hes . Vpravo od Kante Phylosophy z předskalí stěnou přímo k 1. BH, traverz vlevo přes 2. borhák na hranu a stěnou při hraně přes 2 borháky ke slaňovacímu borháku.
O KOLEČKO NAVÍC, Xa (Písk.Sasko), 30. 5. 2015, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek stř. Tomáš Sobotka(1). Pravou údolní (S) hranou a stěnou přes 5 borháků ke slanění. 1
Článek
ke skále:
Labské pískovce - vybrané stěny z roku 1993.
Z propadliště času se podařilo vydolovat archivní kopii dnes již neexistujícího webu, jehož podkladem byl tiskem vydaný průvodce LAŠTOVIČKA Petr st., SLAVÍK Jiří, NOVÁK Jiří, PLESKOTOVÁ Zdenka, ARNOLD Bernd (1993): Labské pískovce - vybrané stěny.

Z dnešního pohledu to má již jen historickou cenu, za těch 29 let ve stěnách vznikly desítky dalších cest a topa stěn již nemusí být tak jasná, jako kdysi (jestlliže tam v roce 1993 bylo pět kruhů, dnes jich tam klidně může být i dvacet a pak se v tom čert vyznej).

zapsáno: 17.9.2022

Z důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tu to skálu podmíněny přechozím souhlasem správcem skal.
(Jan Pleticha / 31.03.2012 10:04:09)