region  Českomoravská vrchovina
oblast  Žďárské vrchy
sektor  Čtyři palice
DĚVÍN - Z STĚNA
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP.
poznámka: Pravá polovina Z stěny pod J vrcholem je dosti mohutná, ale pro porost málo využitá. Na plošinu pod Bílým stropem dojdeme odzadu po šikmých plotnách. Ve spodní části stěny vedou tři cesty klasifikace 3 (P.Bednařík 11.5.1980).
Lezení zakázáno.
oblast: Žďárské vrchy, sektor: Čtyři palice, skála: DĚVÍN - Z STĚNA
Obr.1: DĚVÍN - Z STĚNA , vystaveno: 2020

Obr.2: DĚVÍN - Z STĚNA , vystaveno: 2020

[67.] PANOPTIKUM, 5 (UIAA), 4. 11. 1973, František Čermák , Jiří Palán. Na levém rohu stěny přes stupeň pod strop, přes něj n.t. šikmo doleva pomocí špičatého bloku na kazatelnu. Z ní přes převislý blok na hranu a po ní na plató.
[78.] ZNOVUZROZENÁ, 4 (UIAA), 28. 4. 1974, Jaromír Brych , O. Vokřínek. Z terasy přes stupeň do převislé stěnky, šikmo doprava k odštěpům, po nich šikmo doleva na římsu a přímo vzhůru přes dva převislé bloky na terasu pod vrcholem.
[68.] PŘES PŘEVISEK (VARIETÉ), 5 (UIAA), 4. 11. 1973, Petr Mocek , Miroslav Bena. Ze stupínku na římsu, převislou stěnkou pod tupější vyčnívající blok a přes něj do žlábku. Členitým koutkem na lávku a přes převislou členitou stěnku na plató.
[69.] ŽĎÁRSKÁ, 5 (UIAA), 14. 9. 1975, K. Čermák , Jiří Palán. Svislou stěnkou a přes převisek ke kruhu, přes další převisek na příkrou plotnu, po ní a přes zarostlý převisek na plató.
[70.] JANTÁRYJE, 6 (UIAA), 17. 7. 1991, Pavel Kamarád. Kolmou stěnkou pod převis (nýt), přímo přes něj a ukloněnými plotnami na vrchol.
[71.] DÍVČÍ VÁLKA (MOCKOVA CESTA), 4+ (UIAA), 4. 11. 1973, Miroslav Bena , Petr Mocek. Mírně převislou stěnkou po sporých chytech k ploché špici a přes ni do koutka. Šikmo doleva n.t. přes hladké plotýnky pod strop a přes něj podél střední spárky na plató.
[72.] TRIGAN, 3 (UIAA), 26. 5. 1957, B. Vorlíček, V.Vorlíček. Vlevo od žlabu stěnkou, travnatým koutkem přes členité břicho, kolem velké borovice a šikmo doprava koutkem na travnatou lávku pod bílou převislou stěnkou. Pravou mírně převislou spárou do vhloubení a jím na vrchol.
[73.] KAŽDEJ CHVILKU, 3+ (UIAA), 11. 5. 1980, Petr Bednařík. Přes převislý blok do vhloubení a poněkud doleva podél spáry na plošinku s borůvčím. Vzhůru pod strop, podél něho doprava, pak mírně doleva stěnkou na lávku pod Bílým stropem.
[73a] KAŽDEJ CHVILKU - VARIANTA, 3+ (UIAA), 26. 10. 1973, Jiří Palán , O. Vokřínek. Z levého okraje lávky pod Bílým stropem šikmo doleva převislou stěnkou a pomocí tenkého lupenu na římsičku, šikmo doprava na spodní terasu, z ní koutem na horní terasu a po skloněné plotýnce na její vrchol.
[74.] LISTNÁČ, 3 (UIAA), 11. 5. 1980, Petr Bednařík. Nástup po ostruze, po plotýnkách do ostrého koutku a výrazným zářezem na terasu pod Bílým stropem.
[75.] PEDRŮV PILÍŘEK, 3 (UIAA), 11. 5. 1980, Petr Bednařík. Pilířkem na spodek zářezu, vlevo po pilíři nad kosodélníkový strop, zleva na temeno bloku a doleva na terasu.
[76.] UKRADENÁ STĚNKA (UZMUTÁ), 4 (UIAA), 7. 10. 1979, Z. Kudera. Vlevo do vysunutého špičatého bloku hladkou strmou plotnou asi 3m vzhůru a skloněnou vrstvenou stěnkou na spodní část hřebenu.
[77.] BÍLÝ STROP, 0 A2 (UIAA), 1966, Z terasy přes malý strůpek k první skobě v mohutném stropě a jeho středem po dvou dalších skobách v.t. na horní terasu. Stěnou vpravo na J vrchol.
Poznámka:1.přelez M.Schwarz - B.Němec - P.Sejrek 7.8.1966
[79.] GRAVITACE, 4+ (UIAA), 26. 11. 1973, O. Vokřínek , Jiří Palán. Převislou stěnkou šikmo doprava přes dvě římsy do lišejníkem porostlého vhloubení, jím mírně šikmo doleva pod strůpek. Přes něj na skloněné plató a po něm doleva na vrchol.
[80.] ANTIKLINÁLA, 4+ (UIAA), 26. 10. 1973, František Čermák , M. Žejdlík. Na římsu v převislé stěně, doleva do poloviny převislého zářezu, n.t. doprava a vzhůru přes oblou hranu, šikmo doprava po oblých bločcích, hlubokým zářezem na plató a doleva na vrchol.
[80.] ANTIKLINÁLA - VARIANTA, 30. 5. 1981, Z. Kudera. Narovnání horní části levým vhloubením.
[81.] LETECKÁ, 4 (UIAA), 16. 12. 1973, O. Vokřínek, Jaromír Brych. Převislou stěnkou na lávku s lišejníkem, šikmo doprava úzkými komínky mezi oblými bloky pod převis, pod ním doleva přes stupeň na šikmé plato a po něm doleva na vrchol.
BOULDR1, 8 (UIAA), Traverz ze sedu pod cestou Jantárie, kratší varianta 7.
BOULDR2, Ze sedu ve spoďácích a doleva přes obliny zdvih do madel.