region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Kapelník
ZLATÁ VYHLÍDKA
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Kapelník, skála: ZLATÁ VYHLÍDKA
Obr.1: ZLATÁ VYHLÍDKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.2: ZLATÁ VYHLÍDKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.3: ZLATÁ VYHLÍDKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

JIHOVÝCHODNÍ KOMÍN, III (JPK), 5. 6. 1922, Carl Rau, F. Helmstedt. Od JV do úzkého, vnitřního komína a tím na JZ předvrchol.
BLEŠÍ KOZY, VIII (JPK), 20. 11. 2012, Lukáš Krejčí stř. Petr Vejvoda. SZ hranou přes 2 kruhy na vrchol.
16 NORMÁLNÍ CESTA, III (JPK), 4. 6. 1922, Walter Sobe, Erich Herbe. Ze soutěsky mezi Cikánětem a věží stěnou šikmo vlevo do velké díry (hodiny). Žlábkem vpravo, výše vlevo hranou na JZ předvrchol. JZ stěnou na vrcholovou hlavu. 2 1
1 SEVEROZÁPADNÍ SOKOLÍK, VI (JPK), 1961, Josef Čihula . V koutě vpravo od "SZ spáry" sokolíkem na JZ předvrchol a "N.c." na vrchol. 1
3 SEVEROZÁPADNÍ SPÁRA, VI (JPK), 1961, Gustav Švábik, Jan Paulus(2). Lámavým komínem ke kruhu a krátkou spárou na JZ předskalí a "N.c." na vrchol. 1
1 VARIANTA N.C., IV (JPK), 1945, Karel Cerman. Od velké díry na "N.c." vlevo a při hraně na předskalí.
1 OLYMPIÁDA 88, VIIb (JPK), 24. 9. 1988, Josef Koudelka, Petr Hejtmánek. Stěnou přes kruh na S předvrchol. Protokol o prvovýstupu
KOUTOVÁ CESTA, III (JPK), 5. 6. 1922, Carl Rau, Fritz Helmstett. Z koutem na travnatou polici. Koutem do sedla mezi vrcholovou hlavou a S předvrcholem a SZ stěnou na vrchol.
MECHOVÁ CESTA, VIIb (JPK), 12. 8. 1963, Ladislav Mejsnar, Josef Hušek. "Z koutem" na travnatou polici, vlevo a středem stěny přes kruh na vrchol. 1
1 ZÁPADNÍ HRANA, VII (JPK), 29. 8. 1962, František Louda, M. Müller. Šikmo vpravo ke kruhu. Vpravo vzhůru na travnatou polici. Žlábkem šikmo vlevo k hraně a na předvrchol. Přechod pod hlavičku a stěnkou. 4
BACHAŘOVA VARIANTA, VII (JPK), 9. 8. 1969, František Šída, Karel Soukeník. Z police 6m vlevo od "Mechové cesty" převisem do stěny a traverz vlevo (hodiny) na hranu. Jako "Západní hrana" k vrcholu.
SPÁROVÝ MUŽ, VIIIc RP (JPK), 29. 8. 2013, Miroslav Dědek(2) stř. Milan Majdič. V levo od Západní hrany k hodinám a vpravo k 1.Q. Zprava nad něj a převislou stěnou k 2.Q. Přímo přes 3.Q n.v.
Poznámka:Ne RP přelez cesty: VIIIb.
1 Protokol o prvovýstupu
NA ROZLOUČENOU, VIIc (JPK), 2. 6. 1972, Václav Skoupý stř. Libor Čech. "Machaňovou cestou" několik metrů vzhůru, vpravo za hranu a ke kruhu. Vlevo hranou na S předvrchol.
HŘBITOVNÍ KOBRA, VIIIb (JPK), 6. 5. 2003, Petr Slanina(2), Miroslav Dědek(2). Od kruhu "Cesty na rozloučenou" stěnou na pravou hranou a tou k vrcholu.
9 MACHAŇOVA CESTA, VII (JPK), 15. 9. 1951, Drahoš Machaň, Otto Jelínek. Od paty věže vzhůru pod nápadný převis a vlevo ke kruhu. Doleva, přes převis a lámavou stěnou k 2. kruhu. Doprava a hranou (3. kruh) na S předvrchol.

L. Vodháněl - J. Janků (1954): Nastupuje se v pravé části severní hrany samostatného, nejdále k severu vybíhajícího pilíře. Zde vystoupíme asi 5 m vzhůru až pod nápadný převis v hraně. Pod ním přejdeme vodorovně doleva do krátké spárky souběžné s hranou. Nyní přímo po hraně ohraničující údolní stěnu k velkým hodinám. Odtud šikmo vzhůru doleva do údolní stěny až ke kruhu. Od kruhu asi 2 m doleva k velkým hodinám a vzhůru na malou vodorovnou římsu. Po ní doleva do koutu. Koutem asi 4 m vzhůru a šikmo doprava po velmi lámavých stupech a přes převis až do místa přímo pod velikými hodinami. Nyní kolmo nahoru až ke 2. kruhu. Odtud doprava na hranu a po ní vzhůru na velmi šikmé podvrcholové plateau, nad kterým jest umístěn 3. kruh. Od kruhu doleva a pak přes ustupující stěnku na vrchol pilíře.
ZLOTA PERSPEKTYWA, VIIIb (JPK), VIIIc RP (JPK), 31. 8. 2013, Radek Meier, Miroslav Meier. Vpravo od "Údolní cesty" sokolíky k 1. kruhu a stěnou přímo přes 2. kruh do police. "Machaňovou cestou" krátce vzhůru a stěnou přímo přes 3. 4. kruh na S předvrchol. 2 Protokol o prvovýstupu
DIAMAGNETICKÁ VARIANTA, VIIIb (JPK), 31. 8. 2013, Radek Meier, Miroslav Meier. Od 1. kruhu cesty "Zlota perspektywa" krátce vzhůru a doleva ke 2. kruhu. Stěnou přímo do police a dále "Údolní cestou" na vrchol. Protokol o prvovýstupu
1 ÚDOLNÍ CESTA, VIIc (JPK), 25. 8. 1962, Václav Chlum(2), Václav Zakouřil. Středem údolní (SV) stěny sokolíkem ke kruhu. Traverz vpravo přes převis a šikmo vlevo k 2. kruhu. Krátce vzhůru, vlevo a trhlinou (hodiny) na S předvrchol.
POMŮŽE TI DEMETER, VIII (JPK), 8. 6. 2003, Petr Slanina(2), Milan Mlejnek, Zdeněk Hák. Stěnou přímo (kruh) k 1. kruhu "Údolní cesty". Přímo přes převis a stěnou vlevo od trhliny do díry ke 3. kruhu. Zprava na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
ŽÍZNĚ STROP, VIII (JPK), 1976, Václav Chlum(2), Aleš Machaň. "SV spárou" několik metrů vzhůru, vpravo a pod velký převis. Sokolíkem (kruh) přes převis, spárou na konec, překrok vlevo a na vrchol.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
ČERNEJ MOR, VIII (JPK), 18. 8. 1997, Martin Vrkoslav stř. Václav Šatava(2) . Stěnou přímo (kruh) ke kruhu c. "Žízně strop". Tou na vrchol. Protokol o prvovýstupu
SEVEROVÝCHODNÍ SPÁRA, IV (JPK), 26. 6. 1927, Herbert Köckritz, Hans Heilmaier, Werner Kessler. Spárou v levé části SV stěny přes kruh do sedla mezi hlavou a S předvrcholem. SZ stěnou přes prohlubeň na vrchol. (Prvovýstup se stavěním od kruhu).
1 PILÍŘOVÁ CESTA, V (JPK), 29. 6. 1927, Herbert Köckritz, Hans Heilmaier, Werner Kessler. V pravé části JV stěny komínem do průlezu. Tím do SV stěny a vzhůru na pilíř (kruh). Ustupující stěnou pod vrcholovou hlavu a JV stěnou na vrchol. (Prvovýstup se stavěním od kruhu).
VARIANTA PILÍŘOVÉ, V (JPK), 24. 9. 1988, Petr Hejtmánek. Od průlezu zužujícím se komínem na pilíř ke kruhu.
Poznámka:1. známý výstup
JAK JSEM POZNAL VAŠE MATKY, VIIc (JPK), VIII RP (JPK), 30. 4. 2012, Lukáš Krejčí, Jan Zahula, Tínka Ilenčíková, Petr Vejvoda. Pilířovou cestou krátce na polici, poté stěnou podél trhlinky ke kruhu. Dále při hraně (hodiny) a šikmo vpravo stěnou k zářezu a jím na vrchol.
CUKROVAR, VIIb (JPK), 24. 9. 1988, Petr Hejtmánek, Josef Koudelka. "Pilířovou cestou" krátce na polici. Vlevo trhlinou a hranou.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
Protokol o prvovýstupu
20 LÁMAVÁ STĚNA, VI (JPK), 1932, Herbert Kökritz, Hans Heilmaier. Vpravo od "JV komína" stěnou a krátkou spárou na balkón. Doleva a vzhůru ke kruhu. Zleva do koryta a tím na JZ předvrchol. "N.c." na vrchol. 1 1
JARNÍ CESTA, IV (JPK), 16. 4. 1970, Karel Bělina, Blanka Skotnicová. Od "JV komína" vnějším, otevřeným komínem zužujícím se ve spáru.
1 ODVEDENECKÁ CESTA, VIIb (JPK), 16. 9. 1951, Vladimír Haleš(1) stř. Antonín Fučík. V levé části JV stěny žlábkem do díry, vzhůru a doprava ke kruhu. Podél žlábku na JZ předvrchol a "N.c." na vrchol.
15 ROHOVÁ CESTA, IV (JPK), 1928, Rudolf Hanke, A. Guth. Od nástupu "N.c." šikmo vpravo do jeskyňky (hodiny) a dále vpravo ke kruhu na J hraně. Při té na JZ předvrchol a "N.c." na vrcholovou hlavu. 2
2 VARIANTA ROHOVÉ, V (JPK), 31. 7. 2004, Radek Meier, Kateřina Faimanová. Jižní hranou přímo ke kruhu "Rohové cesty" a tou k vrcholu.
Poznámka:1.známý výstup
Protokol o prvovýstupu
VAR. KOUTOVÉ CESTY, IV (JPK), 24. 9. 1988, Petr Hejtmánek. Pilířovou cestou na polici a zužujícím se komínek přímo na pilíř ke kruhu Pilířové cesty. Protokol o prvovýstupu
VARIANTA PEVNÁ LÁMAVÁ, VII (JPK), 4. 10. 2011, Miloslav Staněk, J. Hloušek, V. Škrlant, T. Sláma. Přímo přes K do cesty Lámavá stěna.
Datum: Slaňák Hrazdiča: Krabice: Tyčka: Kniha: Popsání: Dobírák: Zapsal:
23.04.2019 výborný netřeba výborná výborná nová 100% výborný Š.