region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Dračí skály
ÚNOROVÁ
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Dračí skály, skála: ÚNOROVÁ
Obr.1: , vystaveno: 2007

Obr.2: ZLEVA SKAUT, DURANGO, ÚNOROVÁ A LEBKA, 2021_05, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2021

5 NORMÁLNÍ CESTA, VIIb (JPK), 3. 7. 1935, Franz Funke, O. Hollmann, J. Wollitzer. Od SV do vnitřního komína a jím na předskalí. Od jeho SV okraje sestup do sedélka a ke krátké spáře v SV stěně. Spárou na předskalí, šikmo doprava na S plotnu a podél trhlinky k 1. kruhu. Vlevo přes převis a dále do díry (hodiny), z ní doprava do SZ stěny ke 2. kruhu. Šikmo doprava na hranu a po ní na vrchol. 5
TANGÁČ V AKCI, VIII (JPK), 1. 8. 2009, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Ze soutěsky ( z balvanu ) spárou ke kruhu a pomocí hrany na vrchol předskalí. Protokol o prvovýstupu
MOZKOVÝ SUPER JOGGING, VIII (JPK), VIIIb RP (JPK), 9. 8. 1996, Miroslav Meier, Radek Meier. Při hraně přes 2 kruhy na předskalí.
CMP, VIII (JPK), 6. 8. 2009, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Vpravo od cesty " Kangaroo " z komínu hranou ke kruhu. Doprava a cestou " Mozkový super jogging " na vrchol předskalí. Protokol o prvovýstupu
KANGAROO, VIIIc (JPK), VIIIc RP (JPK), 20. 7. 1998, Radek Meier, Miroslav Meier. Stěnou vlevo ke kruhu. Přímo do spáry a tou na předskalí.
PYXIS, VIIIb (JPK), VIIIc RP (JPK), 7. 7. 1995, Radek Meier, Miroslav Meier, Jan Stříbrný. Z komína stěnou vlevo přes 2 kruhy mírně doprava na předskalí.
STUPID ROCK, VIIc (JPK), VIII RP (JPK), 16. 9. 2000, Miroslav Meier, Radek Meier. Stěnou při hraně přes 2 kruhy a vlevo ke kruhu "Crazy blues". Tím na předskalí.
CRAZY BLUES, VIII (JPK), 4. 6. 1993, Petr Hejtmánek, Miloslav Homolka, Pavel Starý. Spárou na konec a stěnou přímo na polici ke kruhu. Vzhůru a šikmo vlevo na předskalí. Protokol o prvovýstupu
2 ÚDOLNÍ CESTA, VIIc (JPK), 4. 7. 1965, Josef Čihula, Zdeněk Hubka. V JV stěně koutovým komínem a spárou k hodinám. Vlevo přes převis do jeskyně (hodiny), vpravo na hranu a vzhůru k 1. kruhu a dále ke 2. kruhu. Šikmo doleva na vrchol.
STRADA DEFORMATA, VIIc (JPK), VIII RP (JPK), 10. 8. 1996, Radek Meier, Miroslav Meier. Spárou, výše hranou přes 2 kruhy k hodinám na "Údolní cestě" a tou na vrchol.
STARÝ BÓREK, VIIc (JPK), VIII RP (JPK), 16. 9. 2000, Radek Meier, Miroslav Meier. Stěnou přes kruh do díry (2. kruh). Zprava nad díru a šikmo vlevo na předskalí. 1
NIC MOC, VII (JPK), 2. 6. 1994, Petr Hejtmánek, Zdena Slaninová. Koutem na konec, vlevo přes břicho (hodiny) do spárky a jí na předskalí.
3 ROSNIČKA, VI (JPK), 1. 6. 1994, Petr Hejtmánek. Komínem k hodinám ve hraně, traverz doprava k ruční spáře a tou na předskalí. Protokol o prvovýstupu
ČASY PLNÉ DOHADŮ, VIII (JPK), VIIIb RP (JPK), 1. 9. 1989, Robert Hes stř. Radek Meier. Z předskalí levou, výše pravou stranou hrany (2 kruhy) na vrchol. 5
JIHOZÁPADNÍ STĚNA, VIIIb (JPK), IX RP (JPK), 28. 7. 1983, Petr Prachtel, Zorka Prachtelová. Z předskalí stěnou do díry (1. kruh), (postavením) a stěnou (2. kruh) na vrchol.
Poznámka: 1. přelez bez stavění Miroslav Dědek ml. 13. 9. 2002.
PROJEKT, 2020, Meier. Vlevo od N.c., kruh.

Historické VK
ÚNOROVÁ, výstupy od roku 1935 do 1940 (0,6Mb). Nejstarší dochovaná vrcholovka v centrálním Skaláku.