region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Kapelník
TAKTOVKA
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Kapelník, skála: TAKTOVKA
Obr.1: TAKTOVKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.2: TAKTOVKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.3: Vlček Karel: Hruboskalsko - Taktovka.Fotografováno Sinarem 9x12cm na Dia formát 6x9cm.

Obr.4: Bohouš Svatoš: Taktovka - O.Kopal, J.Kuhn

Obr.5: Bohouš Svatoš: Taktovka - B.Svatoš

13 STARÁ CESTA, VIIb (JPK), 7. 8. 1925, Rudolf Hanke, Herbert Köckritz, Rudi Zillcher, Eduard Augustin. Libovolně na předskalí a vzhůru k 1. kruhu. Traverz vlevo (hodinky) přes úzkou stěnu a šikmo vpravo podél zářezu na římsu (2. kruh). Vpravo ke spáře a tou ke 3. kruhu. Stěnou šikmo vlevo a spárkou do římsy. Vpravo na balkón v JZ stěně (4. kruh). Vlevo přes malý převis a doprava nebo doleva. (Prvovýstup se stavěním na vrcholovou hlavičku od 4. kruhu).

L. Vodháněl - J. Janků (1954): S náhorní strany vystoupíme po západním rohu asi dva metry vzhůru a přejdeme doprava až k místu, kde stěna tvoří kout. Podél svislého zářezu uvnitř koutu stoupáme na malé předskalí a po levé hraně stěny k 1. kruhu. Od něho přecházíme dosti těžkým přechodem doleva za hranu a krátkou stěnkou vzhůru pod převis (po levé straně míjíme 2. kruh Chlumovy cesty). Převisu se vyhneme úkrokem doprava za hranu a pomocí spodního záchytu vystoupíme velmi namáhavě do výklenku, v jehož horní části jest 2. kruh. Jemným traversem přejdeme doprava až na hranu, vzhůru k zářezu a dále po hraně ke 3. kruhu. Od něho přecházíme vodorovně po velmi malých chytech doleva k malé dutině a vzhůru ke svislé trhlině, jíž vystoupíme na polici pod "hlavičkou". Po polici přecházíme opatrně doprava k jeskyňce, ve které jest 4. kruh. Na hlavičku vystoupíme vlevo od kruhu podél šikmého zářezu až na pravou hranu a dlouhým obtížným krokem vystoupíme vzhůru na vrchol. Druhou možnost poskytuje stěna hlavičky od kruhu šikmo vzhůru doleva na vrchol.
5 1
3 SUPER CESTA, VIIc (JPK), 1. 5. 1972, Vladimír Sochor, Jan Ledabyl. Od 2. kruhu "St.c."doleva na hranu a tou. 2
CHLUMOVA CESTA, VIIc (JPK), 1940, Václav Chlum(1), Václav Kříž. Z traverzu "St.c." dále vlevo ke 2. kruhu. Přes převis a vlevo ke 3. kruhu. Vlevo za hranu a po té (4. a 5. kruh) na balkón v JZ stěně ke 4. kruhu "St.c.". Tou na vrchol 1 1
INSTRUMENTÁLKA, VIIIc (JPK), IX RP (JPK), 18. 7. 2013, Miroslav Meier stř. Radek Meier. S hranou přes 2 kruhy na polici a libovolně na vrchol. 2 Protokol o prvovýstupu
BASA TVRDÍ MUZIKU, VIIIc (JPK), IX RP (JPK), 22. 9. 1993, Radek Meier, Miroslav Meier. S hranou mírně vlevo a stěnou (1. kruh) ke 2. kruhu "Chlumovy cesty". Zleva přes převis a středem stěny (3. a 4. kruh) přímo na vrchol. 1
1 ŠLÁGR, VIII (JPK), 24. 8. 1988, Stanislav Šilhán stř. Petr Hejtmánek. Od J spárou předskalí krátce vzhůru a traverz vpravo k hraně (1. kruh). Přes převis k 2. kruhu, středem stěny do římsy a vlevo k 3. kruhu. Při hraně na balkón ke 4. kruhu "St.c." a tou. 1 Protokol o prvovýstupu
DO ROKA A DO DNE, IXb (JPK), IXc RP (JPK), 3. 9. 2005, Tereza Louková stř. Lukáš Čermák stř. Juráš Šefl stř. Jakub Hlaváček(2), Vojtěch Fröhlich, Lukáš Krejčí, Jan Kadleček, Michal Kuna. Pravou částí JZ stěny (5 kruhů) ke 4. kruhu "Staré cesty". Tou k vrcholu. 2
ŠKRTÍCÍ STRUNKA, VIIIc (JPK), 23. 7. 1996, Radek Meier, Miroslav Meier. "Starou cestou" k 1. kruhu. Koutkem pod převis, vpravo za hranu a stěnou (3 kruhy) pod hlavičku (4. kruh "St.c."). Tou na vrchol. 1
PROJEKT, 2020, Meier. Vpravo od cesty Šlágr, 2 kruhy.

Historické VK
TAKTOVKA, výstupy od roku 1947 do 1953 (1,8Mb). Krásná vrcholovka od Fifana Vodháněla
TAKTOVKA, výstupy od roku 1947 do 1953 (3,9Mb). Krásná vrcholovka od Fifana Vodháněla - lepší scan.
TAKTOVKA, výstupy od roku 1953 do 1968 (11,6Mb).
TAKTOVKA, výstupy od roku 1976 do 1992 (16,1Mb). Velmi cenná vrcholovka z konce minulého století (připravil Zdeněk Konrád).