region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Čertova ruka
ŠOURKOVA VĚŽ - M
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7. - 31.10. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Vrcholová kniha a slaňovací kruh u výlezu Sokolí spáry. Slanění 15+15+15m.
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Čertova ruka, skála: ŠOURKOVA VĚŽ - M
Obr.1: ŠOURKOVA VĚŽ - M (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.2: ŠOURKOVA VĚŽ - M (CENTRÁLNÍ SKALÁK), pfajgl , vystaveno: 2023

KŘIŠŤÁLOVÉ VARHANY, VII (JPK), 11. 8. 1998, Petr Hejtmánek, Stanislav Šilhán. Koutovou spárou (hodiny) do komína (hodiny), tím a nahoře stěnkou podél trhliny na temeno.
ČERTOVINA, VII (JPK), 4. 7. 1975, Jindřich Sochor, Miloslav Vinš, Pavel Verich. Vpravo od hrany 2m vzhůru, pod převisem vlevo ke kruhu a spárou na temeno. 1
CESTA BRATŘÍ KENNEDYŮ, VIIb (JPK), Milan Černý s druhy. Stěnou k trhlině, tou na konec, vpravo a vzhůru na římsu pod převisem ve středu stěny. Vlevo ke kruhu a stěnou na temeno.
MONOMOTAPOVA ŘÍŠE, VIIb RP (JPK), 4. 8. 1998, Petr Hejtmánek, Stanislav Šilhán. Šikmo doprava ubíhajícím vhloubením přes kruh ke hraně do děr, přes převis a hranou na polici. Traverz doleva a na temeno.
DVĚ VEJCE, VIIc (JPK), 5. 5. 2000, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán, Leoš Ulrych. Vlevo od "Byzantské c." vlevo ke hraně a při té, výše stěnou přímo přes 2 kruhy na balkón. Stěnou a širokou spárou (lámavé) přímo na temeno. Protokol o prvovýstupu
TAKOVEJ KOMPLETEK, VIIIc (JPK), 5. 5. 2000, Leoš Ulrych, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Stěnou vlevo do koutu, tím (kruh) na konec a v římse vpravo za hranu k 1. kruhu cesty "Dvě vejce". Protokol o prvovýstupu
BYZANTSKÁ, VIIb (JPK), 3. 6. 1961, Valerián Karoušek stř. Miloš Albrecht, Ladislav Veselý, Jiří Gaisl. Výrazným koutem přes výklenek pod převis (1. kruh). Přes převis a podél spárky na římsu. Traverz vlevo na hranu k 2. kruhu a tou na šikmý balkón. Vlevo ke spáře a tou na temeno. 1
SOKOLÍ CESTA - PŘÍMÁ VARIANTA, VIIb (JPK), 1979, Miroslav Peč, Bohumil Ptáček. Spárou v koutě dále pod kout.
PROJEKT 3B, Hejtmánek. koutek vpravo od "Sokolí" (kruh) 1
PRŮCHODOVÁ CESTA, III (JPK), Komínem s převislým vstupem na balkón. Průchodem do jeskyně nad starou studnou a vnitřním komínem n.t.
ČERTOVA KAZATELNA, VIII (JPK), 7. 8. 1960, Josef Čihula, K. Philipp. Z balkónu přes výrazné rezavé plotny traverz vpravo pod převis. Žlábkem k sokolíku, tím k hodinám a vlevo ke kruhu. Vlevo do spárky, tou na římsu (hodiny) a traverz vlevo na kazatelnu nad převisem (hodiny). Spárou na temeno.
NEDOKONČENÝ PŘÍBĚH, VIIIb (JPK), 25. 5. 1988, Petr Hejtmánek stř. Stanislav Šilhán. Vlevo od hrany stěnou mírně vpravo (kruh) na balkón v hraně a sokolíkem k 2. kruhu. Přímo do římsy, výše vlevo pod lámavý žlábek (hodiny) a tím k hrotu. Traverz po polici doleva do komína a zlehka na temeno. Protokol o prvovýstupu
SÁMOVA VARIANTA, VIIb (JPK), 11. 8. 1998, Petr Hejtmánek, Stanislav Šilhán. Z římsy nad 1. kruhem "Byzantské" přímo ke kruhu a koutem na šikmý balkón.
SOKOLÍ CESTA, VIIb (JPK), 23. 5. 1959, Bohumil Svatoš, Josef Kuhn. Zprava ke spáře, trhlinou ke kruhu a spárou (2. kruh) pod vrchol. Šikmo doprava stěnou na balkón a koutem na temeno.
Poznámka:Datum opraven dle deníku Bogana Svatoše.
DOKONČENÁ VARIANTA, VIIIb (JPK), 31. 5. 1998, Miroslav Dědek(2), Jan Stříbrný. Z police zleva nad převis a stěnou přímo (hodiny) na temeno.
PROJEKT 2, Slanina. vlevo od "Moje stáří" (3 kruhy)
MOJE STÁŘÍ, IX (JPK), IXb RP (JPK), 1989, Stanislav Šilhán stř. Pavel Čepička. Zprava k trhlině, tou přes 3 kruhy pod převis a vlevo k 4. kruhu. Stěnou (5. a 6. kruh) vzhůru na temeno.
LEVÉ ČELO, VII (JPK), 21. 8. 1961, Josef Čihula, Alena Zuckerová. Z ochozu sokolíkem a spárou k jeskyni pod převisem a komínem na temeno.
PROJEKT, 2020, Meier. Při hraně vpravo od cesty Levé čelo, kruh.
PRASTARÁ CESTA, IV (JPK), Travnatými žlábky nebo po římsách zleva na travnatý ochoz mezi obě čela masívu (v levé stěně je pravěká studna). V koutě spárou na balkón a do komína "Průchodové c." Tím na temeno.
PRAVÁ SPÁRA, VIIb (JPK), 3. 9. 1961, Josef Čihula, František Kroupa. Spárou na plošinu na pilíři. Vlevo do velké jeskyně, z ní vlevo do spáry a tou na temeno.
DĚLOVÁ ROURA, VIIc (JPK), 22. 3. 1962, Josef Čihula, Miroslav Machovič. "Pravou spárou" do velké jeskyně, rozporem k jejímu stropu a spárou na temeno.
CESTA PEKLEM, VIII (JPK), 1975, Josef Rakoncaj stř. Miloslav Vinš. Koutkem na polici, přes převis ke kruhu a stěnou na temeno.
ĎÁBLOVA BRÁNA, IX (JPK), 14. 8. 2020, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Z travnatého ochozu převislou stěnou přes 2 kruhy na polici; doprava ke 3. kruhu a přímo ke 4. kruhu; přímo, výše mírně vlevo na temeno.
HIGWAY TO HELL, VIIIc (JPK), 10. 8. 2020, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Z travnatého ochozu levou částí stěny šikmo vpravo přes 1. ke 2. kruhu; vzhůru a vlevo ke 3. kruhu; přímo přes 4. kruh na temeno.
KAPITÁN ŠOUREK, VIII (JPK), 9. 8. 2020, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Z travnatého ochozu pravou částí stěny k 1. kruhu; vpravo a koutkem doleva ke 2. kruhu; mírně vlevo a stěnou přímo přes 2 kruhy na temeno.
SANTA JE ÚCHYL, VIII (JPK), 14. 8. 2020, Radek Meier stř. Miroslav Meier, Tomáš Homolka. Z travnatého ochozu (v nejpravější části) stěnou a hranou přes 3 kruhy na temeno.
ZISTERNENWAND, VIIIb (JPK), 10. 8. 2020, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Z travnatého ochozu pilířem přes 2 kruhy na travnatou polici; podél trhliny ke 3. kruhu a středem pilíře na jeho vrchol, překrokem do stěnky a na temeno.