region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Kapelník
OPOMENUTÁ
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Kapelník, skála: OPOMENUTÁ
Obr.1: OPOMENUTÁ, 2018_06, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2018

Obr.2: OPOMENUTÁ (Kapelník), foto: z aplikace Zdenek Strnad iPhone6+ , vystaveno: 2016

Obr.3: OPOMENUTÁ (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

NORMÁLNÍ CESTA, II (JPK), Ukloněnou stěnou na předskalí a ustupující JV stěnou na vrchol.
VARIANTA N.C., II (JPK), Od JZ komínem na předskalí.
DLOUZE KRÁTKÁ, VIIb (JPK), 24. 9. 2005, Miroslav Meier, Radek Meier. Vpravo od cesty "Píseň beze slov" stěnou přes kruh na předskalí. 1 Protokol o prvovýstupu
PÍSEŇ BEZE SLOV, VI (JPK), 1980, Josef Hradecký(1). Stěnou podél převislého žlábku na předskalí. "N.c." na vrchol.
NA BLIND, VIIc (JPK), VIII RP (JPK), 16. 6. 1996, Martin Vrkoslav stř. Václav Šatava(2). Převislou stěnkou přes kruh a hodiny přímo na vrchol. Protokol o prvovýstupu
BLUE EFECT, VIIb (JPK), 22. 7. 1970, Pavel Stříbrný, Jan Procházka(2). Od jižní hrany věže traverz vlevo a stěnou (kruh) na vrchol.
KRÁTCE DLOUHÁ, VIIb (JPK), 24. 9. 2005, Radek Meier, Miroslav Meier. Stěnou přes kruh přímo ke kruhu cesty "Blue efect" a tou na vrchol. Protokol o prvovýstupu
7 PONURÁ CESTA, VII (JPK), 7. 8. 1951, Jiří Plátek, Jaroslav Kopal. JZ stěnou šikmo vlevo k trhlině a vzhůru ke hrotu. Doprava k 1. kruhu. Vzhůru do korýtka, tím a doprava na lavici pod převisem. Doleva a vzhůru k 2. kruhu. Sokolíkem k 3. kruhu, převisem podél trhliny do jeskyně. Mírně vlevo přes převis a stěnou k 4. kruhu. Podél spáry na balkónek a doprava na vrchol.

L. Vodháněl - J. Janků(1954): Nastupuje se asi uprostřed JZ stěny přes široké břicho ke hrotu, od kterého traversujeme doprava, až dosáhneme rukama do díry. Z této díry stoupáme vzhůru k 1. kruhu. Od něho nejprve přímo vzhůru k obloukovitému chytu (hrotu), podél kterého přecházíme po římse poněkud doprava a dále opět nahoru do velké podlouhlé díry, ve které jdeme zase zpět doleva ke 2. kruhu. Od kruhu pak levou stěnou a výše podél zářezu vzhůru na hladkou plotnu, kde jest umístěn 3. kruh. Od něho převislou stěnou vzhůru na širokou polici, která protíná téměř celou stěnu. S police přes další převislou stěnu ke kruhu a dále asi dva metry vzhůru. Zde odbočíme doprava na velký skalní hrot a odtud k nápadným hodinám. Od hodin postupujeme stále doprava a již ustupující stěnou na vrchol.
1 1
1 TAM U ZDI HŘBITOVA, VIII (JPK), 24. 9. 2005, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Vlevo od cesty "Ponurá" stěnou přes hodiny k 1. kruhu a vzhůru ke 2. kruhu. Sokolíkem a přes převis na polici (hodiny). Stěnou, výše hranou na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
2000 KOPANCŮ, VIIc (JPK), 30. 6. 1968, Jan Jelínek, Karel Procházka. Šikmo vlevo k hodinám a dunivým sokolíkem ke kruhu. Vlevo, úzkou spárou na polici, šikmo vpravo k hodinám, spárou do sedélka a na vrchol.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
SVÁTEČNÍ CESTA, VII (JPK), 14. 9. 1959, Zdeněk Wiener, L. Nykodýmová. Vpravo od jeskyně podél spár k hrotu. Přes převis, doleva na plošinku pod nápadnou spáru ve středu stěny a tou ke kruhu. Stěnou mírně vpravo k 2. kruhu. Doleva, stěnou do tunelu, tím do sedla a na vrchol.
1 BAROKNÍ CESTA, VIIb (JPK), 1955, Valerián Karoušek, Bohumil Nejedlo. Od S hladkým koutem ke kruhu. Přes převis a podél zalomené spáry k 2. kruhu. Přes další převis do nápadné díry (3. kruh) a dále podél spárky k 4. kruhu. Doprava, koutovou spárou na podvrcholový balkón a stěnou na vrchol.
1 MODLITBA ZA KAMARÁDY, VIII (JPK), 13. 6. 1970, Václav Chlum(2), Jiří Pechouš. Traverz vpravo ke kruhu, stěnou k hodinkám a vpravo na římsu (2. kruh). (Stavěním), stěnou vzhůru k 3. kruhu a vlevo na vrchol.
PAVOUKŮM NA PAMÁTKU, IX (JPK), 7. 5. 2000, Petr Slanina(2) stř. Leoš Ulrych, Stanislav Šilhán. Vlevo od údolní hrany spárou k 1. kruhu. Trhlinou zleva a stěnou přes 1. kruh "Modlitby za kamarády" ke 3. kruhu. Stěnou na polici a přímo ke 4. kruhu. Zleva do zářezu, tím na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
ČIHULOVA CESTA, VII (JPK), 24. 6. 1961, Josef Čihula, Jiří Hradil. Po šikmé římse vpravo do sokolíka, tím na travnatou plošinku, doprava na hranu a vlevo trhlinkou na balkón. Doleva a trhlinou.
ABRAKA NA DRAKA, VIII (JPK), 7. 5. 2000, Petr Slanina(2) stř. Leoš Ulrych, Stanislav Šilhán. Z konce sokolíka "Čihulovy cesty" stěnou přes 3 kruhy na vrchol. Protokol o prvovýstupu
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ, VIII (JPK), 30. 7. 1995, Jaroslav Kvapil stř. Josef Voděracký stř. Luboš Chalupka. Stěnou přes 2 kruhy na římsu a převisem k 3. kruhu. Přes díru k 4. kruhu a vpravo na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
TATRA REVUE, VIIb (JPK), VIIc RP (JPK), 5. 6. 1967, Milan Černý, Jiří Unger. Vpravo od hrany stěnou do díry, dlouhý traverz vpravo do středu stěny a ke kruhu. Hladkou stěnou na římsu (hodiny) a sokolíkem k vrcholu.
Z NOUZE CTNOST, VIIb (JPK), 26. 7. 1983, Martin Hromádko stř. Pavel Rajf. Od nástupu "Tatra revue" stěnou přímo přes kruh na vrchol.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
JIHOVÝCHODNÍ CESTA, VI (JPK), 5. 5. 1972, Jan Procházka(2), Eva Kodejšová. Od V stěnou ke kruhu, žlábkem na římsu a při hraně na vrchol.
PŮLNOČNÍ EXPRES, VII (JPK), 8. 8. 2004, Petr Binhák stř. Lukáš Čermák, Jan Kadleček, Petr Musil, Tomáš Kadleček, J.Müldner. SV stěnou prostředního předskalí vzhůru ke kruhu, mírně vlevo na hranu a na předskalí. "N.c." na vrchol.