region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Kapelník
JENOVEFA
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Kapelník, skála: JENOVEFA
Obr.1: JENOVEFA OD JZ, 2018_06, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2018

Obr.2: JENOVEFA, 2018_06, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2018

4 NORMÁLNÍ CESTA, I (JPK), Od V koutem a žlábky do sedla mezi Julií a Jenovefou. Krátkou spárou na vrchol.
1. VARIANTA N.C., I (JPK), Spárou pod Velikonoční věž a žlábkem do sedla.
2. VARIANTA N.C., I (JPK), Od JZ do širokého komína mezi Jenovefou a Velikonoční. V komíně pravou spárou a žlábkem vpravo do sedla.
VONKOLOGIE, VIII (JPK), 2002, Jiří Vonka stř. Martin Klonfar. Od JZ převislou stěnou (kruh) a vzhůru na předskalí. Libovolně na vrchol. 1
1 PRAVÝ KOUT, IV (JPK), Zprava přes převis do kouta, spárou na polici a vpravo převisem na vrchol.
ZÁPADNÍ HRANA, VIIb (JPK), 3. 9. 1961, Josef Čihula, František Kozák. Od Z mezi oběma kouty převisem na Z hranu. Podél trhliny vzhůru až na lávku a vlevo ke kruhu (osazen dodatečně). Spárou na vrchol.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
15 SOBOTNÍ CESTA, VII (JPK), 6. 7. 1968, František Šída, J. Slejška. "Pravým koutem" 5m vzhůru a vlevo středem stěny ke kruhu. Šikmo vpravo na vrchol. 1
ZÁPADNÍ KOUT, IV (JPK), 21. 3. 1962, Josef Čihula, K. Philipp. Levým Z koutem.
EL BARTOS, VIIc (JPK), 17. 7. 2011, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Stěnou vpravo od "Cesty smutku" přes kruh do "Západního kouta" a jím na polici. Vpravo od "Západního kouta" spárou a stěnou přes kruh na vrchol. Protokol o prvovýstupu
SYPOŠ JAKO NA FISHER TOWERS, VIII (JPK), 17. 7. 2011, Radek Meier, Miroslav Meier. Vpravo od "Cesty smutku" převislým koutem k 1. a 2. kruhu a spárou ke 3. kruhu. Stěnou a hranou na polici, koutem na vrchol. 2 Protokol o prvovýstupu
CESTA SMUTKU, VIIb (JPK), 21. 9. 1975, Zdeněk Hluštík stř. Petr Plachecký, Jiří Jíra, I. Kutáková. Ve spádnici koutu stěnou šikmo vlevo do díry a k 1. kruhu. Stěnou, výše vpravo při oblé hraně (2. kruh) na vrchol.
KOPALOVO CHUMELÍ SE CHUMELÍ, VIIIc (JPK), 4. 6. 2011, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Vlevo od "Cesty smutku" stěnou šikmo vlevo ke kruhu. Vzhůru na hranu ke 2. kruhu a stěnou ke kruhu "Údolní stěny". Mírně vpravo ke kruhu, šikmo vpravo do díry a vzhůru na polici. Spárkou při hraně na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
STEPÍ A SAVANOU, VIIc (JPK), 21. 5. 2011, Radek Meier, Miroslav Meier. Vlevo od průchodu stěnou, výše hranou přes kruh na předskalí. Přes zarostlé stupně v levé části údolní stěny a spárou přes kruh na polici. Středem vrcholové stěny spárou, sokolíkem a stěnou na vrchol. Protokol o prvovýstupu
ÚDOLNÍ STĚNA, VI (JPK), 7. 10. 1959, František Patočka, I. Burda, Josef Meluzín. Od SZ koutovým komínem na nižší předskalí, do stěny věže k nápadné díře, traverz doleva k další díře a vpravo nevýraznou spárou až na travnatou polici. Po té sestup vpravo k jeskyni a dále doprava ke spáře. Tou (kruh), výše komínem na podvrcholový balkón a vpravo koutem na vrchol.
PRŮVAN PRŮVANOVIČ, VII (JPK), VIIb RP (JPK), 19. 6. 1996, Miroslav Meier, Radek Meier. Převisem (hodiny) ke kruhu a ustupující stěnou do sedla.
PROJEKT, 2005, Miroslav Zvířecí(1). Spárami v pravé části SV stěny (kruh).
CIMBÁL, VIIc (JPK), 2. 9. 2005, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Nástup v pravé části údolní (SV) stěny z pilířku. Vpravo, stěnou přes převis, trhlinou a stěnou ke kruhu. Mírně zprava, stěnou a vlevo na balkón. Botanickou zahradou na vrchol. Protokol o prvovýstupu
SEVEROVÝCHODNÍ SPÁRA, VII (JPK), 3. 9. 1961, Josef Čihula, František Kozák. Spárami do jeskyně, spárou přes převis na balkón a vlevo další spárou na vrchol.
LEVÁ SEVEROVÝCHODNÍ CESTA, VI (JPK), 1966, . Od jeskyně v SV stěně šikmo vpravo až téměř k levé spáře. Přes balkón vzhůru a přes spáru doprava na stoupající poličku. Po té do "S spáry" a tou.
ČUGÁR, VII (JPK), 25. 4. 2011, Radek Meier, Miroslav Meier. "Levou SV cestou" na balkón a spárou přímo pod vrcholovou hlavu. Libovolně na vrchol. Protokol o prvovýstupu
MRSKAČKA, VIII (JPK), VIIIb RP (JPK), 25. 4. 2011, Radek Meier, Miroslav Meier. "Levou SV cestou" krátce vzhůru a vlevo převisem k 1. kruhu. Stěnou přes 2. kruh na šikmou polici a vpravo pod vrcholovou hlavu. Libovolně na vrchol. 2 Protokol o prvovýstupu
GENEVIÉVE, VIIc (JPK), 30. 4. 2011, Miroslav Meier stř. Radek Meier. "Levou SV cestou" krátce vzhůru. Pod převisem traverz vlevo, spárou vzhůru a vpravo ke kruhu. Stěnou přes 2. kruh a hranou pod vrcholovou hlavu. Libovolně na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Sl. kruh ČHS - velký, pozink 1 do lepidla
Knížka ČHS - velká 1
Dobírák ČHS 3 oka 1 nad Sobotní cestu
Vrch. krabice ČHS - titanzinek, klasická se středovým uchycením 1 do stěny pod slaňák