region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Kapelník
DOMINSTEIN (SMÍTKOVA VĚŽ)
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Kapelník, skála: DOMINSTEIN (SMÍTKOVA VĚŽ)
Obr.1: , vystaveno: 2007

Obr.2: DOMINSTEIN (SMÍTKOVA VĚŽ) (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.3: DOMINSTEIN (SMÍTKOVA VĚŽ) (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.4: DOMINSTEIN (SMÍTKOVA VĚŽ) (CENTRÁLNÍ SKALÁK), pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.5: DOMINSTEIN (SMÍTKOVA VĚŽ) (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.6: Bohouš Svatoš: Dominstein - Svatošova cesta, leze O.Kopal a K.Cerman

3 KOMÍNOVÁ CESTA, III (JPK), 1931, Manfred Kertész, K. Seyffert, Arthur Preibisch. V JZ stěně koutem a vnitřním komínem.
2 POCTA KLASIKŮM, VIIb (JPK), 2. 8. 1999, Zdeněk Petráň stř. Pavel Novák(2). Vlevo od komína sokolíkem 4m (smyčka) a doleva na hranu ke kruhu. Podél hrany na balkón (hodiny) a středem pilíře mezi Červencovou c." a komínem na vrchol. Protokol o prvovýstupu
HOSPŮDKA NA VĚČNOSTI, IX (JPK), 1. 5. 1998, Petr Slanina(2), Oldřich Rypl. Od nástupu "Převislé spáry" pod převisem v římse vpravo a sokolíkem ke kruhu. Podél hrany do nápadných děr, od nich vpravo za hranu a ustupující stěnou na vrchol. Protokol o prvovýstupu
8 SMÍTKOVA CESTA, VIIc (JPK), 1944, Josef Smítka, H. Rácz. V pravé části S stěny doprava na nízké předskalí (skryté hodiny). Vpravo přes převis, stěnou přes kruh do police a vlevo spárou na vrchol.
Poznámka:29.6.1946: 2.přelez R. Kuchař, J. Kysela
ŠLECHTOVA POSLEDNÍ, VIII (JPK), 30. 6. 1988, Stanislav Šilhán stř. Petr Hejtmánek. Od 1. kruhu "Červencové cesty" traverz vlevo k 2. kruhu. Sokolíkem do díry (hodiny), zprava a vzhůru k 3. kruhu. Přímo na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
K NEBESKÉMU BÁRU, VIIb (JPK), 30. 5. 1982, Jindřich Sochor, Zdeněk Šonský, Bedřich Pařík, Emil Štejfa. "Převislou spárou" nad převis, vpravo k 1. kruhu a stěnou přímo (2. kruh) na vrchol. Protokol o prvovýstupu
PŘEVISLÁ SPÁRA, VI (JPK), 1941, Josef Smítka, Valerián Karoušek. Výrazným koutem přes převis na vrchol. 1
1 POUSTEVNICKÁ CESTA, VIIb (JPK), 17. 9. 1961, Ladislav Mejsnar, Jiří Čihulka, P. Hluchý. Vlevo od kouta převislou spárou na polici a vlevo průlez tunelem na údolní stranu. Doprava do koutka a vzhůru ke kruhu. Podél hrany do nápadných děr, od nich doprava za hranu a ustupující stěnou na vrchol. 1
1 DIVADELNÍ, VIIIb (JPK), 30. 6. 1988, Petr Hejtmánek stř. Stanislav Šilhán. Pravou hranou "Severního komína" (1. a 2. kruh) k 3. kruhu. Převisem (lámavé), šikmo vlevo na polici a na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
ÚDOLNÍ CESTA, VIIIb (JPK), 28. 7. 1964, Josef Čihula, Zdeněk Sokolář. Stěnou při trhlině k sokolíku, tím (špatně jištěno) na balkón a ke kruhu. Spárou přes převis a ke kruhu na "Poustevnické cesty". Podél hrany přímo na vrchol.
VOLNÝ SMĚR, Sokolík vlevo od "Údolní" (kruh),
Poznámka:Původně projekt Brt nebo Zvířecí (??).
MAVERICK, VIII (JPK), 21. 9. 1982, Miroslav Zvířecí(1) stř. Josef Rakoncaj stř. Jiří Folprecht(1). Spárou na polici, stěnou ke kruhu a postavením k 2. kruhu. Stěnou vzhůru, vpravo pod spárku, tou do díry a na vrchol. Protokol o prvovýstupu
TULÁCKÁ CESTA, VIIc (JPK), 29. 6. 1963, Oldřich Kopal, Radovan Kuchař. "Smítkovou cestou" nad převis, vpravo na hranu a tou ke kruhu. Přes převis přímo na vrchol.
VOZEMBOUCH, VIIIc (JPK), IX RP (JPK), 11. 9. 1999, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Stěnou přes 2 kruhy a vpravo sokolíkem na jeho konec. Krátce vzhůrua vlevo ke 3. kruhu. Vzhůru a šikmo vpravo přes 4. kruh do spáry a tou. 1 Protokol o prvovýstupu
SVOBODNÁ CESTA, VIIb (JPK), 30. 7. 1964, Miroslav Černý, Václav Mazánek(2). Z komína stěnou vpravo ke kruhu. Přímo k 2. kruhu, šikmo vpravo na polici v hraně a na vrchol.
1 SEVEROVÝCHODNÍ KOMÍN, III (JPK), . Ze soutěsky úzkým komínem.
MASOŽRAVÉ POLE, IXc (JPK), 31. 5. 2003, Petr Slanina(2) stř. Jakub Cicvárek. Z komína šikmo vlevo ke kruhu. Zleva a přímo ke 2. kruhu. Zprava a přímo přes díru ke 3. kruhu a přímo (hodiny) na vrchol. Protokol o prvovýstupu
3 ADAGIO CANTABILE, VIIc (JPK), VIII RP (JPK), 8. 10. 1967, Jiří Novák(3), Milan Černý. Vlevo od komína spárkou ke kruhu, stěnou k 2. kruhu, vpravo a spárou na vrchol. 3
9 SVATOŠOVA CESTA, VIIb (JPK), 2. 7. 1950, Bohumil Svatoš, Bohumil Nejedlo. Koutkem k vodorovnému zářezu, doleva přes kruh a podél mělkého vhloubení na polici. Šikmo doprava k sokolíku a tím na vrchol. 1 1
PRÁZDNÁ KAPSA, VIIIc (JPK), IX RP (JPK), 25. 5. 1993, Stanislav Šilhán stř. Oldřich Rypl. Vlevo od hrany převislou stěnou (kruh) do vhloubení "Svatošovy cesty", tím na konec a spárkou přímo na vrchol.
JARDY JÁNĚHO VZPOMÍNKA, IX (JPK), 25. 8. 1971, Vladimír Charousek, Milan Ent. Stěnou šikmo vpravo k mohutným hodinám, stěnou a trhlinou ke kruhu, přes převis, traverz doleva a středem stěny na vrchol.
PROJEKT, 2003, Radek Meier. Vpravo od "Chlumovy cesty".Kruh.
12 CHLUMOVA CESTA, VII (JPK), 1940, Václav Chlum(1), Václav Kříž. Od J stěnou a žlábkem do nápadné díry. Přes převis vlevo k 1. kruhu pod stropem a vpravo k 2. kruhu. Podél spáry šikmo vpravo k 3. kruhu a spárou přes výklenek na vrchol. 1 1
2 BALISTO, VII (JPK), 22. 6. 1995, Miroslav Meier, Radek Meier. Od 2. kruhu "Chlumovy cesty" stěnou přímo (kruh) do spáry a tou na vrchol. 1 1
6 ČERVENCOVÁ CESTA, VIIb (JPK), 6. 7. 1952, Jiří Mašek, Oldřich Kopal, Ladislav Vodháněl(1). Vlevo od komína, od hrany, traverz vlevo k zářezu a tím ke kruhu. Stěnou přes díru ke 2. kruhu a dále do díry pod spáru (hodiny). Spárou na vrchol. 2
PERNÍKOVÁ VARIANTA, VI (JPK), 18. 8. 1966, Václav Chlum(2), A. Smetana. Od 2. kruhu "Chlumovy cesty" několik metrů vzhůru, šikmo doleva k římse, tou vlevo pod spáru a na polici. V JZ stěně na vrchol.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
CESTA PŘES JIDODU, VIIc (JPK), 16. 5. 1960, Jaroslav Havlík, Martin Šimek. Žlábkem do díry, průlezem ke komínu a vzhůru ke kruhu. Při hraně do římsy a šikmo vpravo k 2. kruhu a vpravo hranou přes polici na vrchol.
ČULIBRK, VIII (JPK), 22. 6. 1995, Radek Meier, Miroslav Meier. Od 1. kruhu "Cesty přes jidodu" tupou hranou přes kruh přímo na polici a vpravo stěnou. 1
SMITKYÁDA, VIIIb (JPK), 12. 7. 2015, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Stěnou přes díry a kruh na travnatou polici a libovolně na vrchol.
ROUTA POUSTEVNÍKA, VIII (JPK), 19. 7. 2015, Radek Meier, Miroslav Meier. Vpravo od " Údolní cesty " podél hrany přes 2 kruhy na travnatou polici. " Poustevnickou cestou " vzhůru na polici a podél spárky přímo ke 3. kruhu. Stěnou přímo přes polici na vrchol.
PŘESKOK, Přeskok 3 (JPK), 18. 8. 2019, Jan Staněk, Petr Šoufek. Přeskok z náhorní plošiny V na SZ věž.
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Dobírák ČHS 3 oka 1

Historické VK
DOMINSTEIN (SMÍTKOVA VĚŽ), výstupy od roku 1951 do 1964 (8,3Mb). Historická, patrně druhá, VK vložená Fifanem Vodhánělem.