region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Dračí skály
DALIBORKA
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Dračí skály, skála: DALIBORKA
Obr.1: Jimmy, 2018 , vystaveno: 2018

Obr.2: DALIBORKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK), foto: Z. Strnad, 1/2021, zstrnad , vystaveno: 2021

Obr.3: DALIBORKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK), foto: Z. Strnad, 1/2021, zstrnad , vystaveno: 2021

Obr.4: DALIBORKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK), foto: Z. Strnad, 1/2021, zstrnad , vystaveno: 2021

Obr.5: DALIBORKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK), foto: Z. Strnad, 1/2021, zstrnad , vystaveno: 2021

Obr.6: , vystaveno: 2007

Obr.7: DALIBORKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK), foto: Z. Strnad, 1/2021, zstrnad , vystaveno: 2021

Obr.8: DALIBORKA (CENTRÁLNÍ SKALÁK) - Hana Chlumská 2023 , vystaveno: 2023

Obr.9: Bohouš Svatoš: Kourovka na Daliborku, 1952, Kuchař - Cerman.

7 MRAVENČÍ CESTA, V (JPK), 26. 6. 1931, Kurt Seyffert, W. Müller, Arthur Preibisch. Od SZ komínem a žlábkem na předskalí. Členitou stěnou šikmo doleva na vrchol. 1
10 VARIANTA, V (JPK), 26. 6. 1931, Kurt Seyffert, W. Müller, Arthur Preibisch. Klikatou trhlinou v JZ stěně předskalí. (Původní nástup Mravenčí c.) 2
PŘÍMÁ VARIANTA, VI (JPK), 11. 7. 1988, Petr Hejtmánek, Miloslav Homolka, J. Linhart. Z předskalí doleva na konec spárky, přes převis (hodiny) a stěnou do díry k hodinám. Šikmo vpravo na vrchol.
CESTA NÁBOŽENSKÝCH FANATIKŮ, VIIb (JPK), 6. 11. 1971, Josef Rakoncaj, Jiří Janoušek(1), Jiří Novák(3). 3 m komínem, traverz doleva k sokolíkům a jimi ke kruhu. Přes převis a stěnou na vrchol. 1
BOLAVÉ DOTYKY, IX (JPK), IXc RP (JPK), 23. 8. 1991, Miroslav Dědek(2) stř. Radek Meier. Z průchodu po polici traverz vlevo a stěnou přes 4 kruhy na vrchol. 3
ÚDOLNÍ CESTA, VII (JPK), 14. 6. 1953, Radovan Kuchař, Jaroslav Kysela. Úzkou spárou a koutem pod převis a doprava ke kruhu. Vzhůru do kouta a podél spáry na vrchol. 1
DRUHÝ HOUSLE, IX (JPK), IXb RP (JPK), 24. 5. 1995, "Kouřovou stěnou" pod vydutinu a dále podél trhliny k 1. kruhu. Vpravo trhlinou ke 2. kruhu, mírně vpravo ke 3. kruhu a přímo přes 4. kruh žlábkem na vrchol.
Poznámka:autorství zrušeno, 1. přelez (OS): Petr Slanina (jištěn)
11 KOUŘOVÁ STĚNA, VIIb (JPK), VIIIc RP (JPK), 5. 9. 1942, Josef Smítka, Ladislav Vodháněl(1). Spárou pod charakteristickou vydutinu, doleva k šikmé spárce a dále k 1. kruhu. (Postavením) na plošinku a koutem podél spáry ke 2. kruhu. Vzhůru a traver vlevo k počátku široké spáry. Tou na vrchol.

L. Vodháněl - J. Janků (1954): Spárkou, která rozděluje mírně nakloněnou severovýchodní stěnu, stoupáme pod převis (jistící uzel). Nyní krajně obtížně přecházíme doleva s použitím nepatrných chytů ke kruhu. Přechod ke kruhu je klíčem ke stěně. Po překonání hladké stěny nad kruhem postupujeme stále podél ostrého zářezu vzhůru na úzkou plošinku (jistící smyčka) a dále podél úzké koutové spárky ke 2. kruhu. Od něho pokračujeme výše na malý balkonek v horní části stěny, kde prolezeme vodorovným tunelem doleva do spáry a touto spárou zakončíme výstup.
4 1 1
VARIANTA, VIIc (JPK), 27. 7. 1976, Petr Mocek, J. Havel. K 1. kruhu "Kouřovky" stěnou přímo.
AJN KESL BITKES, Xb (JPK), 7. 9. 2005, Václav Šatava(2), M. Havlis, Luděk Šlechta. Od SV stěnou přes 3 kruhy na balkónek pod 2. kruhem "Kouřové stěny". Tou k vrcholu.
PROJEKT, 2005, Radek Meier. Vpravo od cesty "Brus, brutus, brutátus". Kruh.
BRUS, BRUTUS, BRUTÁTUS, X (JPK), 6. 10. 2005, Petr Slanina(2) . V levé části SV stěny trhlinou k 1. kruhu, šikmo vlevo (2. kruh) na balkónek, vpravo k sokolíku a tím ke 3. kruhu. Stěnou vzhůru, šikmo vpravo do díry a ke 4. kruhu. Zprava nad něj a vlevo spárkou cesty "Černý mnich" na vrchol.
ČERNÝ MNICH, VIII (JPK), 13. 6. 1988, Petr Hejtmánek stř. Stanislav Šilhán. Hranou a sokolíkem ke kruhu. Vzhůru k velkým hodinám na "Vzpomínkové cestě" (dobírání), traverz doprava ke spáře a tou na oblý vrchol. (Věnováno na památku Josefu "Joščíkovi" Hradeckému, 26. 12. 1984, Schwarze Mönch.)
VZPOMÍNKOVÁ CESTA, VIIc (JPK), 1960, Vladimír Haleš(1) stř. Radovan Kuchař. Z předskalí překrok do stěny a po drobných chytech traverz doprava do spáry v mělkém koutu. Podél spár k hodinám pod převisem. Převislou spárou (hodiny) na vrchol.
1 GRAND PRIX, VIIc (JPK), 20. 8. 1970, Josef Hloušek, Jiří Folprecht(1), M. Hloušek, Jan Ledabyl. Podél trhlinky a stěnou k velkým hodinám. Převisem k menším hodinkám a šikmo vpravo na vrchol.
NA ROŽNI, VIIb (JPK), VIIc RP (JPK), 5. 8. 1994, Radek Meier, Miroslav Meier. "Jižní cestou" do dutiny, vpravo stěnou přes kruh a hodiny na vrchol.
JIŽNÍ CESTA, V (JPK), 1937, Miroslav Jedlička, Rudolf-Otto Bauše, Karel Čabelka, Dagmar Jedličková. Stěnou vlevo od J hrany vzhůru do dutiny pod převisem, doleva do otevřené spáry a tou.
ARABESKY, VI (JPK), 5. 8. 1994, Radek Meier, Miroslav Meier. Jako "Výří cesta" na předskalí, z jeho pravé části nejprve přímo, později vpravo.
6 VÝŘÍ CESTA, VI (JPK), VII RP (JPK), 15. 6. 1964, Otakar Žofka stř. Zdeněk Žofka. Sokolíkem na předskalí a šikmo vzhůru ke kruhu. Vpravo do velké díry a dále vpravo na vrchol.