region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Maják
BLATNÍK
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Maják, skála: BLATNÍK
Obr.1: BLATNÍK (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_02, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.2: BLATNÍK Josef Filio Šretr 15.10.2011 , vystaveno: 2011

Obr.3: BLATNÍK (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_02, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.4: BLATNÍK (CENTRÁLNÍ SKALÁK) , VK 6/2011, zs, zstrnad , vystaveno: 2023

Obr.5: BLATNÍK (CENTRÁLNÍ SKALÁK) , VK 6/2011, zs, zstrnad , vystaveno: 2023

Obr.6: BLATNÍK (CENTRÁLNÍ SKALÁK) , VK 6/2011, zs, zstrnad , vystaveno: 2023

3 NORMÁLNÍ CESTA, III (JPK), 3. 5. 1921, Kurt Nitzschmann, Carl Rau. Od V krátkou spárou na šikmý balkón. Po něm k JV komínu s vklíněným balvanem. Komínem na šikmou plošinku v jeho levé části (zde se komín znatelně rozšiřuje). Doleva na koutový balkón a krátkou koutovou spárou, výše po zarostlých stupních vzhůru na vrchol.
VARIANTA N.C., III (JPK), Komínem přímo na SV hřbet a po stupních na vrchol.
1 KOUTOVÁ CESTA, IV (JPK), 30. 5. 1928, Kurt Freier, Richard Fritsch. "N.c." na balkón. Otevřeným koutem vlevo od "N.c." na vrchol.
SLUNEČNÍ ORCHESTR, VIIc (JPK), 24. 7. 2002, Radek Meier, Miroslav Meier. "N.c." na balkon, vlevo ukloněnou, výše kolmou stěnou ke kruhu. Vzhůru, vpravo ke 2. kruhu a přímo k vrcholu.
11 RITO PRAŽSKÉHO FIAKRISTY, VIIb (JPK), 1. 7. 1969, Petr Schnabl, Karel Vlček. Z balkónu na "N.c." doleva a při hraně ke kruhu. Od něho přímo k hodinám, doprava za hranu a dále na vrchol. 1
28 ÚDOLNÍ STĚNA, V (JPK), 8. 9. 1941, Artur Matějec, Jaroslav Mitlener, Václav Bohuslav. Od J hrany doleva přes výklenek do středu údolní stěny k spárce. Po dobrých chytech vzhůru na hluboký vodorovný zářez (nad ním 1. kruh). Podél spárky a po stupních šikmo doprava do jeskyňky na počátku výrazného kouta (2. kruh). Vodorovně doleva až k hraně a vzhůru pod nápadný převis (vpravo 3. kruh). Sokolíkem vzhůru na podvrcholový balkon a krátkou stěnkou na vrchol.

L. Vodháněl - J. Janků (1954): Od jižní hrany přejdeme dosti lehkým přechodem asi do středu údolní stěny k svislé spárce (jistící smyčka). Po levé straně spárky stoupáme na pevných záchytech na vodorovnou poličku, nad níž jest 1. kruh. Od něho pokračujeme podél svislého zářezu vzhůru do rohové jeskyňky ke 2. kruhu. Odtud sestoupíme o něco níže a jemným traversem přecházíme obtížně na levou hranu. Zde pokračujeme rýsující se spárkou (jež vede až na vrchol) šikmo doprava k 3. kruhu. Dále spárkou a po stupech na levé její hraně ke 4. kruhu. Odtud stoupáme podél svislého zářezu namáhavě až na výše položenou skalní římsu (jistící smyčka). Nyní buď přímo vzhůru nebo snáze po římse vodorovně doprava a spárkou vzhůru na balkon. Vrcholu dosáhneme "solivou" stěnou přímo nad balkonem.
4 1
8 MATĚJCOVA CESTA, VI (JPK), 1943, Artur Matějec, J. Porcal,. Z balkónu "N.c." doleva za hranu do středu JV stěny. Z nápadné prohlubně přes převis vzhůru a podél spáry ke kruhu. Stěnou dále na vrchol.
2 POVOLÁVACÍ HRANA, VIIb (JPK), 2. 4. 1984, Miloslav Homolka, Pavel Dlouhý. Z balkónu "N.c." hranou ke kruhu a stěnou na vrchol.
28 KALFEŘTOVA HRANA, VI (JPK), 1944, Vratislav Kalfeřt, Drahoš Machaň. Při J hraně vzhůru ke kruhu. Vlevo za hranou vzhůru až na římsu pod vrcholem. Po ní doprava do JV stěny a přímo na vrchol. 4 2
SECESNÍ CESTA, VIIc (JPK), 24. 7. 1965, Zdeněk Brabec, Valerián Karoušek, Eva Mařanová. Nástup při J hraně a doleva k hodinám. Šikmo doleva k 1. kruhu. Doprava přes převis a vlevo k dalším hodinám. Lámavou stěnou k 2. kruhu a vpravo vhloubením.
6 ÚDOLNÍ STĚNA PŘÍMO, VII (JPK), 1943, Alois Mareš, Kersten Bauer. Středem údolní stěny po oblých chytech, výše při spáře k 1. kruhu a dále k 2. kruhu "Údolní cesty". Koutem přímo přes převis, na podvrcholový balkón a dále na vrchol. 1
3 ROZSÉVAČ, VII (JPK), 15. 7. 1996, Vojtěch Král, Pavel Mydlář. V levé části údolní stěny koutem na plošinu, trhlinou na lavici a vlevo ke kruhu pod převisem. Vpravo podél trhliny a na polici. Středem stěny přes převis do traverzu na "Údolní stěně" a tou na vrchol.
3 PLEVEL ČI OBILÍ, VII (JPK), 15. 7. 1996, Pavel Mydlář stř. Vojtěch Král. Zprava na blok a cestou "Rozsévač" ke kruhu. Traverz vlevo a žlebem přes stupně k borovici (stanoviště). V SZ stěně šikmo podél sokolíku na hranu a "Údolní stěnou" na vrchol.
CHUMBA WAMBA, VIII (JPK), VIIIb RP (JPK), 18. 6. 1996, Radek Meier, Miroslav Meier. Vpravo od "SZ spáry" z lávky stěnou přes 2 kruhy na podvrcholový balkón a krátkou stěnkou na vrchol.
PRAVÁ SEVEROZÁPADNÍ SPÁRA, V (JPK), 1941, Václav Kříž, Ladislav Vodháněl(1). Od vklíněného balvanu na "N.c." projdeme na SZ stranu. Po travnaté lávce doleva pod hladkou spáru. Spárou, která se výše rozšiřuje na podvrcholový balkón, a krátkou stěnou na vrchol.
Poznámka:1. známý výstup
PROSTŘEDNÍ WEJMRD, V (JPK), 13. 6. 2013, Petr Bůček, Tomáš Flanderka. Mezi pravou a levou SZ spárou komínem, spárou a komínem na vrchol.
LEVÁ SEVEROZÁPADNÍ SPÁRA, VII (JPK), 20. 6. 1964, Josef Čihula, Jaroslav Urban. Z horního tunelu "Severozápadního komína" několik kroků doprava do solivé spáry a tou na vrchol.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
SEVEROZÁPADNÍ KOMÍN, VI (JPK), 8. 7. 1963, Josef Čihula, Gustav Ginzel(2). Nástup vpravo od S hrany. Krátkou spárou v SZ stěně vzhůru do horního tunelu. Z něho úzkým komínem (protějšek "Lámavé spáry") na SV hřbet.
1 LOGIKA ABSURDNOSTI, VIIc (JPK), VIII RP (JPK), 18. 6. 1996, Miroslav Meier, Radek Meier. Z ochozu stěnou vpravo od S rohu přes kruh na SV hřbet. 1
3 KYZLINGŮV LAVOR, VIIb (JPK), 28. 7. 1967, Václav Chlum(2) , Petr Šverma. Nástup ve středu SV stěny. Přímo vzhůru k velkým hodinám, od nich doprava a vzhůru ke kruhu. Přímo do vhloubení a tím na SV hřbet.
1 LÁMAVÁ SPÁRA, VI (JPK), 8. 7. 1963, Josef Čihula, Gustav Ginzel(2). Nástup přes převis vpravo od tunelu v JV stěně. Přímo vzhůru do horního tunelu a spárou s lámavými hroty na vrchol.
SPÁRA POD SLANĚNÍM, VII (JPK), 30. 6. 1963, Josef Čihula, K. Binhák. Vlevo od tunelu podél trhliny na zářez a po něm k počátku převislé spáry ve středu stěny. Spárou na vrchol. 1
Datum: Slaňák Hrazdiča: Krabice: Tyčka: Kniha: Popsání: Dobírák: Zapsal:
29.01.2013 dobrý netřeba dobrá dobrá zachovalá na 50% dobrý rmaier

Historické VK
BLATNÍK, výstupy od roku 1962 do 1968 (17,2Mb). Velmi objemná historická VK.