sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Růžové stěny
PANDĚRO - M
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7.-31.1. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Slanění 30 + 30 m.
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Růžové stěny, skála: PANDĚRO - M
Obr.1: PANDĚRO - M (Labské údolí - pravý břeh), foto: z aplikace Black , vystaveno: 2017

[k.] VRHCÁBY, VIIb (Písk.Sasko), 5. 7. 1990, Stanislav Lukavský(1), Stanislava Lukavská. V levé části levé stěny spárou ke K. Stěnou podél hrany na vrchol.
MEZIHRA, IXa RP (Písk.Sasko), 1990, Petr Laštovička(2) . Stěnou mezi cestami „Hop ten drek“ a „Vrhcáby“ přes 3 borhákypřímo na vrchol.
BŘICHO, NOHY, ZADEK..., VIIIc RP (Písk.Sasko), 30. 11. 2017, Konrad Schlenkrich stř. Jens Manka. Vpravo od Mezihry stěnou přes 2 borháky a dále vpravo spárou v cestě Hop ten drek, poté přelézt doprava ke 3. bh nastupujíc zprava (křížení koutem v Horácově cestě) a u hrany pilíře přes 4 bh. Nahoře vpravo stěnou k 8. bh a dále ke slaň. bh.
[i.] HOP TEN DREK, VIIa (Písk.Sasko), 25. 2. 1989, Stanislav Lukavský(1), Jan Bukvic, Stanislava Lukavská. V pravé části levé stěny spárou na vrchol.
[h.] DUNIVÁ HRANA, VIIb (Písk.Sasko), 7. 6. 1992, Vladimír Sojka, Stanislav Lukavský(1), Stanislava Lukavská. Vpravo od cesty „Hop ten drek“ hranou přes 2 kruhy na vrchol. 1
[g.] HORÁCOVA CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 11. 6. 1986, Petr Horák, Roman Cimler, Jiří Drnec. V hlubokém koutě, ve středu pravé stěny, převislou spárou na její konec. Koutem pod převis (hodiny). Zleva přes převis na stanoviště pod dalším převisem. Traverz vlevo, spárou na balkón a koutem na vrchol.
[f.] VE ZNAMENÍ RAKA, VIIa (Písk.Sasko), 29. 6. 1991, Stanislav Lukavský(1), Stanislava Lukavská. Z výrazného hlubokého kouta traverz stěnou doprava na Z hranu. Tou přes 2 kruhy spárou a stěnou na vrchol. 1
SIX PACK, IXa (Písk.Sasko), 2017, Chris-Jan Stiller. Vpravo od c. "Znamení raka" přes převislou stěnku k 1. kruhu této cesty a dál společně s ní. U 2. K doleva do stěny a přes 4 borháky ke slanění.
[e.] REKLAMA NA BÍDU, VIIb (Písk.Sasko), 5. 7. 1991, Stanislav Lukavský(1), Aleš Skalák. Vlevo od „Redukční diety“ stěnou k 1. kruhua 2. K. Zleva podél trhliny na tupou hranu a sokolíkem ke 3. kruhu. Trhlinou a spárou, výše stěnou na vrchol. 1
REKLAMA NA BÍDU - VARIANTA ŽÁDNÁ BÍDA, VIIIc (Písk.Sasko), 1. 10. Tomáš Sobotka(1), Jindřich Hudeček, Richard Litochleb(1). Jako cesta "Reklama na bídu" ale mezi druhým a třetím kruhem přímo.
1 [d.] REDUKČNÍ DIETA, VIIb (Písk.Sasko), 28. 8. 1990, Richard Litochleb(1), Petr Laštovička(2) . V levé části pravé stěny nejprve přímo, pak šikmo doleva do krátkého žebra a doprava k 1. K. Dále stěnou přes 2 kruhy a žlabem na vrchol.
1 MANTICUS, VIIIb (Písk.Sasko), 2017, Chris-Jan Stiller. Z předskalí stěnou přes 6 borháků ke sl.
[c.] HOROSKOP, VIIc (Písk.Sasko), 21. 8. 1991, Stanislav Lukavský(1), Stanislava Lukavská. Středem stěny přes 3K na podvrcholový balkón a koutem na vrchol.
PROSPERITA BŘÍŠKA, VIIc (Písk.Sasko), 2018, Jens Manka. V levé části stěny z předskalí plotnou šikmo doprava (3 borháky) křižujeme cestu "Letokruhy" a vpravo od nich plotnou přes 4 borháky ke sl.
[b.] LETOKRUHY, VIIb (Písk.Sasko), 7. 7. 1990, Stanislav Lukavský(1), Stanislava Lukavská. Jako „Zvěrokruh“ k břízám a vlevo stěnou k 1. K. Stěnou přímo ke 2. K a 3. K. Stěnou vlevo na římsu a vpravo podél trhliny na podvrcholový balkón. Vpravo trhlinou na vrchol.
[a.] ZVĚROKRUH, VIIa (Písk.Sasko), 23. 3. 1991, Stanislav Lukavský(1), Stanislava Lukavská, Vladimír Sojka. Stěnou podél pravé hrany masivu k břízám a stěnou vlevo od hrany k 1. kruhua 2. K. Stěnou přímo na podvrcholový balkón. Trhlinou cesty „Letokruhy“ na vrchol.
BLAHOBYTNÝ BŘÍŠKO, VIIc (Písk.Sasko), 2018, Jens Manka. Von den Vorfelsen links vom Baum Platte schräg rechts über 3BH, JAHRESRINGE kreuzend, rechts Platte über 4BH zur AÖ.
Poznámka:7 kruhů
Sl. kruh ČHS - velký, pozink 1 Nad cestou Mezihra
Článek
ke skále:
Labské pískovce - vybrané stěny z roku 1993.
Z propadliště času se podařilo vydolovat archivní kopii dnes již neexistujícího webu, jehož podkladem byl tiskem vydaný průvodce LAŠTOVIČKA Petr st., SLAVÍK Jiří, NOVÁK Jiří, PLESKOTOVÁ Zdenka, ARNOLD Bernd (1993): Labské pískovce - vybrané stěny.

Z dnešního pohledu to má již jen historickou cenu, za těch 29 let ve stěnách vznikly desítky dalších cest a topa stěn již nemusí být tak jasná, jako kdysi (jestlliže tam v roce 1993 bylo pět kruhů, dnes jich tam klidně může být i dvacet a pak se v tom čert vyznej).