region  Východní Čechy
sektor  Adršpašské skály
podsektor  Město
STAROSTOVÁ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Adršpašsko-teplické skály, sektor: Adršpašské skály, podsektor: Město, skála: STAROSTOVÁ
Obr.1: STAROSTOVÁ , vystaveno: 2020

1 STARÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 19. 6. 1923, Otto Dietrich, Wilhelm Fiehl, Otto Rülke. Z turistické cesty nad schodištěm chodbou do vnitřního prostoru k nástupu. Rozporem nebo spárou na plošinu, průlezem v okně k příčnému vnitřnímu komínu. Vlevo komínem k 1. kruhu, překrokem a širokou spárou ke třetímu slaňovacímu kruhu. Komínem na pilíř (druhý slaňovací kruh). Překrokem na podvrcholový pilíř a stěnou ke 2. kruhu. Sokolíkem, spárou a stěnou na vrchol. 1
ZÁŘIJOVÁ ROMANCE, VIIb (Písk.Sasko), 16. 9. 1978, Stanislav Lukavský(1), Petr Blahna, Jiří Čejka. Vpravo na údolní straně věže za přilehlými bloky koutovou spárou na blok. Spárou a komínem na druhý pilíř od Radnice. Stavěním, stěnou doleva ke spáře a tou na třetí pilíř. Vydatným stavěním na podvrcholové pilíře a Starou cestou na vrchol.
ZBYTEČNÉ STAROSTI, VIIb (Písk.Sasko), 16. 8. 1981, Stanislav Lukavský(1), Jiří Rymeš. Od SV (od Velryby) komínem a spárou na pilíř. Stavěním ke kruhu, stavěním ze sedačky a spárou do rozšíření. Stěnou doleva, spárkou do komína Staré cesty a tou na vrchol.
PRAVÝ ÚDOLNÍ KOMÍN, VIIa (Písk.Sasko), 1951, Karel Rada a Stanislav Preis. Z údolní (SV) strany vnitřním komínem na bloky. Pravým komínem, výše spárou mezi pilíře do komína Staré cesty a tou na vrchol.
LEVÝ ÚDOLNÍ KOMÍN, VIIa (Písk.Sasko), 12. 5. 1951, Milan Brada, František Pašta, J. Rytíř, Zdeněk Mužák. Z údolní (SV) strany vnitřním komínem na bloky. Levým komínem do rozšíření, (stavěním) spárou přes převis a komínem na podvrcholový pilíř. Starou cestou na vrchol.
3 ILJŮV ODKAZ, VIIc (Písk.Sasko), 2. 7. 1968, Milan Fenik a Milan Rusý, Bruno Flegel, Petr Rada. Od JV koutovou spárou (1. kruh) a komínem na pilíř. Zleva úzkým komínem do vhloubení ke 2. kruhu. Spárou přes převis ke 3. a 4. kruhu. Stěnou pod hlavu, traverz stěnou doleva ke 2. kruhu Staré cesty a tou na vrchol. 3
SVATBA JAKO ŘEMEN, VIIIc (Písk.Sasko), 29. 9. 1995, Petr Mocek a Robert Chromý, Petr Bárta, Miroslav Šmíd. Od JZ kónickým komínem na první pilíř k 1. kruhu. Vlevo stěnou (2 kruhy) na balkon. Stěnou (2 kruhy) a po hraně na druhý pilíř. Překrokem, vpravo stěnou do spáry cesty Iljův odkaz a tou na vrchol.
MYRTA, VIIIc (Písk.Sasko), 6. 7. 1996, Petr Mocek a Stanislav Lukavský(1). Vlevo od nástupu cesty Iljův odkaz na Starostovou komínem na pilířek. Dalším komínem pod převis k 1. kruhu. Stěnou a zářezem (2. kruh) na první pilíř.
SVATEBNÍ HOSTINA, VIIa (Písk.Sasko), 6. 7. 1996, Stanislav Lukavský(1) a Zdeněk Zilvar a Petr Mocek. Vlevo od cesty Svatba jako řemen komínem (kruh) na pilíř. Spárou vpravo na balkon. Cestou Svatba jako řemen na vrchol.
VÍCEBOJ KOLEM STAROSTOVÉ, VII (JPK), 2. 10. 2011, David Ander, Lucie Pravdová, Václav Mařák, Jan Hübner. Nástup Starou cestou, poté vnitřkem doprava, komínem a stále doprava překrokem na věž se slaňákem, úzkým komínem ke kruhu. Stěnou k dalšímu kruhu (starší) a na vrchol s knihou (konec cesty Svatba jako řemen). U kruhu stavěním do rajbasového traverzu kolem Starostové doleva (2 kruhy) poté mírně dolů do komína, který vede rovnoběžně s širokým komínem Staré cesty. Starou cestou na vrchol. 1
TRNOVÁ KORUNA, IXa (Písk.Sasko), 2. 10. 2004, Jiří Šrůtek, Viktor Vaněk, Stanislav Lukavský(1). Vlevo od nástupu cesty Iljův odkaz koutovou spárou (1. kruh) na pilíř. Vpravo spárou na konec (2. kruh), stěnou ke 3. kruhu a vlevo do spáry cesty Iljův odkaz. Cestou Iljův odkaz pod hlavu a vpravo stěnou (2 kruhy) na vrchol.
VĚSLAVŮV ODKAZ, VIIa (Písk.Sasko), Aleš Gaida, Jan Žwak, T. Gaidová. Starou cestou do příčného vnitřního komínu, vpravo překrokem do spáry, tou a komínem ke kruhu. Spárou na pilíř pod hlavu a Starou cestou na vrchol.
PRAVÝ ODKAZ, VIIIa (Písk.Sasko), 25. 8. 2009, Stanislav Čejp, Jiří Šrůtek. Vpravo od nástupu cesty Iljův odkaz koutovou spárou (kruh) na pilíř. Cestou Iljův odkaz pod hlavu a vpravo traverz ke 2. kruhu Staré cesty a tou na vrchol.
KŘEHKÁ KRÁSA, IXb (Písk.Sasko), 2. 6. 2019, Aleš Procházka. Cestou „Iljův odkaz“ na první pilíř ke slaňovacímu kruhu. Velmi jemně středem stěny (2 kruhy), výše doprava na hranu a cestou „Arnoldova“ na vrchol.
ARNOLDOVA, IXb (Písk.Sasko), 18. 6. 2016, Aleš Procházka stř. Jan Zbranek. Vpravo od cesty Iljův odkaz spárou (1.kruh) na konec ke 2.K. Stěnou a hranou (3 kruhy), výše žlábky (6. dodaný kruh) pod vrcholovou hlavu. Sokolíky (2 kruhy) na vrchol. (1.kruh je od cesty “Pravý odkaz”, 2., 3., 7. a 8. kruh je od cesty “Trnová koruna”)
STAROSTENSKÝ CHODNÍČEK, VIIb (Písk.Sasko), 1. 7. 2006, Petr Slanina(2) stř. Stanislav Lukavský(1) stř. Petr Mocek. Z jižní strany koutovou spárou na pilíř, komínem na další pilíř. Spárou cesty „Svatební hostina“ na pilíř. Cestou „Svatba jako řemen“ n.v.
SVATBA JAKO ŘEMEN - VAR. MYRTA, VIIIc (Písk.Sasko), 6. 7. 1996, Petr Mocek stř. Stanislav Lukavský(1). Vlevo od nástupu cesty Iljův odkaz na Starostovou komínem na pilířek. Dalším komínem pod převis k 1. kruhu. Stěnou a zářezem (2. kruh) na první pilíř.