region  Východní Čechy
sektor  Adršpašské skály
podsektor  Milenecká hora
MILENCI
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Adršpašsko-teplické skály, sektor: Adršpašské skály, podsektor: Milenecká hora, skála: MILENCI
Obr.1: MILENCI , vystaveno: 2020

Obr.2: Vlček Karel: Adršpašské skály - Milenci. Skáče Tomáš Čada z Milence na Milenku. Fotografováno Sinarem 9x12cm na Dia formát 6x9cm.

3 STARÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), 18. 6. 1923, Otto Dietrich a Wilhelm Fiehl a Otto Rülke. Z Milenecké chodby komínem v masivu Milenky do vnitřního prostoru. Vlevo spárou a komínem k 1. kruhu, spárou do výklenku a průlezem na Písčitou terasu. Průlezem do komína, v jeho skloněné stěně spárou k díře a průlezem na plató. Spárou (2 kruhy) a stěnou na vrchol.
4 PŘES FICHTLI, VI (Písk.Sasko), Od SZ z předskalí komínem ke kruhu. Traverz stěnou doleva na balkon, spárou a komínem dovnitř k 1. kruhu. 1
DLOUHÝ KOUT, VIIc (Písk.Sasko), 23. 6. 1963, Karel Hauschke, Václav Hornych(1). Komínem varianty Přes fichtli kolem jejího kruhu, komínem dále pod převis a doleva ke 2. kruhu. Spárou a výše trhlinou až na její konec. Traverz stěnou doprava ke 3. kruhu. Traverz stěnou doprava, spárou na lávku, po ní doleva a spárou šikmo doprava pod převis. Spárou přes převis, žlábkem a stěnou na temeno velkého bloku. Sestup komínem k 1. kruhu Staré cesty a tou na vrchol. 1
PŘES VĚŽIČKY, VI (Písk.Sasko), 16. 6. 1968, Bohumil Sýkora, Milan Doubek, H. Bauer, Josef Hülle. Vpravo od věže Pilíř v koutě komínem na pilíř (sem též z protilehlé strany kónickým komínem). V pravé části stěny širokou spárou a komínem na pilíř. Překrokem na plošinku a spárou na plató. Starou cestou na vrchol.
JEDNÍM VRZEM, VI (Písk.Sasko), 22. 7. 1978, Petr Mocek a Karel Živný. Cestou Přes věžičky na pilíř. Vpravo rozporem na další pilíř. Komínem a koutovou spárou na odštěp. Koutovou spárou na plošinu, překrokem a po hraně na plató. Starou cestou na vrchol.
HUPKY DUPKY, Přeskok 2 (Písk.Sasko), 14. 8. 1982, Tomáš Čada, Jiří Walzel. Z vrcholu věže Pilíř přeskokem na lávku a po ní doleva na Písčitou terasu. Cestou Linka důvěry bez stavění na vrchol.
Poznámka:Dolez VIIc
OD BRANKY, VI (Písk.Sasko), 16. 10. 1949, Karel Krombholz, Radomír Kotala. Nástup je v koutě na východní straně věže. Soustavou spár (kruh) na Písčitou terasu. Starou cestou na vrchol.
LINKA DŮVĚRY, VIIb (Písk.Sasko), 26. 9. 1970, Leopold Páleníček a Jaroslav Houser. V pravé části JV stěny soustavou spár do jeskyně, komínem na Písčitou terasu a komínem na plató. U levého rohu přepadem, spárou ke kruhu (stavěním ze sedačky) a stěnou na vrchol.
VZPOMÍNKA NA JANA ŠIMONA, Xa (Písk.Sasko), 13. 7. 1985, Jindřich Hudeček a Josef Rybička, Stanislav Šilhán, Jiří Vodrážka. Vlevo od cesty Linka důvěry spárou na balkon. Traverz stěnou doleva (1. kruh) do spáry a tou ke 2. kruhu. Stěnou přímo (3. kruh) ke spárce, šikmo stěnou doleva (4. kruh) na balkon. Leteckou cestou na vrchol.
2 LETECKÁ, VIIIa (Písk.Sasko), 9. 6. 1963, Karel Hauschke, Rudolf Zeidler. Komínem Milenecké cesty do místa, kde je průlezný k JV stěně věže. Průlezem a vpravo spárou k 1. kruhu. Z rozporu vlevo spárou na plošinku, stěnou a spárou na římsu a traverz stěnou doprava ke 2. kruhu (od 1. kruhu též přímo spárou ke 2. kruhu). Traverz stěnou doprava k hodinám. Po římse doprava a komínem na balkon ke 3. kruhu. Stavěním (ze sedačky) a stěnou ke 4. kruhu. Vlevo stěnou k 5. kruhu, zleva stěnou k 6. kruhu a stěnou šikmo doprava na vrchol.
2 MILENECKÁ, VIIa (Písk.Sasko), 5. 6. 1960, Zdeněk Studnička a Bruno Flegel, Miloslav Staněk. Z nejvyššího místa Milenecké chodby komínem přes výklenek do velkého okna. Koutovou spárou do horního okna, stěnou k díře a průlezem do jeskyňky. Vlevo spárou (kruh) mezi vrcholy. Stavěním, rozporem a stěnou na vrchol.
DOTEKY, VIIb (Písk.Sasko), 4. 8. 1982, Milan Baldrych a Tomáš Čada. Zhorního okna traverz stěnou doleva, spárou (kruh) přes převis a žlábkem mezi vrcholy.
PILÍŘOVÁ, Přeskok 3 (Písk.Sasko), 27. 8. 1962, Manfred Meissner, G. Schwenke. V levé části JV stěny Milence komínem do sedla a spárou na pilíř. Sestup spárou do velkého okna a vpravo v masivu Milenky spárou na balkon. Traverz stěnou doleva do horního okna a Mileneckou cestou mezi vrcholy. Traverz v římse doprava a stěnou na vrchol Milence. Přeskokem na vrchol.
Poznámka:Dolez VIIa
VYHNÁNÍ Z RÁJE, VIIb (Písk.Sasko), 9. 8. 1996, Zdeněk Zilvar a Marek Volhejn a Petr Mocek. Od JV vpravo od Pilířové cesty spárou (2 kruhy) na pilíř.
CESTA SLUNEČNÍHO SVITU, Přeskok 3 (Písk.Sasko), 16. 4. 1968, Jaroslav Krecbach, Karel Krecbach, Vladimír Meier, O. Blecha. Ze soutěsky mezi Culíkem a Caparty komínem ke spáře Pilířové cesty a tou na pilíř. Spárkou, stěnou a v zářezu šikmo doleva na balkon. Stěnou přes převis ke kruhu, stavěním ze sedačky a stěnou na vrchol Milence. Přeskokem na vrchol.
Poznámka:Dolez VIIIb
EROTICKÁ MASÁŽ, Xa (Písk.Sasko), 5. 8. 1992, Jaroslav Kožík a Jaroslav Hujíček a Petr Baleár, L. Jánský. Naproti nástupu Staré cesty komínem, výše spárou (1. kruh) a po hraně na věžičku. Vlevo stěnou ke 2. kruhu a po hraně ke 3. a 4. kruhu. Stěnou doprava (5. kruh) na balkon. Stěnou pod hlavu, traverz vlevo v římse mezi vrcholy a Mileneckou cestou na vrchol.
OMYLOVÁ, VIIa (Písk.Sasko), 1964, Vstupním komínem S.c. vzhůru až na konec.Doleva po řimse nad Mileneckou chodbu za roh (hodiny) do kouta.Postavením do spáry a tou na plato.Odtud S.c. na vrchol.
Poznámka:Volné lezení,nejištěno.
LABILITA MILENKY, IXa (Písk.Sasko), 20. 9. 2009, Stanislav Čejp, Jiří Čelín, Zuzana Zákostelská. Nástup u Staré cesty přímo komínem na plató, vlevo (1.Q) a stěnou na terasu. Prstovou spárkou k 2.Q, spárou výše pod hlavu. Převisem ke kyzu (3.Q) a stěnou při hraně Milenky n.v.
PŘEDEHRA, VIIIa (Písk.Sasko), Vladimír Horák a Karel Šimek. Od SZ od potoka komínem ke kruhu. Spárou na terasu a koutovou spárou na velké bloky a stěnou (slaň.kruh) na plato a „Starou cestou“ n.v.
LETECKÁ - VAR. PILOTNÍ ZKRATKA, IXc (Písk.Sasko), 2007, Od 2.kruhu c. „Letecká“ stěnou přes 2Q na římsu a dále cestou „Letecká“ n.v.
PADESÁT ODSTÍNŮ ŠEDI, VIIIc (Písk.Sasko), 7. 5. 2016, Karel Šimek, Vladimír Horák. Na začátku Milenecké chodby spárou a převisem (2 kruhy) do těžkého rozporu. Komínem přes další kruhy na balkon (slaňák). Spárou ke kruhu, stěnou doleva k oblé hraně (kruh) a stěnou na plato. Z plata vlevo od Letecké cesty stěnou (slaňák a 4 kruhy) na vrchol.
MILENECKÁ - VAR. DOTEKY, VIIb (Písk.Sasko), 4. 8. 1982, Milan Baldrych a Tomáš Čada. Z horního okna traverz stěnou doleva, spárou (kruh) přes převis a žlábkem mezi vrcholy.
RŮŽOVÁ HLUBINA, IXc (Písk.Sasko), 2007, Komínem „C. slunečního svitu“ na pilíř a dále hranou Milence přes 4 kruhy, hranou do mezivěží a dále na vrchol Milenců.
LINKA DŮVĚRY – VAR. ŽIVOT V JESKYNI, IXb (Písk.Sasko), 2017, Jan Leníček stř. Petr John. Cestou Linka důvěry do jeskyně (bivak). Rozporem (1. kruh) a převislou spárou (2. kruh) do komína cesty Linka důvěry a tou bez stavění na vrchol.