region  Českomoravská vrchovina
sektor  Skály v okolí Chotěboře
podsektor  Údolí Doubravy
VODNICKÁ - M
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.1. - 31.4.Prvovýstupy jsou povoleny.
BRHLÍK, 4 (UIAA), 1977, Vlasta Musil. Namáhavým koutem přes převis do stěny a tou doprava k vrcholu.
JITŘNÍ, 4 (UIAA), 1977, Vlasta Musil, Viktor Tišnovský. Nástup ve spádnici otevřeného kouta vlevo od mohutného střechovitého převisu. K trčícímu bloku stěnou zprava. Zleva na temeno bloku a vpravo koutem přes převis k vrcholu.
TUNAVA, 3+ (UIAA), 1977, Viktor Tišnovský, K. Kalný.
Poznámka:Nahoře exponované.
TUNAVA VAR., 4 (UIAA), 1977, Vlasta Musil. Od druhé skoby přímo přes stupeň do kouta a obtížným krokem na vrchol.
ČESÍLKO, 3- (UIAA), 1982, Jan Kadlec, P. Hubner. Koutem přes převis a vpravo n. t.
TRPASLIČÍ CHUŤOVKA, 3 (UIAA), 1982, František Čepelka, I. Němec. Nástup 3 m vlevo do cesty Brhlík a přímo vzhůru.
CESTA UJETÉHO VLAKU, 5 (UIAA), František Čepelka, M. Kubíč. Nástup přímo pod převisem, přes něj (2x kruh), potom doleva za hranu a podél stromu n. t.
TUNAVA - HRADECKÁ VARIANTA, 4 (UIAA), 1977, Vlasta Musil. Od druhého kruhu přímo přes stupeň do kouta a obtížným krokem n. T.
ROVNICE O DVOU NEZNÁMÝCH, 7/7+ (UIAA), 1991, Petr Piskač. Stěnou vpravo od Cesty ujetého vlaku pod převis, přímo přes něj (hex nebo frend) a stěnou n. t.
INDIÁNSKÁ, 4 (UIAA), 1981, Karel Neubauer, J. Fojtíková, R. Hofman. Nástup 2 m vpravo od Tunavy. Přímo přes převis a vpravo ke kruhu Tunavy. Vzhůru pod převis a dlouhý krok doleva do stěnky nad střechovitým převisem. Stěnkou do velkého travnatého kouta. Koutem přes převis n. t.
HORKÁ MAŠINA, 5 (UIAA), 1982, František Čepelka, I. Němec. Nástup jako Indiánská. Přímo vzhůru pod převis, potom zleva do převislého kouta a jím n. t. Špatně jištěno.
CESTA PRO PLAVCE LEVÉHO OUŠKA, 6+ (UIAA), 1991, Petr Piskač. Nástup od kruhu nad vodou, stěnkou, dále přes převis do kouta. Koutem a stěnou n. t.
ZELENÁ CESTA, 3+ (UIAA), 1984, Karel Neubauer. Nástup vpravo od travnatých pásů, koutem zprava pomocí ostrého žebírka, dále přímo přes skobu převislou hladkou stěnkou, šikmo doleva pod její levou hranu a stěnou n. t
VODOPÁDY, 3+ (UIAA), 1984, Karel Neubauer. Středem plotny vlevo od velkého kouta k odštěpenému kameni na konci kouta. Krok doprava na lávku a plotnou přímo vzhůru na její nejvyšší bod.