region  Jižní Morava
sektor  Pavlovské vrchy
podsektor  Martinka a Obří kámen
OBŘÍ KÁMEN
poznámka: Třicetimetrová věž odštípnutá od masívu Martinky, s Martinkou spojená velkým vklíněným balvanem zvaným Špunt. Lezecky zajímavější je údolní stěna s cestami střední a vyšší obtížnosti. Cesty ze soutěsky mezi Obřím kamenem a Martinkou vedou v poměrně nepřehledném a lámavém terénu.
oblast: Pavlovské vrchy, sektor: Pavlovské vrchy, podsektor: Martinka a Obří kámen, skála: OBŘÍ KÁMEN
Obr.1: Pálava, Obří kámen při pohledu ze st. I Martinky, Adam Hradil, 2009-9 , vystaveno: 2009

NORMÁLKA, 2 RP (UIAA), Lehký výstup po JZ hraně. Vhodné pro sestup.
KVĚTNOVÁ, 4+ RP (UIAA), Místy travnatou nepřehlednou stěnou.
1 JUNTÁLKA, 3 RP (UIAA), 1946, K. Sychrová. Ve středu stěny Obřího kamene, nejdří-ve mírně vlevo, posléze doprava (skoba). Dále mírně vpravo a přes dru-hou skobu a 2 borháky na vrchol. 1
3 LETNÍ, 4 RP (UIAA), 1926, . Nástup ve spádnici levé hrany Špuntu. Stále vzhůru (kruh, skoba) a podél levé strany Špuntu na vrchol. 1
MÁJOVÁ, 4+ RP (UIAA), 1948, J. Děda a J. Říhovský. Přímo vzhůru k první skobě (možnost snazšího nástupu zprava). Traverz doprava po viditelných stupech (skoba) až k nýtu pod pravou hranou Špuntu. Odtud traverz doprava (borhák) a na vrchol.
NAROVNANÁ MÁJOVÁ, 4+ RP (UIAA), Nástup vpravo od Májové, těsně vedle ležícího kamene. Přímo vzhůru k 1.skobě. Od ní šikmo doprava přes převis ke 3. skobě a k borháku. Od něj na vrchol.
ZAPOMENUTÁ CESTA, 5 RP (UIAA), 1967, Vladimír Pipal, M.Šťobák.
JITŘNÍ (ZAJEČÍ), 5 RP (UIAA), 1966, J.Unger. Nástup z kamene u severovýchodní hrany. Vzhůru ke skobě a nýtu. Dále po nevýrazné plotýnce v koutě ke třetí skobě. Traverz doprava do cesty Zajícovo neštěstí.
Poznámka:V- A0
ZAJÍCOVO NEŠTĚSTÍ , 5+ RP (UIAA), 1984, Miroslav Ondra, Eva Ondrová. Nevýrazným žlábkem na vrchol.
1 NAROVNANÁ KŘÍŽOVÁ, 5 RP (UIAA), Středem stěny nad převis (borhák).
Poznámka:Původně IV+ A0.
1 KŘÍŽOVÁ (PLŠKŮV ROŽEK), 6 RP (UIAA), 1946, František Plšek, V. Schwarz. Nástup uprostřed boční stěny. Šikmo vzhůru do plotny se skobou. Dále do-prava 5 metrů po lávce. Na jejím konci vzhůru do spáry se skobou. Pod převis, odtud vpravo do spáry a leh-čím travnatým terénem na vrchol.
5.13C, 10- RP (UIAA), 2010, Tomáš Pilka.
STŘÍDAVĚ OBLAČNO, 8- RP (UIAA), 1950, František Plšek, V. Schwarz, Jiří Děrda. Nástup ve velkém černém převisu. Rozporem do jeho dvou třetin, překročíme na hranu ke kruhu. Od něj vpravo převislou spárou až do travnatého terénu pod vrcholem.
VARIANTA NÁSTUPU, 8 RP (UIAA), Jiří Hudeček. Těsně vpravo u černého převisu vzhůru na šikmou plotnu.
CVIČENÁ OPICE, 9+/10- RP (UIAA), 1988, Tomáš Pilka.
MOCEK, 7+ RP (UIAA), 1969, Petr Mocek. Nástup pět metrů vpravo od hrany černého převisu. Nejprve vzhůru (skobka v trojúhelníkové díře) a poté na šikmou římsu a do cesty Naše alfa.
ŽÁRLIVÁ, 8+ RP (UIAA), 1983, Ivo Straka, Pavel Weisser. 3
SVIŠŤOVA VARIANTA , 8+ RP (UIAA), 1985, Tomáš Pilka.
ZKRATKA, 8+ RP (UIAA), 1985, Jindřich Šustr.
VARIANTA ZKRATKY, 8+ RP (UIAA),
UMĚNÍ VÁLKY, 10- RP (UIAA), 2011, Tomáš Pilka. Nástup dva metry vpravo od cesty Žárlivá, přímo nahoru.
ALFA, 8+ RP (UIAA), 1966, Rostislav Fadrný, Jiří Unger. Nástup v převislém koutě. Koutem na nevýraznou lavici. Od kruhu šikmo do-leva 7 m do jeskyňky (stanoviště). Přes převis a ve směru skob na vrchol.
Poznámka:Původně V A1, RP Tomáš Pilka 1985
ZMRAZENÍ, 9- RP (UIAA), 1983, Ivo Straka, Petr Brych.
ČIHULOVA CESTA, 7 RP (UIAA), 1961, Josef Čihula, František Kroupa.
SV. VÁCLAV, 7- RP (UIAA), 1970, Jan Krch, Jaroslav Přikryl. Šikmo vlevo na lávku, k prvnímu borháku. Od něj vzhůru k hodinkám, poté doleva traverz do spáry. Dále přes tři skoby vzhůru.
Poznámka:Původne V A1.
1 PAPÍRÁK, 4 RP (UIAA), 1946, A. Flek, František Plšek. Šikmo vlevo na lávku, dále doprava spárou až na její konec. Zde překrok vpravo za hranu do Západního žlábku.
ZÁPADNÍ ŽLÁBEK, 3 RP (UIAA), 1947, J. Krajný, Ivan Sitař. Vlevo od cesty Normálka při hraně. Žlábkem přímo na vrchol.