oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Tisá
podsektor  Velké stěny
TUNELOVÁ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou zákázány. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec, sektor: Tisá, podsektor: Velké stěny, skála: TUNELOVÁ VĚŽ
Obr.1: TUNELOVÁ VĚŽ (Tisá), foto: z aplikace White , vystaveno: 2017

1 [a] STARÁ CESTA, V (Písk.Sasko), U V hrany přes převis do spáry a tou až na konec. Vlevo na hranu a ke K, hranou n.v. 1
STARÁ CESTA - VAR., V (Písk.Sasko), 1962, Reinhard Hink, Jaroslav Štěrba. Od K traverz doleva a tam n.v.
[f] MAHAGONOVÝ OPICE, VIIIa (Písk.Sasko), 17. 10. 1992, Jiří Novák(2) a Petr Slanina(2), Jiří Slavík. Z stěnou (vpravo od Poruchy mozku k 1. kruhucesty Jihozápadní cesta. Od něj přímo stěnou přes 2. K a krátce komínem n.v.
[e] JIHOZÁPADNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 1968, Leo Stoy, Miroslav Sláma. Středem Z stěny mělkými spárami ke K, vzhůru doprava za hranu a cestou Přepadová cesta n.v.
2 [n] ORGOJ CHORCHOJ, VIIc (Písk.Sasko), 22. 6. 1992, Ladislav Skobla, Jiří Chocholoušek. Nástup jako Děčínská - var., dále k hodinám a vpravo přes 2 kruhy n.v.
[b] DOPIJEM A JDEM, VIIIa (Písk.Sasko), 22. 4. 1983, Jan Kašpar. V pravé části stěny průchodu mezi Teplickou a Tunelovou věží přes převis ke K. Dále mírně vlevo spárou a přes římsu n.v.
PŘEPADOVÁ CESTA - VAR., VI (Písk.Sasko), 1958, Karel Krombholz. Na začátku Staré cesty vzhůru a hned doleva dlouhý traverz k trhlině a jí n.v.
[c] METODA DESTRUKCE, IXb (Písk.Sasko), 29. 9. 1994, Jan Paul, Karel Blažek(2). Převislou stěnou vlevo od cesty Dopijem a jdem přes 2 kruhy n.v.
[d] PŘEPADOVÁ CESTA, V (Písk.Sasko), 1944, Anton Lexa . SZ hranou Teplické věže na plošinku asi v polovině výšky věže a velkým přepadem na šikmou plošinu Tunelové věže. Zářezem a spárou n.v.
[g] PORUCHA MOZKU, IXb (Písk.Sasko), 15. 10. 1983, Jiří Musil, Jan Kašpar. Vpravo od SZ hrany sokolíkem k 1. K, vpravo do spáry ke 2. K, šikmo doleva na hranu a po ní n.v.
HOGO FOGO - VAR., IXa (Písk.Sasko), Od 2. K přímo stěnou n.v.
PORUCHA MOZKU - VAR., IXb (Písk.Sasko), 3. 6. 1990, Martin Červenka, Petr Lacina. Od 2. K cesty Porucha mozku přes 3. kruhu přímo n.v.
[h] EVŽENOVA AMERIKA, Xa (Písk.Sasko), 15. 10. 1988, Jiří Slavík. V SZ hraně trhlinou a doleva k 1. K, stěnou při hraně (2. kruh) a dále hranou a vlevo stěnou ke 3. kruhu. Stěnou k žebru (smyčka), traverz doleva ke 4. K a dále stěnou mírně vlevo n.v.
[i] CITOVÁ INVESTICE, Xc (Písk.Sasko), 20. 6. 1999, Václav Šatava(2) a Jan Havel. Nástup jako cesta Gregušova sklenka a traverz vpravo ke K. Stěnou přímo přes další 3 K k poslednímu K cesty Evženova Amerika a tou n.v. (1. R. Štefánek
[j] GREGUŠOVA SKLENKA, VIIIc (Písk.Sasko), 22. 9. 1979, Jiří Slavík, Josef Kozlík. V S stěně přes díru do žebra a jím ke K. Doleva do trhliny a kolem břízky n.v.
SKALNÍ DATEL, (), IXc RP (Písk.Sasko), (), 16. 9. 1999, Tomáš Sobotka(1) a Pavel Rýva. Vlevo od cesty Pivní představa stěnou do díry 1. K, od něj šikmo vlevo na hranu a po ní přes 2. a 3. kruhu n.v.
VARIANTA RÁDIO 1, Xc RP (Písk.Sasko), 15. 4. 2007, Tomáš Sobotka(1), Jiří Lautner. V severni stěně po levé hraně přímo přes kruh ke 2. kruhu cesty Skalní datel.
[k] PIVNÍ PŘEDSTAVA, IXb (Písk.Sasko), 22. 8. 1992, Jiří Slavík a Petr Slanina(2), Miroslav Mžourek. Od K cesty Gregušova sklenka přímo ke K. Vzhůru a mírně vlevo na římsu (K a přímo n.v.
[l] HOGO FOGO, IXa (Písk.Sasko), 23. 3. 1983, Jiří Slavík, Miroslav Vlk. V pravé části V stěny kolem díry přes 1. K, mírně vlevo a dále stěnou přes 2. K do díry, dále šikmo doprava na hranu a n.v.
DOPIJEM A JDEM - ÚNIKOVÁ VAR., VIIa (Písk.Sasko), 24. 8. 1984, Jan Souček, Jan Kadlec. Od K doprava do Staré cesty.
6 [m] DĚČÍNSKÁ - VAR., VI (Písk.Sasko), 19. 8. 1958, Helmut Weigel, Zdeněk Janků. Středem V stěny spárami doleva vzhůru pod římsu. Na římsu, 2 metry doleva vzhůru k hodinám a traverzem doleva za hranu ke K Stará cesty a tou n.v..
Fixní
Vrch. krabice ČHS - titanzinek, malá s bočním uchycením 1
Článek
ke skále:
Labské pískovce - vybrané stěny z roku 1993.
Z propadliště času se podařilo vydolovat archivní kopii dnes již neexistujícího webu, jehož podkladem byl tiskem vydaný průvodce LAŠTOVIČKA Petr st., SLAVÍK Jiří, NOVÁK Jiří, PLESKOTOVÁ Zdenka, ARNOLD Bernd (1993): Labské pískovce - vybrané stěny.

Z dnešního pohledu to má již jen historickou cenu, za těch 29 let ve stěnách vznikly desítky dalších cest a topa stěn již nemusí být tak jasná, jako kdysi (jestlliže tam v roce 1993 bylo pět kruhů, dnes jich tam klidně může být i dvacet a pak se v tom čert vyznej).