region  Český kras
sektor  Blážina stěna
BLÁŽINA STĚNA - LEVÁ ČÁST
oblast: Srbsko, sektor: Blážina stěna, skála: BLÁŽINA STĚNA - LEVÁ ČÁST
Obr.1: Blážina stěna - levá část (Srbsko, Český kras, Z.Strnad, 2010), zstrnad , vystaveno: 2010

TETÍNSKÁ, 6 (UIAA), 26. 4. 1973, Zdeněk Míka a Jaromír Masner. Zcela vlevo
Poznámka:2 sk.
BOŽÍ MLÝNY, 7- (UIAA),
Poznámka:Lámavá, 2 sk.
RELAXACE, 7+ (UIAA), 2. 7. 1985, Jan Bloudek a Miloslav Pletánek. Přímo přes nýt a doprava ke kruhu.
Poznámka:1 sk.
PODZIMNÍ, 7+ (UIAA), VI A1 (Welzenbach), 24. 9. 1967, I. Mlčouch a Jiří Foltánek. Z police vlevo.
Poznámka:5 bh (původně smyčka a 4 skoby). 1. RP cca v letech 1983-1984, neznámý lezec.
PADÁK, 6 (UIAA), 7. 10. 1944, František Kutta, Z. Mareš a I. Novotný.
NENÍ CO ŘEŠIT, 7+ (UIAA), 7. 7. 1988, Zdeněk Míka a Radek Bohman.
Poznámka:2 bh.
HRANA TROLLŮ, 7- (UIAA), 4+ A1 (UIAA), 17. 9. 1978, Pavel Schwarz a Eugen Jedovnický.
Poznámka:1sk 2bh. IV+/A1. 1. RP P. Čermák 14.3.1985.
VAR. LEVÁ SPODNÍ, 4+ (UIAA), 1978, Varianta Blážiny Cesty s nástupem od Hrany Trollů.
Poznámka:1 bh.
VAR. VARIANTY, 6 (UIAA), Přímo přes nýt, úplně levá cesta pod převis a furt nahoru .. direkt!
Poznámka:3 bh.
JARNÍ VARIANTA, 6 (UIAA), 20. 3. 1966, L. Mlčouch, Petr Vysoký. Nástup cestou Blážina, vlevo přímo ke kruhu a dolez Blážinou na vrchol.
Poznámka:bh.
OUTSIDER, 6+ (UIAA), 17. 10. 1987, Miloslav Pletánek. "Blážinou cestou" pod převis (smyce, friend) a jeho středem mírně šikmo vlevo přes kapsy k prvnímu borháku a přímo vzhůru přes druhý borhák a mírně šikmo vlevo na vrchol ke slaňovacímu kruhu.
Poznámka:15 m
2 BLÁŽINA CESTA, 5 (UIAA), 9. 9. 1944, Zb. Mareš, František Kutta. Sokolíkem a mírně vpravo ke kruhu od něj traversem asi dva metry vlevo a vzhůru téměř pod převis, pod ním traversem vpravo (smyce, friend, hodiny) a koutkem na polici k řetězu (dříve druhému kruhu - štand). Dále vlevo koutem na polici a trhlinami (smyce) šikmo vlevo přes polici k podvrcholovému kruhu. Dále šikmo doprava na vrchol.
Poznámka:23+22m
PŘÍMÁ VARIANTA BLÁŽINY CESTY, 6+ RP (UIAA), 9. 9. 1944, Zb. Mareš, František Kutta. Od prvního kruhu "Blážiny cesty" přímo vzhůru přes stupěn a asi 3 metry plotnou přímo pod výrazný převis a dále vpravo "Blážinou cestou" přes hodiny k řetězu na polici u stromu (štand).
Poznámka:Nejištěno.
KOSMICKÁ VARIANTA, 7+ (UIAA), V A1 (Welzenbach), 18. 6. 1967, O. Jánoš a L. Mlčouch. "Blážinou cestou" ke štandu, dále asi tři metry koutem a přímo podél spárky přes skobu na vrchol ke slaňovacímu kruhu.
Poznámka:Do spáry možné založit smyce nebo friend. 12m 1. RP Tomáš Čada, 22.10.1984.
GÓVINDA, 7 (UIAA), Z výrazné police u stromu přímo stěnou přes 4 borháky k vrcholovému řetězu.
Poznámka:16 m
3 CESTA PRO GÓVINDU, 6 (UIAA), Položenou stěnou po stupních přes 4 borháky a hodiny "Blážiny cesty" na polici k řetězu v koutě u stromu.
Poznámka:Jištění: čtyři stříbrné lepené borháky (čtvercové oko). Zváno též "Sólo pro Góvindu".
GNU'S NOT UNIX, 9-/9 RP (UIAA), 2. 12. 2008, Ondřej Běhal stř. Vladimír Střihavka. Cestou "Sólo pro Góvindu" k jejímu čtvrtému borháku. Od něj mírně šikmo vlevo přes hodiny "Blážiny cesty" vzhůru převisem a šikmo vlevo kolmou stěnkou přes dva borháky. Od druhého borháku přímo přes odštěp (smyce) vzhůru k třetímu borháku. Dále mírně šikmo vpravo (křížíme "Blážinu cestu") a holým pupkem přes čtvrtý borhák ke slaňovacímu kruhu.
Poznámka:Pozor lámavé okolo převisu. Pro trpaslíky pod 180 cm jde spíše o 9 UIAA, pro dlouhány spíše 9-.
ÚNOROVÁ, 7- (UIAA), 3. 10. 1971, Slavoj Hokr stř. Jan Perný. Stěnou přes dva bh, kruh a skobu na polici ke kruhu.
Poznámka:1. RP V. Waltzel stř. P. Čermák, 16.3.1984
VARIANTA KE STROMU, 6 (UIAA), 1978, Od prvního borháku "Únorové" mírně šikmo vlevo na polici k řetězu "Blážiny cesty".
ÚNOROVÁ HORNÍ, 7- RP (UIAA), 20. 2. 1972, Slavoj Hokr stř. Jan Perný. Z police přes několik skob a bh, kolem volného bloku na poličku k vrcholovému řetězu.
ČAS SÁZENÍ KUŘAT, 8- RP (UIAA), 19. 9. 1987, Pavel Ullrich, Miloslav Pletánek. Stěnou přes skobu ke kruhu. Od něj vlevo a o dva metry výš opět zpět vpravo ke druhému kruhu. Dále přímo na polici ke kruhu "Únorové".
Poznámka:Někdy se cvaká i nýt z "Únorové".
ANTABUS, 8 (UIAA), 12. 9. 1987, Jaroslav Nosek, Tomáš Janák. Od prvního kruhu cesty "Čas sázení kuřat" téměř přímo k jejímu druhému kruhu.
Poznámka:1. RP S. Rataj 14.11.1987. Narovnání cesty "Čas sázení kuřat". Mezi kruhy lze jít i zcela přímo - těžší.
IVANOVA DOLNI, 7+ (UIAA), 26. 4. 1976, Boris Bortel, Vítězslav Kazimour. Nástup společně s Listopadovou a Halinou c., pak mírně vlevo přes 2 nýty a vzhůru (skoby) na pravý okraj police ve stěně. Dnes místo nýtů a skob borháky. Technická cesta plná zdvihů za malé ojeté lišty.
Poznámka:6 bh.
IVANOVA HORNÍ, 7+/8- (UIAA), 22. 2. 1976, Vítězslav Kazimour, Boris Bortel. Z pravé strany police v levé části Blážiny stěny koutem vzhůru (3m), doleva přes hranu koutu a vzhůru přes bříško. Mírně doprava, pak doleva a na vrchol. Při prvovýstupu 5 skob (špatných) a jeden nýt, dnes 2 borháky a 3 skoby.
Poznámka:2 bh 3sk.
HALINA, 5+ (UIAA),
Poznámka:4 bh.
PŘÍMÁ VAR. HALINY, 5+ (UIAA),
Poznámka:2.
PLATONIE, 8 (UIAA),
Poznámka:5 bh 2 sk.
VAR. PLATONIE, 9- (UIAA), Miloslav Pletánek. Naprimeni Platonie.
ESTAKÁDA, 8- (UIAA),
Poznámka:11 bh.
LISTOPADOVÁ, 7- (UIAA),
Poznámka:12 bh.
PŘÍMÁ VAR. OD 2.KRUHU, 5+ (UIAA),
Poznámka:3 sk.
LISTOPADOVÁ 2. DÉLKA, 6 RP (UIAA), Od řetězu traverzem vpravo až šikmo dolů (asi 2,5 m) do kouta k borháku a vzhůru koutem přes další borhák do kouta ke stromu k řetězu.
SVÁTEK FUNEBRÁKŮ, 7+/8- (UIAA),
SAMŮV ODKAZ, 7 (UIAA),
Poznámka:5 bh.
KALIFORNSKÉ RENDEZ-VOUS, 8 (UIAA),
ANDULČINA, 8- (UIAA), Pavel Šimek stř. Jiří Žák. Cesta vede jako přímá linie mezi cestami Kalifornského randesvous a Impregnovaný tělo.
IMPREGNOVANÝ TĚLO, 7+/8- (UIAA),
Poznámka:2 sk.
VARÁHA, 7+/8- (UIAA),
Poznámka:7 bh 1 sm.
HECÍŘ, 8 (UIAA), Nástup stěnkou vpravo od Šedého koutu dále stěnou pod vrcholem pak ještě mírně doprava přes převis (několik BH) a kolem smyce vzhůru na vrchol.
Poznámka:5 bh 2 sm.
ZKRATKA, 8 (UIAA),
Poznámka:nejištěno.
MLÁDENECKÁ CESTA, 5 A1 (UIAA), 29. 10. 1972, Milan Doubner stř. Jiří Šplíchal(1) stř. Karel Benedikt(2). Po pravé straně jeskyně, která je vpravo od Odkazu starého pána, vzhůru k hodinám (smyčka), šikmo doprava přes 3 skoby ke svislé spáře pod převisem (smyčka, 2 skoby), zleva přes převis na travnatý balkon a na vrchol.
MUFI MUF, 8- (UIAA),
Poznámka:5 bh 4 sk.
1 ODKAZ STARÉHO PÁNA, 6+ (UIAA), 5+ A2 (UIAA), 11. 10. 1970, Karel Valeš, R. Mikala . Nástup ve vhloubení ve spádnici velkých převisů mezi Halinou a Vypečenou Cestou. Stěnkou vzhůru a nepatrně doprava ke kruhu. Od kruhu šikmo doprava na poličku. Po ní doleva a vzhůru a dále šikmo doleva do nevýrazného zářezu. Odtud vzhůru do hnízda. Poněkud doleva přes další skobu na poličku, nad ní v kolmé spárce skoba. Od skoby traverz doprava přes odštěp. plotny ke koutové spáře tvořené levou stranou nevýrazného žebírka. Sousední pravou spárou vzhůru a šikmo doprava přes menší převis na stanoviště pod velkým střechovitým převisem. Pod převisem traverz doprava na hranu a šikmo doleva nad přesis spárkou, potom po hraně až nad malou poličku na hraně.
Poznámka:5 bh 4 sk. (Ke kruhu M. Albrecht, 1962) 1. RP:
OSP 88, 8+ (UIAA), 1988, Petr Anelt, R. Teplý, Tomáš Rakovič. Převislou stěnkou přes tři borháky. Dále mírně šikmo vlevo do cesty "Odkaz starého pána" a jím přímo asi 4 m k borháku, pak šikmo vpravo nad převísek ke slaňáku. Dál možno pokračovat "Reshovou variantou". Také lze již od 3. bh jít šikmo vpravo k slaňáku cest "Boom" a "Brouci".
Poznámka:1. RP - Petr Anelt 1988, dlouhý krok u 2. bh.
KOMBINACE, 8+ (UIAA),
Poznámka:10 bh 2 sk.
RESCHOVA VARIANTA, 7+ (UIAA),
Poznámka:4 bh.
RYŠAVÁ 2.DÉLKA, 6- (UIAA),
Poznámka:sk vkl.
CESTA A.DAVISOVÉ, 6 (UIAA), Z police ke skobě a nahoru ke slaňáku.
Poznámka:2 bh 1 sk.
VZDUŠNÁ VARIANTA, 7 (UIAA), Napojení na cestu Mufi muf
Poznámka:8 bh.
SAMŮV ODKAZ 2. DÉLKA, 6+ RP (UIAA), 3. 11. 1984, Miloslav Pletánek stř. Jan Kreisinger, Jaroslav Chalupa, J. Štefan. Od řetězu první délky přímo vzhůru a výše vpravo na polici ke kruhu.
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Běhal Ondra obehal behy Z centrum cz 12. 3. 2014 19:08:05
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Borh.ČHS-8cm,Rav.zabarvený 1 vrcholový dobírák ve skalním pásu vlevo v úžlabí nad šedým koutem
Futrál knížky, u které končí Outsider, má urvanou bočnici víka - blbě drží na prutu a teče na knížku, teď (25.2.2012) byla docela dost navlhlá.
(Aleš N. / 27.02.2012 11:49:25)