region  Střední Čechy
sektor  Skály u Velké, Lomy nad Velkou
podsektor  Lomy nad Velkou
BOROVÝ LOM
poznámka: Dříve Lom I., v lomu je Borová věž, ohniště, dá se trénovat chytání pádů (ve vysoké stěně vpravo od Normálky).
oblast: Střední Povltaví, sektor: Skály u Velké, Lomy nad Velkou, podsektor: Lomy nad Velkou, skála: BOROVÝ LOM
Obr.1: Borový lom, zstrnad , vystaveno: 2014

Obr.2: Lom I, JL 2009 , vystaveno: 2010

Obr.3: Lom I, JL 2009 , vystaveno: 2010

TROKY, 4 (UIAA), František Mezera, Petr Sláma. Policí vlevo (2 bh) k borovici a po levé hraně (bh) k řetězu.
2 LÉTO S HIPÍSKEM, 5 (UIAA), 13. 8. 2012, Petr Holík, Jaroslav Ježek. Přes první BH cesty ?, stěnou mírně doprava přes 2. BH na polici, dále stěnou přes 3. BH ke 4. BH pod vrcholem a od něj bouldrově, přes madlo mírně vlevo na vrchol k řetězu. 1
JAK SI DLOUHEJ TAK SI KRÁTKEJ, 5+ (UIAA), 3. 1. 2014, Martin Tučka, Petr Holík. Pravou stěnkou (nýt) na terasu a přímo stěnou (2 nýty) na temeno ke slanění.
1 HUNDRT, 6+ (UIAA), 8. 3. 2014, Petr Holík, Martin Tučka. Koutem (nýt), přes převis (nýt) po lištách a stěnou (nýt) vlevo ke slanění.
Poznámka:Stá cesta v oblasti věnována všem zdejším prvovýstupcům a pracantům.
ZAVILÍ ŠAKALI, 4 (UIAA), 8. 3. 2014, Martin Kulajta, Martin Tučka,. Z terasy v levé části lomu koutkem ve středu stěny zatím po vlastním jištění n.v.
Poznámka:Na nástupu je štand, slaňák je níž pod hranou v pevném.
NIMBUS 2000, 6 (UIAA), 2012, Petr Šesták a Martin Šobr. V horní plotně na levé straně lomu přes 2 nýty ke slanění.
Poznámka:Na terase u nástupu je borhák s maillonou, dá se i slanit dolů.
PINDY Z GYNDY, 8- (UIAA), 5. 7. 2014, Roman Blahník, Petr Holík, Martin Tučka. Vpravo od velkého vklíněného bloku a zcela bez něj přímo přes 2 bh a mírně vlevo k 3. bh, podél krátkého koutku ke slanění.
POHORKOVÁ, 5 (UIAA), 5. 7. 2014, Martin Tučka, Roman Blahník. Koutem vpravo od cesty Nimbus 2000 po policích ke slanění.
PATÁLIE S GYMPLÁKEM, 4+ (UIAA), 13. 8. 2012, Petr Holík, Jaroslav Ježek. Přes BH na balkón, po stupních k 2. BH a dále stěnou s pomocí pravé hrany na terasu ke slaňovacímu BH.
TÁTA BUM, 6- (UIAA), 13. 8. 2012, Petr Holík, Jaroslav Ježek. Koutem přes 1. BH doleva na balkón a dále jako cesta: Patálie s Gymplákem.
1 JEŽEK V KLECI, 6+ (UIAA), 13. 8. 2012, Jaroslav Ježek, Petr Holík. Z koutu doprava na balkón a dále koutkem přes 2 bh na terasu ke slanění.
1 OTVÍRÁK, 4+ (UIAA), 5- (UIAA), 2001, Zdeněk Vaník, František Mezera.
1 BRATŘI V TRIKU, 6- (UIAA), 2001, František Mezera, Květa Šolarová.
1 RÁDIO MANÍK, 7- (UIAA), 13. 8. 2012, Jaroslav Ježek, Petr Holík. Schodovitým nástupem neustále mírně doprava k 1. BH, dále doprava do police ke 2. BH, nahoru na balkón, doprava ke 3. BH a přes polici na terasu.
Poznámka:(Slaňák se dodá časem, zatím se dá použít ten vlevo u cesty: Otvírák, nebo vpravo u cesty: Kouřové signály.)
1 KOUŘOVÉ SIGNÁLY, 7+ (UIAA), 2002, Miroslav Beránek.
EMENTÁL, 5+ (UIAA), 2002, Petr Šesták, Martin Šobr.
TAJEMSTVÍ STARÉHO PERGAMENU, 4 (UIAA), 12. 1. 2013, Martin Tučka, Petr Holík, Petra Michvocíková. Z terasy, napravo od cesty Ementál plotnou přes nýt ke sl.
ČIČMARACH, 4 (UIAA), 12. 1. 2013, Petr Holík, Martin Tučka, Petra Michvocíková. Z terasy nalevo od Normálky po hraně přes dva nýty na balkon ke slanění.
4 NORMÁLNÍ CESTA, 4 (UIAA), František Mezera. Za ohništěm vpravo od převisu, koutem (3 bh) na polici a koutem podél stěny (2 bh) ke slanění.
Poznámka:Se souhlasem autora a správce dodaný 2. a 4. bh (1/2014).
VŠEM VŠÍM, 7+ (UIAA), 28. 9. 2013, Martin Kulajta. Nástup v členitém koutě, přes dva bh na malý balkonek a odtud kolmou stěnou (3 bh) podél neberoucí spáry.
Poznámka:Projekt vylezený místními lezci asi jen pod horní stěnu. Spodek je za 4. (4 oka pestr, jeden stříbrný bh)
3 KOZY PIKOLA, 5- (UIAA), 4. 7. 2014, Martin Tučka, Dana Kadlecová, Petr Holík. Vlevo od cesty Kočička, na předskalí a koutem přes police na terasu.
Poznámka:Věnováno Dceři
6 KOČIČKA, 5- (UIAA), 1997, František Mezera, Zdeněk Dušek. Na pravém okraji lomu. Vlevo od cesty Pejsek po nevýrazném pilířku po lištách přes 4 nýty přímo na balkon ke slanění.
Poznámka:samostatný slaňák od 1/2014
5 PEJSEK, 6 (UIAA), 1997, František Mezera, Zdeněk Dušek. Těžkým nástupem přes 4 nýty ke slaňáku. Nástup lze oblézt zleva.
TŘEŠNIČKA NA DORTU, 7+/8- (UIAA), 6. 8. 2012, Jaroslav Ježek. Přes 3 BH ke 2. nýtu cesty: Dort, a tou n. v. 1
3 DORT, 4+ (UIAA), 1997, František Mezera, Zdeněk Dušek. Podél hrany schodovitého pilíře (2 nýty) a stěnkou (nýt) na terasu k řetězu.
Poznámka:2. nýt dodaný místo borovice (1/2014).
Datum: Slaňák Hrazdiča: Krabice: Tyčka: Kniha: Popsání: Dobírák: Zapsal:
20.08.2010 k výměně není k výměně Tomáš Kasl
Ahoj, byli jsme ve středu 18.8.2010 v této oblasti a nelíbil se mi slaňák/dobírák společný pro cesty Kočička, Pejsek a Dort. Díky jeho umístění nad policí je namáhán atypickým způsobem (45 stupňů od kolmice). Nevím, jak se "to" jmenuje - je to dvojborhák - nerezové U zapuštěné oběma nožičkama do skály. Častečně chybí tmel a působí to, že se to trošku hýbe.