region  Severní Morava
oblast: Vrbensko, sektor: Vrbensko, podsektor: Koberštejn, skála: KOBERŠTEJN
Obr.1: KOBERŠTEJN (VRBENSKO) , vystaveno: 2023

Obr.2: KOBERŠTEJN (VRBENSKO) , vystaveno: 2023

DRACARYS, 6 (UIAA), 2012, Roman Šrek, Hana Nešutová. Převislou sokolíkovou spárkou (bh) do vhloubení (bh), po polici doprava a vzhůru (bh). Zleva na vrchol (bh).
SPÁLENÁ POUŠŤ, 6 (UIAA), 2012, Roman Šrek. Převislou stěnou (2 bh) do cesty Dracarys a tou na vrchol.
DROGON, 6 (UIAA), 2012, Roman Šrek. Spárkou na polici (bh) a převislou stěnou (2 bh) doleva do cesty Dracarys.
[1] CESTA PÁNŮ Z KOBRŠTEJNA, 5 (UIAA), 1965, J. Trusík, E. Gavlovský. Přes stěnku doprava do výklenku a ještě 2 metry doprava (hodiny). Podél výrazné spáry přes převis a po šikmých lávkách na kazatelnu ve zřícenině.
LAPKOVA SPÁRA, 5 (UIAA), 2004, O. Neuwirth, Lukáš Abt. Stěnkou na šikmou lištu a doleva do spáry. Touto na kazatelnu pod zříceninou.
MALÝ KOMÍN, 2 (UIAA), Rozporovým komínem nebo jeho levou stěnkou na terasu.
HALAPARTNA, 5 (UIAA), 1973, Bohumil Hajzera, Jiří Jakubíček, J. Trusík. Výraznou hranou pod převislou stěnku. Přes ni (bh) na hranu a touto na vrchol.
Poznámka:pův. V A0
ARYA, 5+ (UIAA), 2011, Roman Šrek, Ivan Foltýn. Boční stěnou (bh) na polici a přes převis (bh) na vrchol.
DROMEDÁR, 3 (UIAA), 1971, Bohumil Hajzera, Jiří Jakubíček. Stěnkou do úzkého komína a tímto na vrchol.
HRA O TRŮNY, 7 (UIAA), 2011, Roman Šrek, Ivan Foltýn. Převislým koutem, zprava (bh) do plotny (bh) a zleva stěnkou (bh) na vrchol.
HRADNÍ KOMÍN, 2 (UIAA), Výrazným komínem na vrchol.
SKALP, 4 (UIAA), 1973, Jiří Jakubíček, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Koutem a úzkou spárou na stupeň (hodiny) doprava na hranu, přes stěnku a plochým zářezem na vrchol.
PEČETNÍ, 3 (UIAA), 1973, J. Trusík, Jiří Jakubíček, Bohumil Hajzera. Koutkem na stupeň a středem členité stěnky na vrchol.
PLATEJS, 4- (UIAA), 1965, E. Gavlovský, J. Trusík. Nástup na hraně. Doprava po lávce (bh) a dále po římse do jeskyňky. Doprava na římsu a zářezem na vrchol.
Poznámka:pův. III+ A0
TYROLSKÁ HRANA, 5 (UIAA), 1973, Bohumil Hajzera, J. Trusík, Jiří Jakubíček. Komínem v nakupených blocích zleva na lavici (kruh). Doleva do stěnky a jí (bh) na hranu. Doprava po lávce (bh), zpět vlevo na hranu (bh) a po ní na vrchol.
Poznámka:pův. IV+ A0
ČERNÁ STŘECHA, 6- (UIAA), 7. 2004, Lukáš Abt, O. Neuwirth. Stěnkou podél komína z nakupených bloků pod převis (bh, zde cestu křižuje Tyrolská hrana) a přímo přes něj na lávku (bh). Přímo plotnou a převísky pod výraznou černou střechu (hodiny). Zářezem ve střeše na vrchol.
ČAROKRÁSKA, 6+ (UIAA), 1971, Bohumil Hajzera, Jiří Jakubíček. Středem žebra na lavici (kruh). Přímo přes převisy (2 bh) na plotnu. Doleva k trhlině a na lavici pod převisem. Převisem zprava (bh) na vrchol.
Poznámka:pův. V+ A1
CESTA PODZIMNÍHO DEŠTĚ, 7+ (UIAA), 1973, Jiří Jakubíček, Bohumil Hajzera. Stěnkou do jeskyňky a podél komínku na lavici (kruh). Z lavice do vhloubení (bh) a doprava na hranu (bh, hodiny). Pod hranou převisu 3 metry doprava (bh). Potom přímo přes převis do jeskyňky. Zleva přes hranu (bh) a zářezem na vrchol.
Poznámka:pův. VI- A2
CESTA KASKADÉRŮ, 7- (UIAA), 1972, Bohumil Hajzera, Jiří Jakubíček. Spárou pod převis a přes převis zprava (bh) na stupeň (bh). Stěnkou pod výraznou spáru a podél ní na vrchol.
Poznámka:pův. V+ A1
DLOUHÝ KOMÍN, 2 (UIAA), Výrazným komínem na vrchol.
OPOMENUTÁ, 3- (UIAA), Podél výrazné spáry na vrchol.
HRADNÍ PLILÍŘ, 5 (UIAA), 2012, Roman Šrek. Pilířem (bh) na temeno a vpravo na polici.
ZÁMECKÁ STOKA, 3 (UIAA), 2012, Roman Šrek. Vhloubením, pod převisem doleva (bh) a vhloubením na polici.
HRABĚNČIN PUPEK, 6 (UIAA), 2012, Roman Šrek. Stěnou pod převis a přes něj zleva (bh) stěnou na polici.