region  Severozápadní Čechy
sektor  Vrabinec a okolí
podsektor  Vrabinec
HLAVNÍ VĚŽ
poznámka: Poznámka: výstupy 11, 12, 13, 14 nastupují na úpatí údol. stěny a dolézají na úroveň římsy, pokračují dále samostatně n.v.
oblast: České středohoří, sektor: Vrabinec a okolí, podsektor: Vrabinec, skála: HLAVNÍ VĚŽ
Obr.1: Hlavní věž (Vrabinec) - nástupy cest., zstrnad , vystaveno: 2008

Obr.2: 13.3. 2011 , vystaveno: 2011

Obr.3: pohled na údolní stěnu Hlavní věže; foto Kuře; 2/2015 , vystaveno: 2015

2 [1] STARÁ CESTA, 2 (UIAA), Od S doprava do kouta a tím na velkou plošinu a po stupních n.v.
1 [2] HRANA, 2 (UIAA), Krátkou stěnou (bh) na hranu a tou n.v.
2 [2a] HRANA - VARIANTA, 3 (UIAA), 20. 9. 1996, Jiří Chára. Vlevo od nástupu cesty Hrana mírně převislou stěnkou, výše hranou n.v.
1 [3] VÝCHODNÍ SPÁRA, 3 (UIAA), V pravé části V stěny spárou na plošinu a stěnou n.v.
1 [4] VRÁBEL, 5 (UIAA), 1993, . Vlevo od Východní spáry středem pilířku (4 bh) n.v.
Poznámka:Původní název Vrabordel.
2 [5] VÝCHODNÍ CESTA, 5 (UIAA), Středem V stěny podél klikaté spáry na plošinu a dále mělkým komínem n.v. (4 bh)
[6] VLADAŘI NAD PROPASTÍ, 4 (UIAA), 2. 3. 1975, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. Pod V stěnou po římse doleva až na její konec. Vhloubením ve stěně vzhůru a dále převisem. Výše stěnou n.v. (4 bh)
[7] DLOUHÉ PŘÁTELSTVÍ, 5 (UIAA), 27. 7. 1999, Karel Bělina, Erwin Beikert. Z konce římsy pod V stěnou doleva do stěny na stanoviště (2 bh), hladkou stěnou pod převis (K). Převislou stěnou na římsu a dále stěnou při hraně n.v.
1 [8] ÚSTUP ZE SLÁVY, 4 (UIAA), 7. 11. 1998, Karel Bělina, Miroslava Bělinová, R. Göltsch. Vlevo od Východní cesty převislou stěnou, výše pilířkem přes polici, kolem VK n.v. (4 bh) 1
[9] VÝCHODNÍ STĚNA, 6 (UIAA), Převislou stěnou při hraně (4 bh) n.v. 1
IM SCHWEISSE, 7+/8- (UIAA), IXa (Písk.Sasko), 2004, Falk Heinicke. Převislou JV hranou (3 bh) mezi cestami Východní stěna a Veselý koutek výše vlevo n.v.
Poznámka:Název a autor doplněn dle CAO News 7/2004.
2 [10] VESELÝ KOUT, 5 (UIAA), Převislým hladkým koutem od JV (4 bh) n.v. 1
[11] NOVÝ UHDE, 4 (UIAA), 8. 11. 1998, Jiří Chára, Jiří Kudrnáč, Karel Bělina. Po pravém pilíři údolní stěny (5 bh) až na úroveň římsy a libovolně n.v.
Poznámka:Spodní část lámavá!
[12] ÚDOLNÍ CESTA, 5- (UIAA), V levé části údolní stěny koutem asi 6 m vzhůru a po lávce traverz doprava pod výraznou trhlinu (jištění). Skalním stupněm přímo vzhůru a asi 15 m šikmo doleva (sk) do středu údolní stěny. Pak po římse doprava na balkon (stanoviště). Po římsách do pravé části údolní stěny k převislému koutu (sk). Koutem nad převisy a po stupních na širokou římsu (na ní přístup z náhorní strany). Odtud 15 m traverz doleva do stěny (sk) a stěnou přímo n.v.
[13] PODZIMNÍ, 5 (UIAA), 14. 11. 1992, Jiří Chára, R. Göltsch. Údolní cestou na stanoviště, odtud spárou přímo na velkou polici (stanoviště), stěnou šikmo doleva n.v.
[14] DIRETTISSIMA, 6 (UIAA), 1965, Jaroslav Uher. Středem údolní stěny (staré skoby, dřevěné klíny) n.v.
Poznámka:Původní jištění nepoužitelné!!
[15] DŘEVĚNÁ GALERIE, 4 (UIAA), 18. 7. 1999, Karel Bělina, Michal Švajgl. Vlevo od nástupu Podzimní nevýrazným vhloubením ve stěně (6 bh) n.v.
[16] LEVÝ ÚDOLNÍ PILÍŘ, 4 (UIAA), 30. 7. 1993, Jiří Chára, Josef Palivec. Levou hranou údolní stěny n.v. (2 stanoviště)
[17] STEZKA RYTÍŘSKÁ, 3 (UIAA), 7. 11. 1998, Karel Bělina, Miroslava Bělinová, R. Göltsch. SZ hranou (3 bh) n.v.
[18] ZÁPADNÍ CESTA, 3 (UIAA), Ze S traverz doprava až na Z hranu. Po skloněné plotně a přes převis n.v.
NOVOROČNÍ DIAGONÁLA, Karel Bělina . Nástup jako Hrana - varianta na výraznou polici a odtud šikmo doleva vzhůru po ní až k vrcholové knize.

Pozor na jištění, hlavně ty parodie na borhák z nerez plocháče se snadno vytáhnou v ose viz průšvih na Čimě.. Chovejte se k tomu jako ke starý rezavý skobě = dojišťovat vlastním a pokud možno nepadat. Než tohle tak radši nic, než se na tom zrakví někdo kdo se k tomu bude chovat jak k lepenýmu bh. Odsedne a podlaha...
(Vláďa / 25.10.2019 15:46:46)
Zajímalo by mne, jestli mezi cestami Veselý Kout (5) a Vrábel (5) na Hlavní Věži nejsou oproti současnému průvodci nějaké další cesty. Lezli jsme 3.8.08 pod Vrcholovou Knihou 5 vyborhákovaných cest (resp. stejné vrtané háky) střední obtížnosti (4-5), trojky ani spáry to nebyly. Na upřesněnou: Lezli jsme Veselý Kout (5) a potom jsme pokračovali doprava. Těžkou převislou hranu z levé strany po malých chytech jsme nelezli (asi Východní Stěnu (6)), pokračovali jsme hranou z prava, potom čtyřmi cestami (s cestou Vrábel (5)), všechny linie 3-4 bh, nakonec jsem také vylezl Hranu (2) pod slaněním. Vylezl jsem celkem 7 cest, nákres tedy nesouhlasí mezi cestami č. 4 a č. 9
(Marťan / 11.08.2008 13:57:16)