oblast  České Švýcarsko (NPČŠ)
sektor  Jetřichovice
HACIENDA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP a předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: České Švýcarsko (NPČŠ), sektor: Jetřichovice, skála: HACIENDA - M
Obr.1: HACIENDA - M , vystaveno: 2024

Obr.2: HACIENDA - M , vystaveno: 2024

Obr.3: HACIENDA - M , vystaveno: 2024

[a)] JIHOVÝCHODNÍ SOKOLÍK, IV (Písk.Sasko), 4. 9. 1992, Zdeněk Petráň. V pravé části JV stěny sokolíkem, výše širokou spárou na balkón a na vrchol.
[b)] CESTA PRO NOVÁČKY, VI (Písk.Sasko), 4. 9. 1992, Jan Nováček - Zdeněk Petráň. Jako cesta a) sokolíkem 6 m vzhůru a traverz doleva ke kruhu. Stěnou přímo a doleva (2. kruh) na balkón a na vrchol.
[c)] FIESTA, V (Písk.Sasko), 7. 9. 1991, Vítězslav Appelt, Zdeněk Petráň. Od JV převislým sokolíkem, výše komínem na vrchol.
[d)] CHOLERA, VIIIc (Písk.Sasko), 29. 5. 1993, Pavel Henke, Václav Sojka. Vlevo od cesty c) stěnou (kruh), ke 2. kruhu. Od něj stavěním do zářezu a vlevo stěnou k borháku. Stěnou přímo na polici, traverz vpravo do komína a jím na vrchol.
Poznámka:Bez stavění - IXa Tomáš Sobotka
[e)] ČESKO - LIPSKÁ CESTA, IXa (Písk.Sasko), 1993, Pavel Kulík . Od J stěnou přes kruh do zářezu. Stěnou přímo, výše traverz vlevo ke 2. kruhu. Stěnou přes 3. kruh a hodiny na vrchol.
[f)] CESTA JAKUBA A TOMÁŠE, VIIIc (Písk.Sasko), 12. 9. 1992, Evžen Hollmann, Pavel Henke . Ve středu J stěny přes kruh ke 2. kruhu, traverz vlevo a stěnou přes 3. kruh a borhák na vrchol.
[g)] ŠLEHAČKA A ČOKOLÁDA, VIIb (Písk.Sasko), 29. 8. 1992, Zdeněk Petráň, Vítězslav Appelt, J. Petrásek. Vpravo od cesty h) spárou přes převis ke kruhu. Vzhůru do zářezu a traverz doprava ke 2. kruhu. Doprava na hranu a podél ní (3. kruh) na vrchol.
[h)] DOMINO, VIIIb (Písk.Sasko), 27. 5. 1990, Evžen Hollmann - Stanislav Feigl. Tupou Z hranou, nebo pravou spárou na polici (hodiny), traverz vlevo a sokolíkem ke kruhu. Přes převis (2. kruh) ke 3. kruhu. Stěnou (hodiny) přímo na vrchol. 1
[i)] KRAKEN, VIIIb (Písk.Sasko), 1989, Pavel Bechyně. Údolním komínem asi 10 m vzhůru. Vpravo pod převisem ke kruhu. Dlouhý traverz vpravo pod velkým převisem (hodiny) ke 2. kruhu. Přes převis stěnou 3. kruh na vrchol. 1
[j)] DISKOMARATON 93, IXa (Písk.Sasko), 30. 5. 1993, Pavel Henke, Karel Hofman, Stanislav Feigl, Evžen Hollmann, Ivana Paterová. S stěnou vpravo od cesty k) na polici a vpravo k 1. kruhu, sokolíkem ke 2. kruhu. Přes převis (hodiny), šikmo vlevo (hodiny) a vpravo ke 3. kruhu. Spárkou přímo na vrchol. 1
[k)] ÚDOLNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), Vpravo do cesty l) po stupních a zužujícím se komínem na vrchol.
[l)] CHORÁL, VIIb (Písk.Sasko), 23. 8. 1991, Zdeněk Petráň, J. Petrásek, Marta Petráňová. Jako cesta "Ruch velkoměsta" spárou na její konec a doleva přes převis ke kruhu. Doprava vzhůru přes hladké břicho (2. kruh) na polici. Středem SZ stěny přímo přes 3. kruhu na vrchol.
Poznámka:VIIIa RP
[m)] RUCH VELKOMĚSTA, VIIb (Písk.Sasko), 30. 5. 1976, Miroslav Michlík - František Záběhlík. V SZ stěně spárou pod převis, v převisu traverz (hodiny) doprava do díry k 1. kruhu. Přes hladké břicho sokolíkem a žlábkem ke 2. kruhu, od něj 2m šikmo doleva dolů a traverz doleva na hranu (hodiny). Hranou na vrchol. 1
[n)] HRANA LÁSKY, VIIb (Písk.Sasko), 1992, Pavel Henke, Erich Melzer. Zprava spárou na S hranu a tou přes 2 kruhy do cesty m), tou na vrchol. 1
[o)] STARÁ CESTA, IV (Písk.Sasko), Širokým komínem mezi Haciendou a Mravenčí stěnou na vrchol.