oblast  České Švýcarsko (NPČŠ)
sektor  Jetřichovice
GOLEM
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7.-31.1 Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP a předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: České Švýcarsko (NPČŠ), sektor: Jetřichovice, skála: GOLEM
Obr.1: Golem-St.c.II, jéňa paul, 2012 , vystaveno: 2013

Obr.2: 15. 7. 2011 Golem , vystaveno: 2011

Obr.3: GOLEM , vystaveno: 2020

5 [a)] STARÁ CESTA, II (Písk.Sasko), Koutem a komínem vlevo od úzké náhorní stěny na vrchol. 1
[b)] SEVERNÍ PLOTNA, VI (Písk.Sasko), 19. 7. 1989, Jan Kropáček, Martin Kropáček. Od nástupu cesty a) římsou vlevo přes plotnu na balkónek na hraně a vlevo žlabem na vrchol.
1 [c)] VEČERNÍ CESTA, V (Písk.Sasko), 6. 6. 1962, Zdeněk Veverka, Milan Gros. Vlevo od cesty a) přechod doleva do spáry a tou na vrchol.
VEČERNÍ CESTA - VAR., V (Písk.Sasko), 2. 9. 1962, Josef Poustka, Milan Gros. V JV stěně do díry a spárou na balkón. Večerní cestou na vrchol.
[d)] CESTA PRO FRANTÍKA, VIIc (Písk.Sasko), 23. 8. 1993, Lubomír Kaván, Václav Sojka, J. Štěpánek. Asi 4 m vpravo od J hrany do spáry (kruh), tou kolem 2. kruhu ke 3. kruhu. Stavěním a stěnou šikmo vlevo na vrchol.
Poznámka:VIIIa RP (Evžen Hollmann, Pavel Henke, I.Paterová 19.9.1993)
[e)] ÚDOLNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 24. 6. 1962, Milan Gros, Zdeněk Veverka. Středem J stěny do výklenku, traverz vlevo na hranu a spárou pod převis, (stavěním) přes převis na vrchol.
Poznámka:VIIb RP
1 [f)] NOVÁ CESTA, III (Písk.Sasko), 2. 9. 1962, Jana Halinová, M. Karasová. Šikmou Z stěnou na balkón, traverz vlevo a spárou na lávku. Lávkou vlevo do komína a jím na vrchol.
[g)] SEVEROZÁPADNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 27. 9. 1964, Karel Plechač, Arnošt Černý. Vpravo v SZ stěně pod převis na římsu, šikmo vlevo k převisu, traverz doprava a spárou na plošinu. Komínem na lávku a cestou e) na vrchol.
1 [h)] HLEMZÁRNA, III (Písk.Sasko), Miroslav Jirman, B. Kudrna, D. Husák. Z náhorní plošiny traverz vpravo až k širokému komínu a jím na vrchol.
[i)] HLADKÁ CESTA, II (Písk.Sasko), Úzkou náhorní stěnou na vrchol. 1
[j)] ŠÉM, VIIIc (Písk.Sasko), 25. 8. 2003, Pavel Bechyně stř. Pavel Henke. Stěnou uprostřed údolní Z stěny přes hodiny přímo ke kruhu, stěnou šikmo vpravo na hranu. Tou pod převis (hodiny), přímo přes převis a stěnou na vrchol.
[k)] VŠEMILSKÝ BLUEGRASS, VIIa (Písk.Sasko), 25. 8. 2003, Pavel Bechyně, Petr Vránek, Pavel Henke. Vpravo od cesty "Dobrák se dobroty nedobere" doprava po lávce, stěnou na polici s šikmo vlevo ubíhající spárou na další polici. "Starou cestou" na vrchol.
[l)] DOBRÁK SE DOBROTY NEDOBERE, VI (Písk.Sasko), 25. 8. 2003, Pavel Bechyně, Petr Vránek, Pavel Henke. V levé části S stěny stěnou a spárou, výše, "Starou cestou" na vrchol.
VŠEMILSKÝ BLUGREASS, VIIa (Písk.Sasko), 25. 8. 2023, Pavel Bechyně, Petr Vránek, Pavel Henke. Vpravo od cesty "Dobrák se dobroty nedobere" doprava po lávce, stěnou na polici a šikmo vlevo ubíhající spárou na další polici. "Starou cestou“ na vrchol
VEČERNÍ CESTA - VARIANTA, V (Písk.Sasko), 2. 9. 1962, Josef Poustka, Milan Gros. V JV stěně do díry a spárou na balkón. „Večerní cestou“ na vrchol.
LIDKA, VIIb (Písk.Sasko), 15. 7. 2023, Aleš Kohák, Stanislav Feigl ml.. Vpravo v S stěně koutem a spárou přes polici ke kruhu, spárou a komínem na velkou polici. Cestou „Hlemzárna“ komínem a traverz doprava za hranu do stěny (2. K) a mírně vpravo na vrchol.
JAK OŽIVIT GOLEMA, VIIIa (Písk.Sasko), 15. 7. 2023, Stanislav Feigl ml.. Uprostřed S stěny ke K a dále stěnou a spárou na polici. Cestou „Lidka“ na vrchol.

Historické VK
GOLEM, výstupy od roku 1982 do 1993 (22,0Mb).