oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Tisá
podsektor  Velké stěny
KURTOVY VĚŽE - SEVEROZÁPADNÍ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou zákázány. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec, sektor: Tisá, podsektor: Velké stěny, skála: KURTOVY VĚŽE - SEVEROZÁPADNÍ VĚŽ
Obr.1: KURTOVY VĚŽE - SEVEROZÁPADNÍ VĚŽ (Tisá - Velké stěny), foto: z aplikace White , vystaveno: 2017

[a] SEVERNÍ STĚNA, VIIa (Písk.Sasko), 2. 8. 1925, Max Dietrich, O. Leischke. U levé hrany SV stěny přes převis k díře, traverz stěnou doprava ke žlábku a vzhůru na šikmou lavici ke K. Doprava na hranu, dále doprava do otevřené spáry a tou n.v.
SEVERNÍ STĚNA - DIAGONÁLNÍ VAR., VIIa (Písk.Sasko), 27. 6. 1964, Sláva Stehlík, Wolfgang Bruch, Rudolf Wokržínek, M. Jancsín. Od K doleva ke 2. K. Stěnou doleva k žebru a po něm doleva n.v.
SEVERNÍ STĚNA - HOUPÁVÁ VAR., VIIa (Písk.Sasko), 26. 6. 1971, Karel Bělina, Jan Poul. Od K vzhůru do velké díry ke 2. K. Vpravo po hraně n.v.
2 [c] CESTA ROKLE, V (Písk.Sasko), 29. 9. 1927, Konrád Hopfer, W. Kapherr. V pravé části JZ stěny do díry. Traverz doprava do rozporového komína mezi hranami věží a jím kolem 2 hodin n.v.
[d] SPANILÁ JÍZDA, IXa (Písk.Sasko), 2. 10. 1992, Pavel Henke a Pavel Bechyně. Cestou Cesta rokle do díry a výše sokolíkem ke K. Stěnou n.v.
[b] ÚZKÁ STĚNA, VIIb (Písk.Sasko), 18. 9. 1975, Jiří Šlégl a Leo Stoy, Karel Skopec. Krátce rozpěrným komínem, od hodin doprava do JV úzké stěny k 1. K. Stěnou při hraně přes 2. K n.v.
ÚZKÁ STĚNA - VAR., VIIc (Písk.Sasko), 15. 5. 1993, Martin Jelínek, Ivoš Škrabal. Od nástupu Severní cesty převisem přes K k 1. kruhucesty Úzká stěna.
CESTA ROKLE - VAR., VI (Písk.Sasko), 13. 9. 1964, Sláva Stehlík, Rudolf Wokržínek. Od velkých hodin Cesty rokle (SZ) věž traverz doleva k sokolíku a jím n.v.
CESTA ROKLE - PRAVÁ VAR., VIIa (Písk.Sasko), Od velkých hodin doprava ke K a jemným sokolíkem n.v.
[e] NA PLNÝ PLYN, VIIb (Písk.Sasko), 30. 6. 1979, Josef Rybička, Luboš Novák, Milan Kudelka. JZ stěnou doprava do díry k 1. K. Postavením do díry a ke 2. K. Odtud do další díry a vlevo n.v.
NA PLNÝ PLYN - VAR. BEZ STAVĚNÍ, VIIIb (Písk.Sasko), 4. 10. 1986, Vladislav Nehasil, David Nehasil.
[f] RYBÁRNA, VIIIb (Písk.Sasko), 15. 5. 1993, Martin Jelínek a Ivoš Škrabal. Od 1. kruhucesty Na plný plyn mírně vpravo vzhůru k dalšímu K. Stěnou n.v.
[g] JIHOZÁPADNÍ HRANA, VIIb (Písk.Sasko), 4. 7. 1977, Leo Stoy, M. Chýna. Vlevo v JZ stěně přes díry vzhůru a výše doleva na JZ hranu sokolíkem ke K. Po hraně n.v.
[h] KROPÍCÍ KONVE, VIIIc (Písk.Sasko), 30. 7. 1994, Jiří Novák(2) a Petr Slanina(2) a Jiří Slavík. Stejně jako Jihozápadní hrana do díry, z ní přímo stěnou k 1. BH. Mírně vlevo stěnou (2. borhák a přímo stěnou n.v.