region  Severní Morava
sektor  Okolí Bílé skály
podsektor  Čertovy kameny
BĚLÁK
HRANA, 3 (UIAA), 1963, Bohumil Hajzera, J. Koukal. Hranou deset metrů pod kolmou stěnkou. Stěnkou na lavici a z ní hranou na vrchol.
Poznámka:cesta č. 45
VHLOUBENÍ, 3 (UIAA), 1963, Bohumil Hajzera, J. Koukal. Nástup dva metry vpravo od hrany v plochém koutu. Po blocích na spodní římsu a přímo vzhůru ke spárce mezi lavicí a vrcholovou hranou. Hranou na vrchol.
Poznámka:cesta č. 46
STŘEDNÍ, 3+ (UIAA), 1963, Bohumil Hajzera, J. Koukal. Středem levé části stěny až pod vystupující blok. Přes něj spárkou a přímo na vrchol.
Poznámka:cesta č. 47
1 MEDVĚDÍ SPÁRA, 3 (UIAA), 1957, Bohuslav Fiala,. Přímo středem stěny vedoucím koutem, tvořícím spáru až na římsu. Z něj dále ve směru spáry na vrchol.
Poznámka:cesta č. 48
KAPUCÍN, 5 (UIAA), 1963, Bohumil Hajzera, P. Koukal, J. Koukal. Středem výrazného převisu (bh) a přímo na lavici, stěnou na vrchol.
Poznámka:cesta č. 49, pův. IV A0
ŽEBŘÍK, 3 (UIAA), 1963, J. Koukal, P. Koukal. Přímo přes převis tři metry vlevo od nástupu Normální cesty. Výrazným vhloubením na lavici a stěnkou vlevo na vrchol.
Poznámka:cesta č. 67
NORMÁLNÍ CESTA, 2 (UIAA), 1957, Bohuslav Fiala. Z koutu mezi hranou a severovýchodní stěnou tři metry vzhůru, doleva do vhloubení. Tímto až na vrchol. (Vhodné pro sestup.)
Poznámka:cesta č. 50
PILÍŘ, 4 (UIAA), 1963, Bohumil Hajzera, P. Koukal, J. Koukal. Oblou hranou až pod převis (bh). Přímo přes něj, vlevo na lavici a z ní přes další převis. Hranou na vrchol.
Poznámka:cesta č. 51
MOJMÍROVA CESTA, 6+ (UIAA), 1985, M. Pospíšil. Středem stěny pod převis. Zářezem v převisu (bh) doleva na lavici. Přímo přes další dva převisy (bh) a přes oblou hranu na vrchol.
Poznámka:cesta č. 65, pův. IV A1
VÝCHODNÍ, 5- (UIAA), 1963, Bohumil Hajzera, P. Koukal, J. Koukal. Pravou částí stěny až pod převis. Odtud doprava na hranu (bh). Vzhůru přes převis mezi hranou a odštípnutým blokem, dále snadno stěnkou na vrchol.
Poznámka:cesta č. 52
SESTUPOVÁ, 1 (UIAA), Komínkem na terasu. Vlevo stěnou do vhloubení a ním na římsu. Doprava a plotnou lehce na vrchol.
Poznámka:cesta č. 69
DUTÝ ŠUTRY, 4+ (UIAA), 2003, Lukáš Abt, O. Neuwirth. Stěnou a spárkami k odštípnutým blokům. Přes ně na terasu. Vpravo snadným pilířem na vrcholové plató.
Poznámka:cesta č. 100
KONEC RAKVÁČŮ, 8- (UIAA), 1996, A. Raděj, L. Zajíc. Stěnkou a převisem (bh) do plotny a přes další převis (bh) poněkud doleva na terasu. Stěnkou vlevo od vhloubení Sestupové cesty na vrchol.
Poznámka:cesta č. 85
DÉMANTY NOCI, 8- (UIAA), 5. 2008, Lukáš Abt, P. Vícha. Převisem pod střechovitý převis (bh), mírně zleva přes něj a plotnou pod další převis. Přímo (bh) přes něj na terasu (bh). Přes bloky na vrchol.
Poznámka:cesta č. 109
MIRKOVA CESTA, 7- (UIAA), 1988, M. Wrožina, S. Klement. Stěnkou podél hrany pod převis (bh), zprava na plotnu (bh) a vhloubením, nebo zleva členitou stěnou na terasu (bh).
Poznámka:cesta č. 66
ZLÁ CESTA, 5+ (UIAA), 1963, Bohumil Hajzera. Z balvanu při úpatí vzhůru plochým koutem. Přímo přes převis (bh) a doleva na římsu. Šikmo doleva na lávku, tou dva metry doprava, nebo přímo (bh) převislou stěnou na lavici. Z ní převislým koutem na vrcholovou plotnu.
Poznámka:cesta č. 53, pův. V A0
ZDRAVÍ, SÍLU NAJDEŠ V BÍRU, 6 (UIAA), 2. 2008, Lukáš Abt, J. Koníček. Přes převis do plotny. Touto pod hladkou stěnu. Přímo (bh) přes ní a podél spáry (bh) na lavici doprava a stěnkou (bh) přímo na polici. Přes stěnku na vrchol.
Poznámka:cesta č. 108
CESTA PŘÁTEL, 5+ (UIAA), 1963, Bohumil Hajzera, Bohuslav Fiala. Nástup u odštípnutého bloku, přes něj do kouta. Koutem (bh) vzhůru na šikmou lávku (bh). Z ní přímo vzhůru na římsu. Z jejího levého okraje koutem tři metry vzhůru na lavici. Z ní na hranu a touto na vrchol.
Poznámka:cesta č. 54, pův. V A0
RILSKÁ CESTA, 5- (UIAA), 1965, Bohumil Hajzera, J. Rožková. Nástup pod předskalím. Odtud koutem na travnatou terasu. Mírně položenou stěnkou zleva a přes převis na první lavici (bh). Od ní vpravo přes převis na druhou lavici (bh). Doleva k odštěpeným balvanům a podél nich na poslední lavici. Středem vrcholové stěnky na vrchol.