region  Severní Morava
sektor  Okolí Bílé skály
podsektor  Čertovy kameny
PEKELNÍK
oblast: Jesenicko, sektor: Okolí Bílé skály, podsektor: Čertovy kameny, skála: PEKELNÍK
Obr.1: JV stena Pekelnika, Michal Dolezal, 9.8.2012 , vystaveno: 2012

KORSO, 1 (UIAA), Celou stěnou táhnoucí se stoupající lávkou na terasu.
Poznámka:cesta č. 11
NORMÁLKA, 2 (UIAA), Spárou, později hranou na terasu.
Poznámka:cesta č. 12
1 OPIČKA, 3- (UIAA), Stěnkou pod komínek a tímto (bh) na terasu.
Poznámka:cesta č. 13
KŘEMENCOVÁ, 5 (UIAA), 1964, Bohumil Hajzera. Stěnkou na lávku Korsa a přímo vzhůru až pod převislý blok (bh). Levou nebo pravou spárou na terasu.
Poznámka:cesta č. 14, pův. IV+ A0
KANASTA, 6- (UIAA), 1964, Bohumil Hajzera, J. Nezhyba. Ze žlábku stěnkou do spárky (kruh) a touto na vrchol.
Poznámka:cesta č. 40, pův. IV+ A0
PŘES ZUB, 4+ (UIAA), 1965, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Stěnkou na lávku Korsa a přímo vzhůru pod převis a doprava (bh) do trhliny, stejně jako Pendl na terasu.
Poznámka:cesta č. 15a
2 PENDL, 6- (UIAA), 1956, Bohuslav Fiala. Spárou na lávku Korsa. Převislou spárou čtyři metry vzhůru (bh) pod převis. Přímo přes něj (bh) a dále spárou na terasu. Pokračujeme ze žlábku na stupeň pod převisem a podél spárky (bh) na vrchol.
Poznámka:cesta č. 15, pův. V A0
KORKORÁN, 6 (UIAA), 1996, A. Raděj, J. Selucký. Plotnou pod převis, přímo přes něj na lávku Korsa a dále stěnou pod převis (b) přes něj a spárou (bh) na terasu.
Poznámka:cesta č. 79
4 ČERVNOVÁ, 4+ (UIAA), 1965, Bohumil Hajzera, P. Rožek. Plotnou pod převis, zleva přes něj (bh) na lávku Korsa. Stěnkou až ke stupni (bh). Traverz dva metry doleva do výrazné spáry a tou na vrchol, nebo přímo spárou přes převis na vrchol.
Poznámka:cesta č. 16
2 HLADCE OBRACE, 4 (UIAA), 1954, Bohuslav Fiala. Vhloubením a komínem (bh) až na lávku Korsa. Širokou spárou (bh) na vrchol.
Poznámka:cesta č. 17
KLEMENTOVA, 4 (UIAA), 1986, S. Klement. Stěnkou pod výrazný pilíř. Jeho pravou částí doleva pod převísek (bh), zleva přes něj a lehce na vrchol pilíře.
Poznámka:cesta č. 70
1 PILÍŘEK, 4 (UIAA), 1964, Bohumil Hajzera. Hranou na lavici. Členitou hranou na vrcholovou terasu.
Poznámka:cesta č. 18
BEETHOVEN, 1993, L. Pavlíček. Středem převislé stěnky na lavici a přímo přes převis do plotny (bh) dále středem stěny na vrchol.
Poznámka:cesta č. 92
HUBEŇOUR, 3- (UIAA), 1954, Bohuslav Fiala. Koutkem na lavici a komínem na vrcholovou terasu.
Poznámka:cesta č. 19
STĚNKA, 4 (UIAA), Stěnkou mírně doleva na vrchol.
Poznámka:cesta č. 107
1 SMRKOVÁ, 3- (UIAA), V polovině stěny výraznou spárou na terasu.
Poznámka:cesta č. 20
2 KAPRAĎOVÁ, 3+ (UIAA), 1965, Bohumil Hajzera, P. Rožek. Vpravo od spáry po hladkých stupních (bh) na terasu.
Poznámka:cesta č. 21
1 BORŮVKOVÁ, 3+ (UIAA), Vlevo od hrany hladkou stěnou na terasu.
Poznámka:cesta č. 93
BLBÁ, 4- (UIAA), Vpravo od hrany přímo přes převisy a pak snadno po hraně na terasu.
Poznámka:cesta č. 94
MOKRÝ KOMÍN, 4+ (UIAA), 1957, Bohuslav Fiala. 3 metry vzhůru pod převis v komíně. Přes něj a spárou na terasu.
Poznámka:cesta č. 22
POKÉMON ROUTE, 7+ (UIAA), 2003, L. Zajíc. Převislou stěnou po oblinách (bh) na terasu.
Poznámka:cesta č. 95
SKŘÍTEK, 5 (UIAA), 1966, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Výraznou převislou spárou vedoucí středem stěny (kruh) na terasu.
Poznámka:cesta č. 23
SKŘETÍ KOMEDIE, 7+ (UIAA), Převislou stěnkou do díry a přímo na terasu.
Poznámka:cesta č. 106
KONEC KOMEDIE, 7+ (UIAA), 1990, J. Hlásný. Pravou části převislé stěny (bh) poněkud doleva (bh) na terasu.
Poznámka:cesta č. 71
ZAJEČÍ BOBKY, 6 (UIAA), 1996, L. Zajíc, A. Raděj. Po hraně na římsu (bh) a dále podél hrany na vrchol.
Poznámka:cesta č. 24a.
SEVERNÍ HRANA, 7 (UIAA), 1966, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Převislou stěnkou vpravo od hrany přímo na římsu (bh). Doleva k hraně a poté doprava k nevýraznému pilířku (bh). Tímto doleva na hranu a na vrchol.
Poznámka:cesta č. 24, pův. V A0
PÍSKAŘSKÁ, 6+ (UIAA), 1964, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Nástup asi pět metrů vpravo od hrany. Hladkou stěnkou k výraznému bloku a převislou spárou ke hrotu. Přímo přes převísek (kruh) a vlevo na lištu. Pět metrů vzhůru spárou na lavici a z ní pomocí spárky na terasu (bh). Hranou vrcholového bloku (bh) k výraznému hrotu. Poté lehce na vrchol.
Poznámka:cesta č. 25, pův. V A0
PÍSKAŘSKÁ - PŘÍMO, 8- (UIAA), Stejně jako Pískařská ke kruhu a dále přímo hladkou stěnou na polici.
EXTRAVAGANCE, 7+ (UIAA), 1994, A. Raděj. Převislou stěnkou na blok (bh). Odtud buď přímo stěnkou do spáry (těžší) nebo traverz vlevo na oblinu, přímo na lištu v díře a doprava do převislé spárky. Přímo na poličku a doprava (bh) na vystouplou hranu. Doprava po oblinách a poté přímo (bh) spárkou (bh) na terasu.
Poznámka:cesta č. 80
KOVÁŘSKÁ, 9- (UIAA), 1964, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Zprava na blok (nýt) traverz doprava (2 nýty) a přímo do díry. Puklinou v převislé plotně (2 nýty) na polici. Spárkou a policemi (bh) doprava na terasu.
Poznámka:cesta č. 26, pův. V A1
A O TOM TO JE, 9 (UIAA), 2002, Jan Zbranek. Hladkou stěnkou a oblinami přímo na terasu (6 bh).
Poznámka:cesta č. 91
EXKREMENT, 8- (UIAA), 1996, A. Raděj, R. Pavlíček. Hladkou stěnou přímo na lištu (kruh) a dále nevýraznou spárou (kruh). Traverz doleva po polici dva metry, poté přímo stěnkou (kruh) a doleva na terasu.
Poznámka:cesta č. 81b.
ROVNICE, 8- (UIAA), 1996, R. Pavlíček, A. Raděj. Stejně jako cesta Exkrement (2 kruhy) a doprava hladkou spárou na terasu.
Poznámka:cesta č. 81a.
PŘÍMICE, 9- (UIAA), 2005, Jindřich Mandát. Převislou stěnkou pod převis (kruh v cestě Lomenice). Přímo přes něj a hladkou stěnou (nýt) přímo na terasu.
Poznámka:cesta č. 27a.
LOMENICE, 7+ (UIAA), 1966, Bohumil Hajzera, P. Rožek. Převislou stěnkou po lištách pod převis (kruh). Doprava spárou (kruh) téměř na její konec. Poté traverz doleva a spárkou v plotně (kruh) na polici.
Poznámka:cesta č. 27, pův. V+ A0
VARIANTA STĚNOU, 5+ (UIAA), Přes převis na polici (borhák), převislou stěnou na lištu a přes blok na polici, dále jako Riviéra na vrchol.
Poznámka:cesta č. 28a.
RIVIÉRA, 7+ (UIAA), 1964, Bohumil Hajzera, P. Rožek. Přes stěnku (bh) zleva do komínka (bh). Podél něj (bh) na terasu. Převislou spárou (bh) do díry (bh) a vzhůru do spáry. Tou (bh) na její konec a zleva na vrchol.
Poznámka:cesta č. 28, pův. V A1
MOJMÍROVA, 7+ (UIAA), 1986, M. Pospíšil. Stěnkou (kruh) na šikmou polici. Přímo do vhloubení (nýt) a na terasu. Pravou částí vrcholové stěny (2 kruhy) na hranu a tou na vrchol.
Poznámka:cesta č. 72
1 VELKÝ TRAVERZ, 5 (UIAA), 1966, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Vhloubením na stupeň (kruh). Doleva do komína Riviéry (nýt, bh). Dál doleva po liště a hraně nad Lomenicí. Přímo na terasu.
Poznámka:cesta č. 29
1 KVĚTINA, 5+ (UIAA), 1964, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Vpravo na stupeň (kruh), doprava do hladkého vhloubení. Tímto šest metrů vzhůru (kruh). Přímo stěnkou (kruh) na lavici pod převisem nebo zleva na římsu a poté doprava na lavici pod převisem. Spárou (kruh) přes převis a lehce na vrchol.
Poznámka:cesta č. 30, pův. V+ A0
KABARET (ZÁBŘEŽSKÁ), 7+ (UIAA), 1995, J. Straka. Hladkou stěnou na lištu (bh) a doprava do mělkého vhloubení. Tímto pod převis (bh) a zprava přes něj na balkón (bh).
Poznámka:cesta č. 82
KABARET - PŘÍMO, 8- (UIAA), Jindřich Mandát. Nevýrazným žlábkem přímo pod převis (bh) a stejně jako Kabaret na vrchol.
SUPERMAX, 6+ (UIAA), 1986, R. Roguljič. Hladkou stěnkou (bh) do díry a přes převis na balkón (bh).
Poznámka:cesta č. 73
HRANA, 3 (UIAA), 1957, Bohuslav Fiala, A. Borovec, Zbyněk Gräf. Stěnkou na balkón a zářezem na terasu (bh). Podél spáry na stupeň, doleva do vhloubení a na vrchol.
Poznámka:cesta č. 32
KOMÍN, 3- (UIAA), Komínem na polici a po hřebínku na vrchol.
Poznámka:cesta č. 33
JARDOVA CESTA, 4+ (UIAA), 1964, J. Trusík, Bohumil Hajzera. Přes převislou stěnku do spáry a vzhůru do jeskyňky, vlevo na vrchol.
Poznámka:cesta č. 34
JAKO MALÝ JARDA, 6+ (UIAA), Nástup vpravo od Jardovy cesty. Převislou stěnkou přímo do jeskyňky a zprava na vrchol.
Poznámka:cesta č. 34a
BOHUŠOVA CESTA, 5+ (UIAA), 1956, Bohuslav Fiala. Z terasy (kruh) přes hladkou plotnu do spáry (bh). Touto pod převis (bh) a zprava na vrchol.
Poznámka:cesta č. 35, pův. IV+ A0
SPÁRKA, 7 (UIAA), 1996, A. Raděj, L. Zajíc. Podél spárky (bh) a přímo přes převis (bh) na vrchol.
Poznámka:cesta č. 35a.
PŘÍMÁ VARIANTA, 6- (UIAA), Nástup stejně jako Bohušova cesta. Hladkou plotnou přímo na vrchol.
Poznámka:cesta č. 35b
MARIÁŠ, 7+ (UIAA), 2002, M. Kubalák. Prostředkem vrcholové stěny (2 bh) pod převis, přímo přes něj a na vrchol.
Poznámka:cesta č. 90
MALÝ TRAVERZ, 4- (UIAA), 1963, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Z rampy vpravo až na výstupek (kruh v cestě Květina). Dál doprava ke spáře a podél ní po stupních na vrchol.
Poznámka:cesta č. 31
KRISTOVA LÉTA, 5+ (UIAA), 1990, R. Roguljič, K.Oříšek. Po stupních pod převis (bh), přímo přes něj a převislými stupni na lávku (bh). Přímo přes převis a po hřebeni na vrchol.
Poznámka:cesta č. 74
ZUB, 3 (UIAA), 1954, Bohuslav Fiala. Komínem na lávku, žlabem pod sklaní okno, úzkým komínem na vrchol.
Poznámka:cesta č. 36
INTUICE VĚDOMÍ, 7- (UIAA), 1995, A. Raděj. Stěnkou do díry pod převis (bh). Kolem hrany přes něj a převislou stěnkou na polici (bh).
Poznámka:cesta č. 83
1 RYS, 4 (UIAA), 1955, Bohuslav Fiala. Koutem na polici (bh), středem stěnky na terasu.
Poznámka:cesta č. 37
1 BABA, 4+ (UIAA), 1961, Bohuslav Fiala. Stěnkou pod převis, kde ústí spára (bh). Spárou přes něj a přímo na balkón.
Poznámka:cesta č. 38
DRNOVA, 5+ (UIAA), 1987, Z. Tesař, S. Klement. Hladkou stěnou do spárky (bh) a přímo na balkón.
Poznámka:cesta č. 75
1 JEŘÁBEK, 4+ (UIAA), 1964, Bohumil Hajzera. Hranou po blocích čtyři metry vzhůru k výraznému zářezu (bh). Tímto na balkón.
Poznámka:cesta č. 39
JIŽNÍ, 4+ (UIAA), Přes převis do stěny a přímo na lištu, převislou stěnkou a převisem na terasu.