region  Severní Morava
sektor  Okolí Bílé skály
podsektor  Čertovy kameny
HLAVNÍ VĚŽ
JIŽNÍ HŘEBEN, 2 (UIAA), Přes tři stupně, z nichž poslední je nejtěžší na vrchol věže.
Poznámka:cesta č. 3
NĚMECKÁ, 4- (UIAA), Nástup na lavici. Tři metry vzhůru koutem a vlevo na vyčnívající blok pod převislým balvanem (bh). Traverz ve vyduté plotně doleva pod převis. Přes převis, po lávce dva metry a vlevo na vrchol.
Poznámka:cesta č. 4, nejstarší cesta na Jesenicku, asi Z. Gräf a druhové 1945
NĚMECKÁ PŘÍMO, 4+ (UIAA), 1963, Bohumil Hajzera. Z lavice doleva pod kolmou stěnku, její levou části (bh) na polici. Převislou stěnkou (bh) přímo na vrchol.
Poznámka:cesta č. 4a
MORAVSKÁ, 5- (UIAA), 2005, M. Halát, Petr Vávra. Lavicí pod převis, trhlinou přímo přes něj na balkón. Stěnkou (bh) přes výrazný pás křemenů na lavici. Přímo přes další převis a trhlinou na lištu. Podél oblé hrany (bh) na vrchol.
Poznámka:cesta č. 99
OBLOUK, 2 (UIAA), Z lavice pod bílý výlom ve středu stěny, dva metry vzhůru na lávku a po této vlevo do sedla (bh).
Poznámka:cesta č. 5
SLEZSKÁ, 5- (UIAA), Z travnaté police přímo stěnkami na lávku. Stěnou vlevo od Moravské na polici. Přímo přes převis na další polici a stejně jako Moravská na vrchol.
Poznámka:cesta č. 112
PŘES OKNO, 5- (UIAA), 1994, M. Pospíšil, L. Jireš. Přímo přes převis (bh), doprava pět metrů a přes ukloněné lavice pod převis. Přímo přes něj (kruh) na lavici a přes okno na vrchol.
Poznámka:cesta č. 87
HLAVA 33, 5- (UIAA), 1994, L. Jireš, M. Pospíšil. Nástup z úzkého chodníku v SZ stěně (bh). Přes travnaté police vpravo a převislou stěnkou (2 bh) na polici (bh).
Poznámka:cesta č. 86
KOMÍNEM, 4+ (UIAA), 1964, Bohumil Hajzera, J. Nezhyba. Stejně jako Letecká do jeskyňky, odtud vzhůru komínkem (bh) do sedélka a na vrchol.
Poznámka:cesta č. 6a
LETECKÁ, 5 (UIAA), 1966, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Nástup na ukloněné lavici (bh). Přímo vzhůru členitou stěnkou (bh). Pod převisem doprava do jeskyňky, nebo přímo přes převis (těžší). Dva metry doleva nad převis. Přímo přes převis (kruh) a dále na vrchol.
Poznámka:cesta č. 6, pův. V A0, přes převis více možných variant
HODINOVÁ, 5 (UIAA), 1966, Bohumil Hajzera, R. Wichterlová. Nástup stejně jako Letecká. Doleva na žebírko a jím pod převis. Zleva přes převis (bh) na římsu. Vlevo k mohutným hodinám. Od nich na lištu nad nimi a stěnkou na lávku. Z ní snadno na vrchol.
Poznámka:cesta č. 7, pův. V A0
HODINOVÁ PŘÍMO, 5+ (UIAA), Nástup zleva pod žebírkem. Koutem podél převisu a přes něj na polici. Přímo stěnkou přes převis na římsu a diagonální spárou přes hladkou stěnku (bh) na lávku a na vrchol.
Poznámka:cesta č. 7a
STÍNOVÁ, 3+ (UIAA), 1957, Bohuslav Fiala, A. Borovec. Dobře vrstvenou stěnou vlevo pod plotny. Dále traverz tři metry vlevo (bh) a přímo vzhůru na kazatelnu. Hranou stěny na vrchol.
Poznámka:cesta č. 8
POSLEDNÍ VÝSTŘEL, 5- (UIAA), 1966, Bohumil Hajzera, J. Trusík. Hranou dva metry na kazatelnu. Doprava pod převis (2 hodiny). Zleva přes stěnku (bh) a stupně na kazatelnu (bh). Žlábkem na vrchol.
Poznámka:cesta č. 111, pův. IV A0
PILÍŘ, 5 (UIAA), 1957, Bohuslav Fiala. Po hraně JV stěny vzhůru do výklenku pod převisem. Zleva přes převis (bh) a 2 metry vlevo a přímo na kazatelnu. Jako Stínová na vrchol.
Poznámka:cesta č. 9, pův. IV+ A0
JARNÍ BLOUZNĚNÍ, 5- (UIAA), 2002, M. Kubalák. Přímo stěnou a přes převis (bh) na lavici. Přímo (bh) na vrchol.
Poznámka:cesta č. 88
PROSTŘEDNÍ, 5+ (UIAA), Středem stěny podél vhloubení (bh) pod převis. Přes něj (bh) a přímo na vrchol.
Poznámka:cesta č. 68
BORDEL V OČÍCH, 6- (UIAA), 2002, M. Kubalák. Hladkou převislou stěnkou (bh) na římsu. Doleva a přímo stěnkou (bh) pod převis. Přímo přes něj (bh) a na vrchol.
Poznámka:cesta č. 89
VRTANDO, 6 (UIAA), 2007, J. Jordán, J. Přibylová. Převislou stěnou (bh) na polici (bh), plotnou doleva pod převis. Přes něj (bh) a stěnkou pod další převis. Přes převis (bh) na vrchol.
Poznámka:cesta č. 101
MECHOVÁ, 3+ (UIAA), 1957, Bohuslav Fiala, A. Borovec. Ve spádnici sedla, stěnou čtyři metry vzhůru (bh) pod převis. Dva metry vpravo a vzhůru na lavici. Z ní komínkem do sedla.
Poznámka:cesta č. 10
TŘI OŘÍŠKY, 5 (UIAA), 2007, J. Jordán, J. Přibylová. Stěnkou a plotnou, přímo přes převis (bh) a stěnkou doleva a přes další převisu (bh) na vrchol.
Poznámka:cesta č. 102
SVÁTEČNÍ, 5+ (UIAA), 1995, M. Pospíšil, I. Krella. Stěnkou poněkud doleva (bh) pod převis (bh). Vpravo tři metry a přímo (bh) na vrchol.
Poznámka:cesta č. 78
SVÁTEČNÍ PŘÍMO, 5+ (UIAA), Středem stěnky (bh) na lavici a přímo na vrchol.