oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Tisá
podsektor  Malé stěny
VYHLÍDKA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou zákázány. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec, sektor: Tisá, podsektor: Malé stěny, skála: VYHLÍDKA - M
Obr.1: VYHLÍDKA - M (Tisá), foto: z aplikace Zbyněk , vystaveno: 2019

Obr.2: VYHLÍDKA - M (TISÁ), zstrnad , vystaveno: 2022

Obr.3: , zstrnad , vystaveno: 2022

Obr.4: , zstrnad , vystaveno: 2022

[a] PLASTIC PEOPLE, IXb (Písk.Sasko), 21. 5. 1994, Petr Dostál a Robert Výtiska, Filip Hašek, Michal Kazda. Z průchodu nad schody stěnou přes 3 K n.v.
1 [b] ROZTOMILÉ ŽVATLÁNÍ, VIIa (Písk.Sasko), 20. 7. 1991, Petr Slanina(2) . Z průchodu zezadu na Vyhlídku středem stěny a sokolíkem (K mírně zprava a zpět ke 2. K a přímo n.v.
ROZTOMILÉ ŽVATLÁNÍ - VAR., VIIb (Písk.Sasko), 20. 7. 1991, Petr Slanina(2). Od 1. kruhupřímo přes díru ke 2. K a přímo n.v.
[c] HENDIKEPOVANÝM HOŘÍ HRBY, VIIIa (Písk.Sasko), 1998, Petr Lacina. Vpravo od cesty Roztomilé žvatlání přes 2 kruhy n.v.
[d] MATES, VIIa (Písk.Sasko), 4. 7. 1993, Ladislav Skobla a Milan Tomšů. Od SZ sokolíkem ke K a stěnou vlevo n.v.
[e] VYSOKO DO ŽLABU, VI (Písk.Sasko), 5. 4. 1986, Karel Bělina, František Žid. Vpravo od průchodu mezi Strážcem Tiských stěn a Vyhlídkou, stěnou Vyhlídky do díry a přes K n.v.
[f] STROUHA, V (Písk.Sasko), 13. 7. 1986, Jaroslav Herman, Karel Bělina, Jan Voborník. Levou stranou průrvy stěnou doprava ke K a šikmým žlabem n.v.
[g] KOMÍN, II (Písk.Sasko), 13. 7. 1986, Karel Bělina, Jan Voborník. Zadní částí průrvy tvořící komín n.v.
[h] V PRŮCHODU, VIIb (Písk.Sasko), 13. 7. 1986, Karel Bělina, Jaroslav Herman, Josef Drengubák. Pravou stěnou průrvy k 1. K, vpravo do spáry, výše do další spáry a do výklenku ke 2. K. Převisem doprava na hranu a n.v.
1 [i] ŽÍZNIVÁ CESTA, VIIc (Písk.Sasko), 1975, Josef Kozlík, Heinz Skopec, Miroslav Mžourek. Od Z stěnou ke K, vlevo na hranu a dále sokolíkem pod převis a n.v.
Poznámka:Dle Přílohy 3 Souhlasu s provozováním horolezectví v PP Tiské skály (2013) je tato cesta zakázaná!
1 [j] VODA NA MLEJN, IXa (Písk.Sasko), 9. 5. 1991, Petr Slanina(2), Vladimír Výtiska, Robert Výtiska. Žížnivou cestou k 1. K, od něj vzhůru vpravo převislou stěnou ke 2. K a přímo n.v.
[k] V ZAJETÍ RYTMU, VIIc (Písk.Sasko), 23. 9. 1984, Karel Bělina, J. Kašpar. Vpravo od Žíznivé cesty stěnou do velké díry, doprava ke spáře a jí k 1. K. Stěnou nejprve vlevo a vzhůru ke 2. K, dále stěnou n.v.
2 [l] KRŮTÍ STEHNA, IXa (Písk.Sasko), 4. 7. 1992, Ladislav Skobla a Milan Tomšů. Od 1. kruhucesty V zajetí rytmu mírně doprava k borháku a přímo k převislému žebru a jím ke 2. K a n.v.
1 [m] ČERVENÁ CESTA, IV (Písk.Sasko), Slavoj Hokr, Karel Bělina, V. Šabata, Karel König. Výraznou spárou vpravo za hranou od nástupu cesty V zajetí rytmu, později vpravo komínem n.v.
[n] ŠIKMÁ SPÁRA, VI (Písk.Sasko), 16. 6. 1984, Karel Bělina, Slavoj Hokr, Karel König. Šikmou spárou ke K cesty Fotbalové klání a jí dále n.v.
7 [o] FOTBALOVÉ KLÁNÍ, VIIb (Písk.Sasko), 16. 6. 1984, Karel Bělina, Slavoj Hokr. Středem stěny přes malou díru k 1. K, stěnou doleva a výše zpět doprava (lze též přímo ke 2. K a stěnou n.v.
[q] KOMINÍK, IV (Písk.Sasko), 27. 7. 1984, Karel Bělina, Ferda Láznička. Vpravo od komína spárou n.v.
2 [r] ZA CÍSAŘE PÁNA, VIIc (Písk.Sasko), 28. 7. 1984, Milan Krauskopf, Karel Bělina. Stěnou přímo k 1. K, doleva na hranu a sokolíkem ke 2. K a stěnou při hraně n.v.
[s] MEIN KAMPF, IXa (Písk.Sasko), 23. 4. 2004, Ondra Just. Od 1. kruhucesty Za císaře pána doprava k trhlince a přímo středem stěny přes 2 kruhy n.v.
[t] POD DOHLEDEM, VIIa (Písk.Sasko), 5. 4. 1986, Karel Bělina, František Žid. Spárou ke K a dále stěnou n.v.
[u] HRACHOVIŠTĚ, IV (Písk.Sasko), 16. 3. 1986, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. Hlubokým koutem a spárou pod převis, přes něj a dále spárou vpravo n.v.
[v] ZÁPADNÍ SOKOLÍK, IV (Písk.Sasko), 2. 6. 1976, Josef Kozlík, Miroslav Mžourek, Václav Skokan. Vpravo do kouta do díry, výše sokolíkem na polici a dále spárou n.v.
2 [w] ÚDOLNÍ KOUT, VI (Písk.Sasko), 13. 7. 1975, Josef Kozlík, Karel Skopec, Miroslav Mžourek. Z údolí koutovou spárou pres díru do další spáry a jí n.v.
[x] METR DLOUHÁ ŽÍŽALA, VIIc (Písk.Sasko), Jan Kropáček. Nástup cestou Údolní kout,traverz doprava za hranu ke K a vzhůru n.v.
[y] VÍTĚZNÝ OBLOUK, VIIIb (Písk.Sasko), 7. 6. 1980, Josef Rybička. Ve středu Vyhlídky šikmo doprava do díry a doleva stěnou ke K. Stěnou, výše trhlinou, později doleva ke hraně a n.v.
1 [z] GLŮM, VIIIc (Písk.Sasko), 2. 5. 1992, Martin Jelínek a Jaroslav Voldřich(2). Nástup cestou Vítězný oblouk do velké díry a spárou vpravo k 1. K. Při hraně kolem 2. K a n.v.
[aa] RINALDO, VIIIb (Písk.Sasko), 24. 7. 1991, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán, R. Popr. Komínem vlevo od R.U.R. asi 5 m na polici. Zní stěnou mírně vlevo na hranu a zpět vpravo (K, dále přímo stěnou. Při hraně přes 2. K n.v.
3 [bb] BLUDIŠTĚ, VI (Písk.Sasko), 1984, Koutem n.v.
9 [cc] R.U.R., VIIb (Písk.Sasko), 25. 8. 1984, Karel Bělina, T. Mayer, Ferda Láznička. Krátce koutem a výše šikmo doprava do díry (nad ní 1. K. Mírně doleva a přímo přes 2. a 3. kruhu n.v.
3 [dd] BOD VARU, VIIIc (Písk.Sasko), 13. 10. 1984, Martin Růžička, Karel Bělina, Milan Reiser. Nástup v pravé části této stěny Vyhlídky, stěnou přes díru a ke K. Stěnou přímo přes 2. K n.v.
[ee] ZELENÉ KOBYLKY, VIIb (Písk.Sasko), 2. 6. 1974, Josef Kozlík a Miroslav Mžourek a Václav Skokan, Jiří Slavík, J. Polanský. Nástup cestou Bod varu k 1. K. Dále doprava za hranu a stěnou a hranou ke 2. K, stěnou přímo n.v.
[ff] ZÁSEK, VI (Písk.Sasko), 28. 7. 1984, Karel Bělina, Ferda Láznička. Převislým koutem vpravo od stěny s cestou Zelené kobylky n.v.
1 [gg] KLANĚNÍ KRÁLŮ, VIIIb (Písk.Sasko), 27. 6. 1984, Karel Bělina, Ferda Láznička. V levé části stěny vpravo od Záseku podél jemných trhlin k 1. K, stěnou vzhůru a doprava ke 2. K a vpravo stěnou n.v.
2 [hh] HŘBITOVNÍ KVÍTÍ, VIIc (Písk.Sasko), 16. 3. 1984, Jan Kašpar, S. Feigel. Vpravo od cesty Klanění králů stěnou k díře (nad ní 1. K. Šikmo doprava ke 2. K a stěnou podél hrany n.v.
1 HŘBITOVNÍ KVÍTÍ - 1. VAR. - OSADA BEJKŮ, VIIc (Písk.Sasko), 1992, Petr Holík a Menšík. 0d 1. kruhucesty Hřbitovní kvítí mírně vlevo ke 2. K a n.v.
2 HŘBITOVNÍ KVÍTÍ - 2. VAR. - SLOVENSKÝ TANGO, VIIc (Písk.Sasko), 1992, Petr Holík a Menšík. Z díry pod 1. kruhucesty Hřbitovní kvítí vpravo k 1. K. Od něj přímo ke 2. K cesty Hřbitovní kvítí a n.v.
[ii] DVACÁTÁ, VI (Písk.Sasko), 27. 6. 1984, Karel Bělina, Ferda Láznička. Komínem pod převis, výše širokou spárou a komínem n.v.
3 [jj] MALEBNÁ, IV (Písk.Sasko), 27. 6. 1984, Karel Bělina, Ferda Láznička. Spárou několik metrů vpravo od komína do rozšíření a výše přes vklíněný balvan n.v.
10 [kk] PO TŘECH SUDECH, VI (Písk.Sasko), 17. 10. 2000, Ivo Lyžbicki, Jiří Žák(2). Nástup spárou cesty Malebná, později doprava k 1. kruhua stěnou pře 2. K n.v.
[ll] KOCOUŘÍ HŘBET, VIIa (Písk.Sasko), 1. 6. 1984, Karel Bělina, Jiří Bechyně. Převislou stěnou zcela vpravo do díry a doprava k sokolíku. Jím kolem K do stěny a výše trhlinou n.v.
[mm] KONKÁVA, VIIc (Písk.Sasko), . Naproti slanění z Kočky stěnou a sokolíkem ke K. Od něj šikmo doprava vzhůru n.v.
1 [nn] NEZNÁMÁ, VI (Písk.Sasko), Z průchodu mezi Vyhlídkou a Kosí věží (u schodiště na Vyhlídku SV hranou přes K n.v.
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Rosol Jiří jrosol 10. 12. 2007 22:26:56
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Dobírák ČHS 3 oka 2
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Rosol Jiří jrosol 2. 12. 2008 16:37:08
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Sl. kruh ČHS - malý 1 U Neznámé cesty.
Dobírák ČHS 3 oka 1 U cesty Po třech sudech
Článek
ke skále:
Labské pískovce - vybrané stěny z roku 1993.
Z propadliště času se podařilo vydolovat archivní kopii dnes již neexistujícího webu, jehož podkladem byl tiskem vydaný průvodce LAŠTOVIČKA Petr st., SLAVÍK Jiří, NOVÁK Jiří, PLESKOTOVÁ Zdenka, ARNOLD Bernd (1993): Labské pískovce - vybrané stěny.

Z dnešního pohledu to má již jen historickou cenu, za těch 29 let ve stěnách vznikly desítky dalších cest a topa stěn již nemusí být tak jasná, jako kdysi (jestlliže tam v roce 1993 bylo pět kruhů, dnes jich tam klidně může být i dvacet a pak se v tom čert vyznej).