region  Jižní Čechy
oblast  Skály v okolí Č. Krumlova
sektor  Barevná skála
BAREVKA
poznámka: Místní jí říkají Barevka, protože po revoluci byla celá pomalovaná světovým uměním, co nám ukazovala nějaká rakouská umělkyně. Už je to dost zašlé, ale barevno stále vidět.
oblast: Skály v okolí Č. Krumlova, sektor: Barevná skála, skála: BAREVKA
Obr.1: Barevka - lezecký průvodce jihozápaní stěna, jjesensky , vystaveno: 2015

Obr.2: , vystaveno: 2019

Obr.3: Barevka - lezecký průvodce jižní stěna, jjesensky , vystaveno: 2015

oblast: Skály v okolí Č. Krumlova, sektor: Barevná skála, skála: BAREVKA
Obr.4: BAREVKA (BAREVNÁ SKÁLA) - jižní stěna po sanaci 2019, zstrnad , vystaveno: 2019

[1] TY BLÁHO, 7 (UIAA), 2012, Ján Jesenský. levá část západní stěny - nástup nalevo od výrazného, lehce převislého bloku, dále mírně doleva, trochu rozlámané, poté přímo převislou plotnou ke štandu.
Poznámka:15m lezení v převisu s těžšími bouldrovými kroky
1 [2] PRO VERUNKU, 8-/8 (UIAA), 12. 7. 2012, Štěpán Vondrášek. levá část západní stěny - nástup napravo od výrazného, lehce převislého bloku, dále rovně přes převislé "břicho" podél praskliny do velké police. Nad ní mírně doprava do štandu.
Poznámka:převislá linie s náročnými technickými kroky. Pro dodržení stupně obtížnosti by se neměli u nástupu využívat odšlapy nalevo, ani bočáky výše napravo, které patří k jiné cestě!
1 [3] RYCHLÁ PÁDLA, 7 (UIAA), 1990, Ján Jesenský. levá část západní stěny - nástup pod velkým převisem, který lezeme zleva, dále po výrazné spáře pod další převis, ten lezeme přímo, poté mírně doprava ke slanění.
Poznámka:18m silového lezení v převisech
1 [4] KRUMLOVSKÁ, 7 (UIAA), 1985, Ušiak, Sovadina. levá část západní stěny - nástup na větším kamenu pod menším převisem, dále podél výrazné "červené" spáry, poté mírně doleva ke slanění.
Poznámka:18m lezení v převislé stěnce
[23] PRO MARKÝ, 8 (UIAA), 9. 5. 2014, Štěpán Vondrášek. levá část jihozápadní stěny - nástup na velký kámen do mírně převislých, výrazných polic. Dále rovně přes černou stěnku na výraznou polici, nad kterou najdete štand.
Poznámka:1. OS přelez - 12.9.2015 Andrea Chlebová - ClimBeer team Slovensko.
2 [5] HOP NEBO TROP, 6+ (UIAA), 1985, Ušiak, Skerl. levá část západní stěny - nástup do mírné převislé stěny, dále mírně doleva ke starému rezatému kruhu, poté doprava na polici, dále pak rovně výrazným koutem, poté doprava přes "zelenou" ke slanění.
Poznámka:silové lezení v převislé stěně, nad rezatým kruhem dynamický krok odpovídající názvu cesty
1 [6] SÍLA BAREV, 7- (UIAA), 2011, Ján Jesenský. střední část západní stěny - nástup pod levou částí výrazné police, přes kterou se dostaneme do mířně převislé stěny, kterou lezeme mírně doprava, poté doleva přes "červenou" a "zelenou" plochu ke slanění. Od třetího borháku mírně doleva, vede její varianta (vyznačena čárkovaně) za 7+ UIAA, přes "břicho" a černý převis, poté návrat doprava a dolez do stejného štandu.
Poznámka:krásná, těžší logická linie s technickými kroky, která vás celou cestu "tahá" za ruce
3 [7] ÚNOROVÝ HIT, 6 (UIAA), 1979, Dvořák, Scherling. střední část západní stěny - nástup pod pravou částí výrazné police, dále mírně doprava "zelenou" a "žlutou" plochou pod menší převis, který lezeme přímo, poté doprava k volnému bloku a po něm ke slanění.
Poznámka:25m dlouhá krásná logická linie v kolmé stěně, okořeněna lehčím převisem, jedna z prvních vytyčených cest na Barevce
[8] PRŮZRAČNÁ, 7-/7 (UIAA), 2011, Ján Jesenský. střední část západní stěny - nástup do kolmé stěnky, dále přes menší polici "červenou" plochou k "červenému" převísku, který lezeme přímo, poté rovně přes "zelenou" plochu pod volný blok, kterým dolezeme ke slanění.
Poznámka:technické lezení začínající v kolmé stěnce, střední část poklopená bez chytů
5 [9] VÁNOČNÍ POZDRAV, 5- (UIAA), 1978, Dvořák, Scherling. pravá část západní stěny - nástup na velkou polici k další větší polici, nad ní "žlutým" skokolíkem mírně doleva, poté přes zelenou plochu pod volný blok, kterým dolézáme ke slanění.
Poznámka:téměř 30m technického, lehčího lezení sokolíky a rajbásky v krásné logické linii
1 [10] SPÁŘKA, 6- (UIAA), 2011, Ján Jesenský. pravá část západní stěny - vlevo od velkého převisu přes polici do úzké spáry, která se line až téměř pod vrchol a postupně se rozšiřuje, nahoře doprava pod větší převis, kterým přímo dolezeme na vrchol.
Poznámka:téměř 35m technického lezení ve spáře, která hlavně v dolní části dá zabrat
1 [11] PILÍŘ STRACHU, 7/7+ (UIAA), 1978, Dvořák, Karel Volena. pravá část západní stěny - nástup pod velkým převisem, který lezeme mírně zleva, dále přes "žlutý" balvan, pod "žlutou" plochu, kterou přelézáme sokolem, poté logickým pilířem kolem borovice pod větší převis, kterým přímo dolezeme na vrchol.
Poznámka:35m těžšího lezení po krásném pilíři do "obrácených schodů", jedna z nejhezčích cest na Barevce
[12] KURVADRÁT 50, 7+ (UIAA), 13. 10. 2011, Ján Jesenský. pravá část západní stěny - nástup pod velkým převisem - střechou, přes něj mírně doleva, poté zpět doprava a po hraně nahoru. V horní části přes hranu doprava ke štandu.
Poznámka:těžší varianta Pilíře strachu s bouldrovými kroky v převisech.
1 [13] PLOTNA, 5+ (UIAA), 1978, Dvořák, Karel Volena. levá část jižní stěny - nástup vlevo od stromu do lámavého terénu, dále doleva do hladké, kolmé stěny, kterou prostoupíme středem ke slanění.
Poznámka:25m nádherného technického lezení v hladké, kolmé stěně
1 [14] KRVAVÝ KOUT, 5+ (UIAA), 1978, Karel Volena, Dvořák. levá část jižní stěny - nástup vlevo od stromu do lámavého terénu stejně jako PLOTNA, poté doprava přes malou plotnu do velkého koutu, dále rovně do štandu na vrcholu skály.
Poznámka:parádní hladký kout s výlezem do mírného převisu
2 [15] DEŠTIVÁ, 3+ (UIAA), 1972, Karel Volena, Marhoun. levá část jižní stěny - nástup přímo u stromu do hrany pilíře, dále přes výrazný kout do slaňáku.
Poznámka:15m jednoduchého lezení pro začínající lezce
2 [16] PŘEVÍSEK, 4- (UIAA), 1972, Karel Volena, Marhoun. levá část jižní stěny - nástup asi 4m od stromu vpravo, stěnkou na výraznou římsu, po ní mírně doprava pod převísek, který lezeme přímo, až ke slanění.
Poznámka:15m jednoduchého lezení okořeněného lehkým převískem, který zdolá i začínající lezec
2 [17] ZATOULANÁ OVEČKA, 5 (UIAA), 16. 6. 2012, Ján Jesenský. střední část jižní stěny - nástup napravo od "Převísku" koutem pod malou plotnu, kterou lezeme přímo, pak přes další "schod" za kterým mírně doleva do dalšího koutu, za kterým doprava téměř po hraně do štandu v Dirretisimě.
Poznámka:lehčí cesta ve které se dá snadno "zatoulat" :o) proto je potřeba, zhruba v půli cesty, sledovat borháky, které nás dovedou k cíli
3 [18] DIRRETISIMA, 6 (UIAA), 1978, Karel Volena, Dvořák. střední část jižní stěny - nástup pod velkým převisem, který oblezeme zleva, nebo zprava (pro zdatnější přímo), dále do kolmé stěnky pod další tři výrazné převisy, které lezeme přímo až ke slanění.
Poznámka:30m krásného exponovaného lezení, ve střední části lámavé, vychutnáte si perfektně zajištěný luft pod zadkem :)
6 [19] PRO MARŤU, 4- (UIAA), 2011, Ján Jesenský. pravá část jižní stěny - nástup do výrazného žebra mírně vpravo, po něm přes hladkou stěnku a místy zarostlým terénem vpravo ke slanění.
Poznámka:30m lehčího lezení pro začínající lezce
4 [20] LETNÍ PÁRTY, 4 (UIAA), 2012, Ján Jesenský. pravá část jižní stěny - nástup nalevo od výrazného žebra do hladké stěnky, která nás dovede pod převísek, po něm přímo po velkých chytech do štandu mírně napravo, kde končí "Pro Marťu" a Šavle"
Poznámka:hezká, lehčí linie ve které zjistíme, že převisů se není třeba bát :o)
4 [21] ŠAVLE, 4+ (UIAA), 1978, Scherling, Dvořák. pravá část jižní stěny - nástup u výrazného žebra úplně napravo, po něm doprava na malou plošinku, dále rovně pod pilíř po kterém přímo ke slanění.
Poznámka:30m mírně exponovaného lezení po pilíři, tvarem odpovídající názvu cesty.
1 [22] OBJÍŽĎKOVÁ, 4 (UIAA), 23. 4. 2014, Ján Jesenský. pravá část jižní stěny - nástup stejný jako "Šavle" u výrazného žebra úplně napravo. Po prvním "cvaknutí se" traverz doprava kolem malé borovice pod černou stěnku, dále po jejím levém okraji pod další mírně převislou stěnku. Po jejím překonání návrat doleva po výrazném pilíři do cesty "Šavle".
[24] KARBUNKULOVÝ HŘEBEN, 3- (UIAA), Rudolf Vaclík. hřeben se nachází cca 70m od Barevky, JV směrem, v příkrém svahu - přístup je po silnici proti proudu Vltavy, po 50m doleva do zalesněného kopce, po dalších 50m narazíme po levé straně na skálu označenou červeným bodem, kde je i nástup. Hřeben má horský charakter a je rozdělen do dvou délek kvůli jeho profilu, který se v druhé půlce lomí téměř do horizontály. Z tohoto důvodu je jeho SLANĚNÍ MAXIMÁLNĚ NEBEZPEČNÉ!!! Doporučuji proto sestoupit značenou cestou na vrchol Barevky, odkud slaníme, nebo sejdeme "normálkou".
Poznámka:lehké a krásně exponované lezení horského charakteru, připomínající stejnojmenný hřeben ve Vysokých Tatrách
V CAJKU, 5 (UIAA), Nástup v levé části JZ stěny pod velkým převisem, který lezeme přímo až ke štandu
1 SVATEBNÍ, 7- (UIAA), 2018, Ján Jesenský. Nástup v levé části JZ stěny pod velkým převisem, který lezeme přímo až ke štandu
4 DUCH PILÍŘE STRACHU, 6 (UIAA), 2018, Jan Jesenský. nástup v pravé části JZ stěny, rovně přes plotny a převis, poté lehkým terénem ke slanění.
1 ALIBI, 6+ (UIAA), 2019, Martin Zimmermann, Jan Štěpánek. nástup v pravé části JZ stěny, rovně přes plotny a převis, poté lehkým terénem lehce doleva ke slanění, shodnému s cestou Duch pilíře strachu.
2 PEČMHILE, 6+ (UIAA), 2019, Petr Zaumüller. nástup v pravé části JZ stěny, rovně přes plotny a převis, poté lehkým terénem doleva ke slanění, shodnému s cestou Duch pilíře strachu.
3 CESTA STRIXŮ, 6+ (UIAA), 2018, Jan Jesenský. Nástup v pravé části JZ stěny, mírně doleva ke krásnému sokolíku, dále přes převis do lehčího terénu ke slanění.
3 PLEŠIVECKÁ, 6- (UIAA), 2019, Petr Zaumüller. Nástup v pravé části JZ stěny, rovně za hranu, dále po pravé části hrany, poté překrok přes hranu doleva ke společnému štandu jako Cesta Strixů.
2 PRO MARŤU - VARIANTA, 6 (UIAA), 2019, Katka Kučerová, Filip Sklenář, Ján Jesenský. Nástup v levé části JZ stěny pod velkým převisem, který lezeme přímo až ke štandu
Z důvodů nestability celého masivu a akutního nebezpečí pádu velké hmoty kamení je lezení zakázáno (březen 2018).
(zstrnad / 23.03.2018 13:53:40)