region  Český ráj
oblast  Severní oblasti Českého Ráje
sektor  Suché skály
SAMOTÁŘ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: ve starých německých materiálech jako MILADASPITZE
oblast: Severní oblasti Českého Ráje, sektor: Suché skály, skála: SAMOTÁŘ
Obr.1: Samotář (Suché skály), zstrnad , vystaveno: 2007

4 [4] NORMÁLNÍ CESTA, V (JPK), 1922, Otto Rülke, Otto Rotheuler. V S stěně na šikmou lavici, po ní doprava na balkónek ke kruhu, vzhůru na římsu a z ní při Z hraně. 1
23 [3] DIRETTISSIMA, VIIb (JPK), Středem S stěny k vodorovným hodinám a přímo přes kruh Maškovy cesty na vrchol.
Poznámka:špatně jištěno
21 [2] MAŠKOVA CESTA, VIIb (JPK), 24. 4. 1943, Jiří Mašek, Rudolf Štekr. Středem převislé S stěny na šikmou lavici, po ní vpravo, poté šikmo doleva a vzhůru do zářezu (smyčka), vzhůru a traverz doprava ke kruhu. Šikmo vpravo na vrchol.
PŘEVISLÁ - VAR. FOFRNÍK, VIII (JPK), 28. 5. 1994, Petr Slanina(2), Roman Tilňák. Převislou cestou ke kruhu, vpravo od něj hranou a stěnou přímo na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
[1] PŘEVISLÁ CESTA, VIIc (JPK), 1965, Václav Tůma(1) - Jaroslav Folprecht - Jaroslav Marek. S stěnou při hrané přes 2 hodinky k zářezu (smyčka). Šikmo vlevo za hranu do V stěny ke kruhu. Vlevo podél převisu na vrchol.
PŘEVISLÁ CESTA - VARIANTA FOFRNÍK, VIIIa (Písk.Sasko), 28. 5. 1994, Petr Slanina, R. Tilňák. S stěnou při hraně přes 2 hodinky k zářezu (smyčka). Šikmo vlevo za hranu do V stěny ke kruhu. Vpravo od něj hranou a stěnou přímo na vrchol.
MAGICKÝ VOKO, VIIIc (JPK), 4. 9. 1994, Petr Slanina(2), Oldřich Rypl. Cestou ČErnoch na stromě až do římsy. Dále Vpravo a vzhůru ke kruhu, od něho zprava po hraně přes převis. vlevo stěnou do sokolíku. Tím a po stupních levé hrany na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
BOSTONSKY ŠKRTIČ, IXc (JPK), 18. 5. 1994, Petr Slanina(2) . V údolní stěně vzhůru a vlevo spárou na konec. Stěnou a vpravo přes 1. kruh na hranu. Tou nad převis (2. kruh), zprava nad něj, plotnou na polici ke 3. kruhu a přímo. 1 Protokol o prvovýstupu
ŠAKALÍ DECH, Fb 1 (Bould.FR), 21. 5. 1994, Petr Slanina(2), Roman Tilňák. Od 1. kruhu Bostonského škrtiče zleva stěnou a vpravo převisem (kruh) a stěnou přímo na polici ke 3. kruhu cety Bostonský škrtič. Tou na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
ČERNOCH NA STROMĚ, VIIIc (JPK), 21. 5. 2004, Petr Slanina(2) , Roman Tilňák. V stěnou přímo přes kruh do římsy a vlevo na polici ke 3. kruhu Bostonského škrtiče. 1 Protokol o prvovýstupu
[5] NORMÁLNÍ CESTA - VAR., IV (JPK), 1980, Petr Binhák, Hrubý, Pokorný. Lomenou spárou v Z stěně ke kruhu. 4