region  Český ráj
sektor  Pantheon
podsektor  Hřeben mezi Malým a Velkým Panteonem
MNICH
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
NORMÁLNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), Ze S stěnkou a komínem nebo komínem od Z na plošinu pod vrcholovou stěnou. Vlevo a vhloubením vpravo na vrchol.
1 PRACOVNÍ CESTA, 25. 10. 1983, Petr Hejtmánek. Z plošiny pod J stěnou doleva na hranu a jí na vrchol.
1 OBŘADY JARA, VIIb (Písk.Sasko), 10. 4. 1983, Roman Brt stř. Stanislav Šilhán. SZ hranou na balkónek a hranou přes kruh na vrchol. 1
1 SEVERNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 1962, Václav Tůma(1), Jaroslav Marek. SZ hranou do poloviny věže (jištění), šikmo vlevo dolů k hladké spáře a jí na vrchol.
3 KOUTOVÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), 1964, Václav Tůma(1), F. Vander. Koutovou spárou (skoba) pod střechu, traverz vlevo na hranu a spárou za odštěpem, doprava na hranu a na vrchol. 1
KOUTOVÁ CESTA - PŘEVISLÁ VARIANTA, VIIb (Písk.Sasko), 1964, Václav Tůma(1), Jaroslav Marek. Koutovou cestou pod střechu, traverz vlevo za hranu a převislou spárou na vrchol.
GILLOVA ROZCVIČKA, Xb RP (Písk.Sasko), IXc (Písk.Sasko), 1988, David Semiginovský. Nástup je shodný s cestou Jihovýchodní hrana, hranou pod převis, doprava ke kruhu. Přes převis a stěnou (2. kruh - osazen dodatečně) na vrchol.
Poznámka:1. sportovní přelezení
JIHOVÝCHODNÍ HRANA, VIIc (Písk.Sasko), 1964, Václav Tůma(1), Jaroslav Marek, Slavoš Jiřena, Josef Hradecký(1). Překrok na hranu a jí ke kruhu. Vhloubením nebo vpravo za hranu a při ní na vrchol.
PŘÍMÁ JIŽNÍ STĚNA, VIIb (Písk.Sasko), 1964, Václav Tůma(1), J. Honc. Z plošiny pod vrcholovou stěnou středem stěny přes převis, poněkud vlevo a přímo na vrchol.
1 JIŽNÍ SPÁRA, VI (Písk.Sasko), Vpravo od Normální cesty spárou a stěnou na vrchol.
1 PŘÍMÁ SEVERNÍ STĚNA, VIIc RP (Písk.Sasko), 9. 7. 2016, Dalibor Motl, Václav Švarc. Vlevo od vytesané desky ve středu stěny spárou přes převisek na lávku. Stěnou (dobrá plochá smyčka) ke kruhu. Jemnou stěnkou přímo k modřínu a spárou cesty Severní stěna n. v.
Poznámka:Od modřínu lze pokračovat i vpravo na hranu a dolézt cestou Obřady jara (asi VIIIa).
1 Protokol o prvovýstupu
1 VARIANTA 25 CENTIMETRŮ, VIIc (Písk.Sasko), 9. 7. 2016, Dalibor Motl, Václav Švarc. Po šikmé lávce doprava a stěnou přímo ke kruhu Přímé Severní Stěny. Stěnou šikmo vlevo pod tenkou spáru (smyčka na hraně). Tou (smyčky) na balkon s modřínem a Severní stěnou n. v. 1 Protokol o prvovýstupu
1 ÚVAHY O TRESTU SMRTI, VIIIa RP (Písk.Sasko), 23. 7. 2016, Dalibor Motl, Vojtěch Laurin. Koutovou cestou pod převis (smyčky) přímo přes převis (3. kruh cesty Převrat v banánové republice) na polici k hodinám. Šikmo vlevo na SV hranu a po ní n. v.
Poznámka:Pokud dolezete od hodin na vrchol Koutovou cestou bude to pěkně vzdušné VIIb ;) .
1 Protokol o prvovýstupu
2 PRO MOJI ŽENSKOU, VIIa RP (Písk.Sasko), 23. 7. 2016, Dalibor Motl, Vojtěch Laurin, Václav Švarc, Martina Motlová. Stěnou vpravo od pravé hrany západního komína (kruh) do římsy (bambuláč) a vzhůru (2. kruh) na vrchol pilíře. Překrokem do stěny a Pracovní cestou n. v.
Poznámka:Lze lézt i lehčí var. stěnou vlevo od hrany (bez kruhu) až do římsy.
1 2 Protokol o prvovýstupu
LOGICKÉ VYÚSTĚNÍ (VARIANTA), VIIIb RP (JPK), 11. 8. 2016, Dalibor Motl, Jan Kraus. Cestou „Převrat v banánové republice“ ke hrotu v sokolíku (smyčka). Sokolíkem šikmo vpravo na polici. Koutovou dvojspárou n. v.
Poznámka:Jde o variantu cesty Převrat v banánové republice
1 Protokol o prvovýstupu
PŘEVRAT V BANÁNOVÉ REPUBLICE, VIIIc RP (JPK), 19. 7. 2016, Dalibor Motl, Václav Švarc. Cestou „PŘÍMÁ SEVERNÍ STĚNA“ na polici k modřínu. Stěnou vlevo od spáry „SEVERNÍ CESTY“ (2 kruhy) nejprve přímo a později šikmo vlevo k sokolíku (hrot na smyčku). Podél šikmé poruchy stále šikmo vlevo přes převisek (3. kruh) do „KOUTOVÉ CESTY“ a tou n.v. 1 Protokol o prvovýstupu
JV HRANA - VARIANTA, VII (JPK), 22. 3. 1976, Stanislav Šilhán, M. Vinš. Od kruhu šikmo vlevo podél spáry na vrchol.
CELIBÁT, VIIIa RP (Písk.Sasko), 18. 9. 2020, Jan Vais, Jiří Vais. JZ hranou (borhák - osazen dodatečně) a stěnou při hraně (2 borháky) do Pracovní cesty a tou na vrchol. 3 Protokol o prvovýstupu