region  Českomoravská vrchovina
oblast  Žďárské vrchy
sektor  Čtyři palice
HLINECKÁ VĚŽ
Na tutu skálu platí zákaz lezení.
poznámka: Ústřední a nejmohutnější útvar Tvrze, 17m široký a 24m vysoký. Pevná skála má okrově hnědou barvu, v levém boku a na spodcích je prostoupena převisy. Jejími stěnami vedou nejhodnotnější cesty celé skupiny. Svými tvary a zejména svým profilem, jenž je zakončen převislým vrcholovým blokem Frygická čapka, náleží k nejkrásnějším skalním útvarům Žďárských vrchů.
Poznámka: První cesty na této věži vytýčili a vylezli převážně horolezci z Hlinska, odtud její název.
oblast: Žďárské vrchy, sektor: Čtyři palice, skála: HLINECKÁ VĚŽ
Obr.1: HLINECKÁ VĚŽ , vystaveno: 2020

Obr.2: HLINECKÁ VĚŽ , vystaveno: 2020

[42.] STRMINA (VETERÁN), 3+ (UIAA), 26. 10. 1959, Aleš Zavadil , V. Vorlíček. Vhloubením na pilířek, přes převis zleva do kouta a z něho podél pukliny v červené plotně na plošinu vlevo od vrcholu.
[42.] STRMINA (VETERÁN) - NOVÝ SPODEK, 17. 5. 1974, S. Mužátko , Aleš Zavadil. Napřímení přes spodní převis
[43.] PELEHO KOUTEK, 5 A1 (UIAA), 5+ RP (UIAA), 28. 10. 1969, Petr Bořil , František Jaroš. Převislou trhlinou pod převislý kout, jím n.t. do mělkého vhloubení a na malou plošinku (jištění) Zpět do vhloubení, jím a zářezem pod vrcholový převis a přes něj zprava na vrchol.
Poznámka:čistě P.Fiala - M.Popelka 8.1982
[44.] STARÝ KEJRUM (KRUŤAS, GROBIÁN), 4+ (UIAA), 11. 9. 1955, O. Hofírek , B. Zohoma. Dva metry vlevo od tmavého kouta členitou hranou vzhůru, pak doprava do zářezu a šikmo doprava plotnou na ostrou hranu. Po ní do hladkého zářezu, jím n.t. na římsu a po ní doleva na kazatelnu (stanoviště). Mírně převislým koutem asi 5m vzhůru ke kruhu (nahoře n.t.), překrok doprava přes hladké žebro, plotnou vzhůru pod velký strop, pod ním traverz doprava po lištách a vpravo od něj výlez na plošinu pod vrcholovým blokem.
[45.] KEJRUM, 4+ (UIAA), 1973, František Jaroš. Pravým převislým koutem do zářezu (A.Zavadil 1959), jím asi 2m vzhůru, plotnou šikmo doprava na ostrou hranu a zářezem n.t. na římsu. Pokračováním zářezu přes římsičku vzhůru, přes oblý převisek v.t. poněkud doprava do mělkého zářezu. Jím kousek vzhůru, pak plotnou pod mohutný strop a traverz doprava na podvrcholovou plošinu
[45.] KEJRUM - FRYGICKÁ ČAPKA, 5+ (UIAA), 1970, Jiří Gryc - Kuten. Přes velký strop v jeho levé polovině přímo vzhůru na vrchol.
[45.] KEJRUM - STROP STŘEDEM, 29. 9. 1979, T. Skřička.
[45c] KEJRUM - VARIANTA, 5 (UIAA), 1982, T. Kastner , Jiří Vostrčil. Od posledního nýtu mírně vlevo na hranu a přímo přes převis na vrchol.
[46.] DOKONČENÁ, 7+ (UIAA), 7. 1993, S. Štěpánek , A. Fejta. Těsně vpravo od hrany přes nevýrazného sokolíka přímo přes hladkou plotýnku (dva nýty) pod velký převis s výklenkem. Zleva šikmo doprava přes převis (třetí nýt) do hladké plotny (hodiny), plotnou přímo pod malý střechovitý převis tvaru kvádru (čtvrtý nýt). Přímo přes převis k poslednímu kruhu cesty Zajoch a tou na vrchol.
[46.] DOKONČENÁ - VARIANTA, 7-/7 (UIAA), Vlevo od původního nástupu stěnkou pod převis (vklíněnec), přes převis do hladké plotny (nýt) a tou do kouta Dokončené.
2 [47.] ZAJOCH, 4 (UIAA), 15. 9. 1983, Z. Roušar , D. Boháč , Joachim Braun. Po výrazném žebírku pod převisy, šikmo doprava přes převislý blok pod zářez, jím vzhůru pod trojúhelníkový strop. Šikmo doprava do mělkého vhloubení, jím vzhůru a mělkým zářezem kousek doleva, pak šikmo doprava po lištách přes ploché břicho a vzhůru plotnou na střed plošiny. Krásná cesta.
[48.] ROZCVIČKA (OCHMELKA), 5 (UIAA), 8. 8. 1992, Marek Rauchfuss. Přes hladkou plotýnku a převisky (nýt) do mělké spárky, dolez Zajochem.
Poznámka: (free solo), P.Kamarád , J.Pátková 19.7.1995
[49.] NEDOKONČENÁ, 5+ (UIAA), 1963, J. Sušil . Členitou stěnkou a k.t. přes převisek do hladké plotny ke kruhu. Převislým koutem n.t. na oblou římsu, doleva do kouta pod strůpkem a koutem vzhůru pod druhý strop. N.t. šikmo doprava do plotny a vzhůru do hladkého zářezu. N.t. doleva na plochý pilířek a pak stále mírně doprava plotnou na spodní plošinu.
Poznámka:M.Schwarz- P.Sejrek dokončení 14.5.1967, A.Jílek po druhý strop
[50.] NELOMENÁ (MEZI ZUBY), 5 (UIAA), 2. 10. 1977, Jaromír Brych , František Trefulka. Koutem do výklenku a šikmo dopravo na temeno pilířku. Doleva přes převislý blok do hlubokého zářezu, přes převisek do hlubokého výklenku, n.t. přes hladký převis na římsu Lomenice a šikmo doprava po plochém pilíři na podvrcholovou plošinu.
[51.] ABRAHAM, 5+ (UIAA), 1980, Jaromír Brych , Petr Brych. Jako Nelomená až do hlubokého zářezu. Z něho doprava na pilíř a jeho středem přes vhloubení na temeno pilíře. Převislou hranou na okraj horní plošiny.
[52.] LOMENICE, 4+ (UIAA), 6. 1954, J. Sodomka , B. Zohoma , Z. Veselý. Plochým pilířkem (tzv. Tondův pilířek - A.Špinar 1964) na jeho temeno a šikmo doprava po římsách pod svislou stěnku. Jí vzhůru téměř do výše výklenku vpravo, v.t. překrok na jeho dno. Vzhůru přes převisek a koutem šikmo doprava pod převislou hranu. Pod ní překrok doleva, kousek dolů na římsu a po ní traverz několik metrů doleva, až se zúží v lištu. Vzhůru k odštěpům a mělkým zářezem na okraj plošiny pod vrcholem.
[52a] LOMENICE - VARIANTA, 12. 4. 1981, O. Fiala. Narovnání vzhůru před traverzem.