region  Moravské pískovce
sektor  Vsetínské vrchy
podsektor  Valova skála u Vsetína
VALOVA SKÁLA U VSETÍNA
oblast: Moravské pískovce, sektor: Vsetínské vrchy, podsektor: Valova skála u Vsetína, skála: VALOVA SKÁLA U VSETÍNA
Obr.1: Valova skála u Vsetína, zstrnad , vystaveno: 2009

Obr.7: VALOVA SKÁLA U VSETÍNA (VSETÍNSKÉ VRCHY) , vystaveno: 2023

Obr.8: VALOVA SKÁLA U VSETÍNA (VSETÍNSKÉ VRCHY) , vystaveno: 2023

2 [1] ŠKRAČENICA, 5 (UIAA), 1999, M. Slíva, D. Štěpán. Levou hranou stěny 1
1 [2] CESTA NÁVRATŮ, 6 (UIAA), 1985, D. Chamraďa - Zdeněk Luža. Nástup vlevo za hranou stěny. Stěnou přes převis, plotnou (kruh) přímo na hranu stěny a po ní na temeno.
[3] BÍLÁ DIRETTISSIMA, 6 (UIAA), 2002, Zdeněk Luža, P. Leška.
2 [4] DIRETISSIMA, 5 A0 (UIAA), 1944, Zdeněk Záboj stř. J. Chamrad. Výraznou hranou v levé části stěny na polici (kruh). Podél trhlin v plotně na poličku, stěnou podél spáry do koutu ke kruhu. Koutem a vpravo po hraně. 1
[11] TRAVERZOVÁ, 4 (UIAA), Od nástupu Krvavého koutu stěnou šikmo doprava na šikmou polici. Trhlinou v plotně pod převisek. Traverz doprava za hranu na plošinu a traverz doleva po římsách na levou hranu stěny.
[5] SUPERDIRETISSIMA, 7 (UIAA), 1981, Milan Hurtík. Středem ploten Z stěny a hranou vpravo od vrcholového koutu.
Poznámka:V A1
[6] DRASTISSIMA, 7 (UIAA), 2002, Zdeněk Luža, P. Leška.
[7] KRVAVÝ KOUT, 5 (UIAA), Stěnou ve spádnici výrazného koutu (borhák), koutem (kruh) pod převis. Spárou přes převis (kruh) na hranu a podél ní na temeno. 2
[8] VARIANTA HRANOU, 7 (UIAA), 1987, Emil Pohořelský. Hranou koutu na šikmou polici a po ní vlevo do Krvavého koutu
[9] VARIANTA KOUTEM, 6 (UIAA), Výrazným převislým koutem na šikmou polici a doleva.
[10] CESTA NA PAMÁTKU HONZY MYNAŘÍKA, 6 (UIAA), 2002, P. Leška, J. Leška.
[12] JARDOVA, 7 (UIAA), 1983, J. Kapoun. Převislou stěnou vpravo od koutu (nýt) do rozpukaných skal. Přímo přes převisek na hranu stěny a po ní pod další převis. Zprava přes něj na plošinku ke kruhu. Mírně vpravo spárkou (kruh) a stěnou.
[13] PRO JANU, 7 (UIAA), 2003, Zdeněk Luža.
[14] PŘEVISOVÁ, 5+ (UIAA), 5 A0 (UIAA), 1944, Stanislav Šebík stř. Zdeněk Záboj stř. D. Misárek. Uprostřed převisů spárou (kruh) na římsu a podél spáry na hranu stěny. Po ní pod převis (zde kříží cestu 6). Zleva přes něj na plošinku (kruh). Vlevo sokolíkem (kruh) a stěnou.
[15] VARIANTA PŘEVISOVÉ, 7 (UIAA), Vlevo od zubovitého převisu kolem spáry na římsu.
[16] VARIANTA BALKÓNKU, 6 (UIAA), Přímo přes zubovitý převis na balkónek.
2 [17] BALKÓNEK, 4 (UIAA), Stěnou vpravo od zubovitému převisu a visutým koutkem (borhák) doleva na balkónek. Koutem vpravo na hranu.
[18] PŘEVISEK, 7 (UIAA), Vlevo od koutku stěnou (borhák) přes převis na travnatou plošinu, doprava.
PODZIMNÍ HRANĚNÍ, 6+ (UIAA), 2002, Zdeněk Luža.
1 [19] MOKRÝ KOUT, 5 (UIAA), Koutkem, v horní části jeho levou stěnou na travnatou plošinu.
1 [20] ZBROJOVÁCKÁ, 3 (UIAA), 1945, J. Chamrad stř. Zdeněk Záboj stř. O. Žemlík. Na pravém okraji Z stěny výrazným pilířkem na plošinku (kruh) a stěnou prorostlou trávami mírně doleva ve směru krátkého koutku. Koutkem doleva na plošinku ke kruhu cesty 7). Traverz doprava po lávce, koutem a vlevo stěnkou.
[21] VARIANTA DÁREČEK, 5 (UIAA), 1977, I. Levč - J. Levč. Levou stěnou závěrečného koutu (borhák).
[22] MILANOVA, 5 (UIAA), 1978, Milan Hurtík. Zarostlou stěnkou (borhák) a travnatým terénem na lávku cesty 11). Vpravo od koutu stěnkou (borhák) na hřeben.
[23] BABA ŽABA, 6- (UIAA), 2005, P. Leška, J. Leška.
[24] VEGETAČNÍ KLID, 5 (UIAA), 2003, Zdeněk Luža.
[25] ZKROUCENÉ RUCE, 6 (UIAA), 1986, Milan Hurtík - M. Urban. Deset metrů vpravo od cesty 11) stěnkou doprava (borhák) na římsu a vpravo do koutku. Jím (2. borhák) na travnatý pás a vlevo od stromu spárkou (3. borhák) a stěnou na hřeben.
2 [26] NA KONĚ!, 5 (UIAA), Ve spádnici stromu z balkónku stěnkou (nýt) na travnatý pás a ke stromu. Stěnou (hodiny) k borháku a na vrcholovou věžku ve tvaru koňské hlavy. 1
[27] VŮNĚ PODZIMU, 7 (UIAA), 2003, Zdeněk Luža.
[28] STARÁ CESTA, 4 (UIAA), Z travnatého pásu vlevo od komína převislou stěnkou do suťového žlábku a lehce do sedélka v hřebeni.
[30] KOMÍN, 3 (UIAA), Z travnatých polic členitou stěnou a komínkem do sedélka v hřebeni.
[29] HRANA KOMÍNA, 7 (UIAA), 2003, Zdeněk Luža.
2 [31] MALÁ STĚNKA, 5 (UIAA), Vpravo od komína svislou rozpukanou stěnkou (borhák) na plošinu a vpravo další stěnkou (2. borhák) na temeno.
[32] CECILKA, 6+ (UIAA), 1977, I. Levč - J. Levč. Převislou stěnkou přes dva borháky a zářezem.
Poznámka:V A0
[34] HELOUŠEK, 7 (UIAA), 2003, Zdeněk Luža.
1 [33] POSLEDNÍ, 3 (UIAA), Trhlinou v plotničce na hranu stěny (hodiny) a po hraně.
[35] CESTA NA VÝCHODNÍ VRCHOL, 5 (UIAA), 2003, Zdeněk Luža.
1 [36] ÚPLNĚ POSLEDNÍ, 4 (UIAA), Úplně vpravo v J stěně pilířkem (borhák) a stěnou.
1 [37] JATAGAN, 4 (UIAA), 2005, Pavel Šumšala.
NA OSTŘÍ NOŽE, Fb 6c (Bould.FR), 18. 7. 2009, Emil Pohořelský. Nástup vlevo od cesty-Var.dolním koutem. Ruce-nohy po hraně a vpravo podél ní, ale bez použití podélné praskliny napravo a také ne za ní. Top-madlo na konci hrany.
Poznámka:Je dobré mít chytače....klasifikace Fb
DÍRKY, Fb 6c (Bould.FR), 1989, Emil Pohořelský. Vpravo od cesty Převisová, mírně převislou stěnkou, bez použití její ostré hrany vpravo, dynamicky do madla na hraně převisu.Top 2 kruh převisové.
Poznámka:Dobré mít bouldrmatku a chytače.Před časem přidán borhák.