region  Český ráj
sektor  Prachovské skály - centrál
podsektor  Skalní město
SMÍTKOVA VĚŽ (SYNÁČEK)
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
POZOR: U některých sektorů Hruboskalska probíhá kompletní revize obsahu databáze, proto dočasně ukazujeme pouze zkrácené popisy skal a cest.
poznámka: Přejmenována na počest prvovýstupce J. Smítky, zahynuvšího za II. světové války.
4 SMÍTKOVA CESTA, VII (JPK), IXa RP (Písk.Sasko), Levou částí jižní stěny spárkami k sokolíku a doprava na balkón (kruh), (postavením) ke 2. kruhu a ubíhající stěnou přes 3. kruh na vrchol.
Poznámka:První volný přelez Zdeněk Koťátko.
3 PAŠTŮV ODKAZ, VIIb (JPK), VIIIa RP (Písk.Sasko), Nástup jako Smítkova cesta, z poličky ale doleva na JZ hranu (kruh), šikmo vlevo stěnou (2. kruh), šikmo doleva za hranu do S stěny (3. kruh), přímo, pak na hranu a západní stěnou.
Poznámka:U třetího kruhu nutno dobrat druholezce.
PAŠTŮV ODKAZ - PĚTISTRUNNÁ VAR, VIII (JPK), Od 1. kruhu Paštova odkazu stěnou vpravo od JZ hrany ke kruhu Logické var. a tou na vrchol.
PAŠTŮV ODKAZ - BENOVA LOGIKA (LOGICKÁ VARIANTA), VIIIb RP (Písk.Sasko), Od druhého kruhu "Paštova odkazu" šikmo vpravo pod převis na JZ hranu (kruh), doleva přes převis a západní stěnou.
SOBÍ VARIANTA, VIIIc (JPK), Západní stěnou přes kruh ke 2. kruhu "Paštova odkazu".
KOKÍNO TESTER, X (JPK), Od JZ přímo hranou k 1. kruhu, od něj vzhůru po hraně ke 2. kruhu a Z stěnou mírně vpravo ke 2. kruhu cesty "Paštův odkaz". Od něj mírně vlevo pod převis a jím přímo (kruh) do ustupující Z stěny a šikmo vlevo cestou "Paštův odkaz" na vrchol.
ŽLUTÝ PES, Xa RP (Písk.Sasko), Nástup jako Sobí - var., doleva na severozápadní hranu (kruh), podél hrany (2. kruh) ke 3. kruhu Jihozápadní cesty. 1
HEJMOVA VARIANTA, Xa (Písk.Sasko), Pravou severní hranou k 1. borháku a dále cestou Žluty pes na vrchol.
BOURÁNÍ POMNÍKŮ, XIa RP (Písk.Sasko), 10-/10 RP (UIAA), Vpravo od cesty Petr a Pavel přes 7 kruhů.
Poznámka:nesportovní prvovýstup
PETR A PAVEL, Xa RP (Písk.Sasko), 9-/9 RP (UIAA), Středem severní stěny pod převis, v něm traverz pod 1. kruh, přes něj ke 2. kruhu, šikmo vlevo do Psycho-l0gické cesty a přes její druhý a 3. kruh, od něj vlevo k pátému kruhu a vzhůru. 1
VARIANTA PROSTOPÁŠNÝCH PANICŮ, IXc RP (Písk.Sasko), Od druhého kruhu cesty Petr a Pavel doprava přes kruh ke 3. kruhu Jihozápadní cesty.
PSYCHO-LOGICKÁ CESTA, IXb RP (Písk.Sasko), Od severovýchodní hrany šikmo vpravo k 1. kruhu, výše přes druhý a 3. kruh (společné pro cestu Petr a Pavel), doprava přes 4. kruh na severozápadní hranu a jí.
TOP GUN, Xb RP (Písk.Sasko), Severní stěnou vpravo od cesty "Victoria" přímo přes šest kruhů na vrchol.
VICTORIA - CHÁROVI NA PAMÁTKU, VIIc (JPK), IXa RP (Písk.Sasko), Při severovýchodní hraně přes 2 kruhy na vrchol. 1
JOSKA BY SE DIVIL, VIIIc (JPK), Cestou „Rotující kedluben“ ke kruhu, dále doprava do středu úzké stěny a jí přímo přes další 2 kruhy nv (k jištění vrcholu použit poslední kruh „Smítkovy cesty“).
ROTUJÍCÍ KEDLUBEN, IXc RP (Písk.Sasko), Levou částí východní stěny (kruh) doleva na hranu a podél ní a "Smítkovou cestou" na vrchol. 1
MIAMI BEACH, IXc RP (Písk.Sasko), Středem jižní stěny k sokolíku, jím výše doleva jižní stěnou přes 2 kruhy.
Poznámka:Obtížné.
PAŠTŮV ODKAZ - PĚTISTRUNNÁ VARIANTA, VIIIb (JPK), Od 1.kr Paštova odkazu stěnou vpravo od JZ hrany ke kruhu Logické var. a tou na vrchol

Historické VK
SMÍTKOVA VĚŽ (SYNÁČEK), výstupy od roku 1959 do 1972 (9,5Mb).