region  Lužické hory
Obr.1: ZIGEUNER WAND, 2018_05, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2018

Obr.2: ZIGEUNER WAND, 2018_05, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2018

Obr.3: ZIGEUNER WAND, 2018_05, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2018

ALTER WEG, I (Písk.Sasko), Na východní straně komínem na polici a doprava na vrchol.
SÜDOSTKANTE, IV (Písk.Sasko), JV hranou přámo na vrchol.
RECHTER PLATTENWEG, III (Písk.Sasko), 6 m vlevo od "Südostkante" přímo na vrchol. 1
LINKER PLATTENWEG, IV (Písk.Sasko), 9 m vlevo od "Südostkante" přímo na vrchol.
YETI-HÜPF, Přeskok 3 (Písk.Sasko), Skok ze sousedního masivu na vrchol.
SOMMERWAND, VI (Písk.Sasko), 12 m vlevo od "Südostkante" stěnou na vrchol.
SÜDVERSCHNEIDUNG, V (Písk.Sasko), Vpravo vedle "Leichter" koutem přímo na vrchol.
LEICHTER WEG, III (Písk.Sasko), Uprotřed jižní strany u bloku na polici až k průrvě, hranou a spárou na vrchol.
SÜDWAND, VIIa (Písk.Sasko), Vlevo od "Leichter" stěnou přes kruh na balkon. 1
SÜDRISS, VI (Písk.Sasko), Vlevo od "Leichter" přes thlinu na balkon a přechod na vrchol.
GLEICH GEMACHT, VI (Písk.Sasko), Stěnou mezi "Südriss" a "Südwestkante" na vrchol.
SÜDWESTKANTE, III (Písk.Sasko), Mírně vpravo od SZ hrany přímo přes mírně šikmou stěnu na vrchol.
EINZIGER RISS, V (Písk.Sasko), Spárou na východní straně na balkon a přechod na vrchol.
ZIGEUNERWEG, VI (Písk.Sasko), Vpravo na údolní straně stěnou na vrchol.
ZWEI SCHLINGENWEG, VIIc (Písk.Sasko), 3 m vpravo od "Lochreihe" doprava od břicha na 3. polici a na vrchol.
LOCHREIHE, VIIIa (Písk.Sasko), Stěnou vpravo od "Herbstweg" na polici, přes skolíkové žebro na vrchol.
HERBSTWEG, VIIa (Písk.Sasko), Vpravo od "Talweg" stěnou doleva vzhůru přes kruh do spáry. Tou nahoru až do štěrbiny. Nyní pod převisem krátkou stěnkou na vrchol.
TALWEG, VI (Písk.Sasko), Uprostred údolní strany šikmou spárou ke kruhu. Dále vlevo na balkon. Krátkým koutem na polici a vlevo spárou na vrchol.
ZIGEUNERBARON, VIIc (Písk.Sasko), Vlevo od "Talweg" stěnou a spárou přes kruh přímo na vrchol.
ABSCHIED VOM SOMMER, VIIIa (Písk.Sasko), Úplně vlevo na údolní straně stěnou ke kruhu, přes převis ke 2. kruhu. Přímo přes polici ke "Alter Weg", tou dále na vrchol.
OSTWEG, IV (Písk.Sasko), Vpravo na východní straně na balkon. Krátkou stěnkou na další balkon. Traverz doprava a hlubokým žlabem na vrchol.
SCHÖNER WEG, VI (Písk.Sasko), Stěnou mezi "Alter Weg" a "Ostweg" přímo na vrchol.