region  Lužické hory
Obr.1: GRAZER FELSEN, 2019_06, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2019

Obr.2: Radek Černický 2018 , vystaveno: 2018

Obr.3: GRAZER FELSEN, 2019_06, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2019

ALTER WEG, II (Písk.Sasko), Vpravo na jižní straně komínem k předvrcholu. Překrok na vrchol.
KLEINSTE WAND, V (Písk.Sasko), Mezi "Alter Weg" a "Birkenweg" stěnou se spárkou na balkon. Jako "Alter Weg" na vrchol.
BIRKENWEG, II (Písk.Sasko), Vlevo od "Alter Weg" komínem na předvrchol. Překrok na vrchol.
2 ADVENTSWÄNDL, VIIa (Písk.Sasko), Vlevo od "Birkenweg" stěnou přes kruh na polici. Vlevo přímo (přidaný kruh) na předvrchol. Překrok na vrchol. 1
1 KLEENES KÄNTL, VIIb (Písk.Sasko), Südkamin vně rozporem ke kruhu, přeskok a tupou hranou na polici, převislou spárou (přidaný kruh) na vrchol.
SÜDKAMIN, II (Písk.Sasko), Uprostřed jižní strany komínem mezi předvrcholem a hlavním vrcholem nahoru a překrok na vrchol.
KLEINE WAND, VIIc (Písk.Sasko), Vlevo od "Südkamin" stěnou přes kruh na vrchol.
1 SÜDRISS, IV (Písk.Sasko), Vlevo na jižní straně nápadnou spárou přes přidaný kruh na vrchol. 1
SPÄTLESE, VIIIb (Písk.Sasko), Vlevo od "Südriss" stěnou přes 2 kruhy na vrchol.
Poznámka:Na cestě je u nástupu vylomený chyt, výrazně těžší a nebezpečné!! Nástup lze také zprava.
SÜDWAND, VIIIb (Písk.Sasko), Vlevo od "Südriss" (stavěním) stěnou ke kruhu. Stěnou na vrchol.
NEW AGE, Xc (Písk.Sasko), Na jihozápadním rohu přímo přes velký převis na oku ke kruhu. Dále na vrchol.
OBERLAUSITZKANTE, VIIc (Písk.Sasko), Vpravo na západní straně převislou ruční spárou ke kruhu. Mírně dolů traverz doprava ke kruhu. Stěnou vlevo na vrchol.
RECHTER WESTRISS, VIIb (Písk.Sasko), Vpravo na západní straně převislou ruční spárou ke kruhu. Spárou, nahoře užším komínem na vrchol. 3
REGENWAND, VIIIc (Písk.Sasko), Mezi "Rechter Westriss" a "Linker Westriss" zpočátku převislou stěnou přes kruh "Rechter Westriss" a přidaný kruh ke 2. kruhu. (Stavěním) na vrchol.
LINKER WESTRISS, VIIa (Písk.Sasko), Vlevo na západní straně doprava ukloněnou převislou širočinou (přidaný kruh) na vrchol. 1 1
SOMMERWAND, VIIIa (Písk.Sasko), Stejně jako "Nordwestkante" k přidanému kruhu. Převisem, stěnou a pravým sledem žlábků (smyčka) na vrchol.
NORDWESTKANTE, VIIc (Písk.Sasko), Z bloků před severozápadní hranou (přidaný borhák) (stavěním) na polici (přidaný kruh). Vlevo ruční spárou a sledem spár na vrchol.
VARIANTE ZUR NORDWESTKANTE (ZUGABE), VIIc (Písk.Sasko), Od konce ručních spár držet se vpravo přes kruh stěnou na vrchol.
1 GRAUPELRISS, VIIc (Písk.Sasko), Vlevo na severozápadní hraně hodně převislou ruční spárou přes přidaný kruh ke kruhu. Spárou na balkon.
VARIANTE ZUM GRAUPELRISS (VARIANTE), VIIc (Písk.Sasko), Z balkonu přímo vzhůru stoupat vlevo ke 2. kruhu "Weg der Wilden Gesellen". Stejně Touto cestou na vrchol.
WEG DER WILDEN GESELLEN, IXa (Písk.Sasko), Vlevo od "Graupelriss" přes nápadný převis ke kruhu. (Stavěním) vzhůru a spárami ke 2. kruhu. Přes skalní stupěň na vrchol.
HOFFNUNGSWEG, VIIa (Písk.Sasko), Höhlenkamin krátce vzhůru k doprava ukloněné spáře na hraně. Spárou na polici (přidaný kruh). Sledem žlabů po hraně na vrchol.
HÖHLENKAMIN, II (Písk.Sasko), Na severní straně komínu mezi předvrcholem a vrcholem dovnitř vzhůru. Překrok na vrchol.
ALLWETTERKANTE, VIIc (Písk.Sasko), Vlevo od "Höhlenkamin" tupou hranou přes kruh na balkon "Moosriss". A tou na vrchol.
MOOSRISS, VIIa (Písk.Sasko), Vlevo od "Allwetterkante" nápadnou spárou na pěst přes kruh na balkon. Překrok a komínem na vrchol. 1
VARIANTE ZUM MOOSRISS (VERLÄNGERUNG), VIIa (Písk.Sasko), Z balkonu na předvrchol držet se stěnou vlevo přes přidaný kruh, nakonec hranou k předvrcholu. Přechod na vrchol.
HARMONIE, IXa (Písk.Sasko), Vlevo od "Moosriss" stěnou přes přidaný kruh ke kruhu. (Stavěním) na polici. V levé části stěny na vrchol. Překrok na vrchol. 1
NORDKAMIN, II (Písk.Sasko), Vlevo na sevení straně komínu na vrchol. Překrok na vrchol.
SCHARTENRISS, IV (Písk.Sasko), Sestoupit od velkého balkonu před jihozápadní stranou "Gratzer Steine", dokud lze překročit. V pravo ukloněnou spárou a prohlubinou na předvrchol. Překrok na vrchol.
SPRUNG, Přeskok 1 (Písk.Sasko), Od velkého balkonu před jihozápadnou stranou "Gratzer Steine" přeskokem vlevo na vrchol.
EXODUS, (), Roland Leskau. Rechts vom LINKEN WESTRISS, überh. Wand (nR)zu Band. Wie LWR z.G.