region  Lužické hory
podsektor  Töpfer West
ECHSE
oblast: Žitava, sektor: Oybin, podsektor: Töpfer West, skála: ECHSE
Obr.1: ECHSE (OYBIN) - topo Manfred Thieles und Jürgen Schmeißers, zstrnad , vystaveno: 2019

Obr.2: ECHSE (OYBIN), 2021_09, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

ALTER WEG, I (Písk.Sasko), Vlevo jižní hrany přes skalní stupně na velký balkón. Severně obejít a přes balvany na vrchol.
EINSTIEGPLATTE, VIIa (Písk.Sasko), 3 m nalevo od jižní hrany převislou stěnou na balkón "Alter Weg" a dál spárou na vrchol.
WEG ÜBER DEN ECHSENSCHWANZ, VI (Písk.Sasko), Z jihozápadně vystupujícího balvanu překročení, vlevo žlabem na balkón. Jako "Alter Weg" na vrchol.
SONNTAGSTRIP, VIIc (Písk.Sasko), Z předskalí přes převislé, doleva nakloněné žebro na štěrkovitou polici (přidaný kruh). Napravo hrany na vrchol.
PRÄSENT, IXa (Písk.Sasko), 3 m vlevo od velké dutiny na západní straně spárovým koutem a spárou (vlevo BH) ke kruhu. Přes stropový převis, žebrem a stěnou na vrchol.
AUS ALTER ZEIT, VIIa (Písk.Sasko), Z průrvy mezi Saurier a Echse stěnou kolem trhliny k přidanému kruhu a lehce doleva na kazatelnu. Lehce doprava na vrchol.
ZUFALLSKANTE, VIIa (Písk.Sasko), Po severozápadní hraně zprava rovně na kazatelnu. Na vrchol jako cestou "Aus alter Zeit".
1 SCHÖNER AUFSTIEG, VIIa (Písk.Sasko), Vpravo na severní straně nejprve doleva, potom doprava na velký balkón a libovolně na vrchol..
SCHLANGENRISS, V (Písk.Sasko), Vlevo na severní straně trhlinou na velký balkón a v blízkosti pravé hrany na balkón a libovolně na vrchol..
FOSSILE KANTE, VIIb (Písk.Sasko), 3 m nalevo "Schlangenriss" převislou stěnou, potom po hraně a libovolně na vrchol..
RISSMULDE, III (Písk.Sasko), Zcela vpravo na jihovýchodní straně spárou a proláklinou k polici, doleva převisem na balkón a libovolně na vrchol..
WEG ÜBER DIE PLATTEN, IV (Písk.Sasko), Nalevo "Rissmulde" přes plotnovou stěnu na balkón. Na vrchol jako "Alter Weg".
BAUCHKLATSCHER, IV (Písk.Sasko), Uprostřed jihovýchodní strany ruční spárou na velký balkón a stěnou rovně na vrchol.
WEG DES ARCHAEOPTERYX, VIIa (Písk.Sasko), 4 m napravo "Alter Weg" spárou pod stropový převis. Traverz doleva na velký balkón "Alter Weg" a stěnou rovně vzhůru na vrchol.
VARIANTE ZUM WEG DES ARCHAEOPTERYX (ARCHAEOPTERYX DIREKT), VIIc (Písk.Sasko), Jako "Weg des Archaeopteryx" pod stropový převis. Rovně přes tento a krátkou doprava zahnutou spárou a proláklinou na vrchol.
CENSURY CRACK, VIIIa (Písk.Sasko), 29. 9. 2016, Martin Kulajta, Ondřej Sojka. Stropovou spárou přes kruh na vrchol.