region  Lužické hory
oblast: Žitava, sektor: Oybin, podsektor: Töpfer Ost, skála: BERGFREINADEL
Obr.1: BERGFREINADEL, 2016_09, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2019

Obr.2: , vystaveno: 2018

Obr.3: BERGFREINADEL (OYBIN) - topo Manfred Thieles und Jürgen Schmeißers, zstrnad , vystaveno: 2019

ALTER WEG, II (Písk.Sasko), Zcela vlevo na jižní straně přes skalní stupně na balkón. Šikmou stěnou doprava na velký balkón a po jižní hraně na vrchol. 2
1 WESTWAND, V (Písk.Sasko), Alter Weg k šikmé stěně pod jehlou. Na západní straně koutovou spárou na malou kazatelnu a vlevo převislou stěnou na vrchol. 1
1 NORDWAND, IV (Písk.Sasko), Jako "Alter Weg" na velký balkón a severní stěnou jehly na vrchol.
NORDVERSCHNEIDUNG, IV (Písk.Sasko), Ze středu severní straně na vyčnívající plotnu. Po této doprava ke koutu. Tímto vzhůru a levou stěnou na velký balkón. Na vrchol jako "Alter Weg".
VARIANTE ZUR NORDVERSCHNEIDUNG (DIREKTE NORDVERSCHNEIDUNG), V (Písk.Sasko), Z rozsedliny vpravo na severní straně přímo do "Nordverschneidung". Touto na vrchol.
SCHLINGENSCHLUCKER, VIIIb (Písk.Sasko), Ze středu severní straně na vyčnívající plotnu. Pravou dvou spár přes přidaný kruh k hodinám, lehce doleva stěnou na velký balkón (přidaný borhák) a libovolně na vrchol..
DIETER-PILZ-TOUR, VIIIc (Písk.Sasko), Uprostřed severní stěny na vystupující skalní plotnu. Pravou dvou spár k přidanému kruhu. Nalevo přes 2. a 3. přidaný kruh nastoupat přes velký skalní výlom na velký balkón (přidaný borhák). Volně na vrchol.
DOPPELTONNE, VIIIc (Písk.Sasko), Uprostřed severovýchodní stěny doleva ubíhající spárou přes kruh na velký balkón (přidaný borhák) a libovolně na vrchol..
VARIANTE ZUM AUSWEG (110 GRAD), VIIIa (Písk.Sasko), 4 m nalevo od "Doppeltonne" převislou stěnou přes dva přidané kruhy "Auswegs" na velký balkón (přidaný borhák). Volně na vrchol. 4
AUSWEG, VIIIa (Písk.Sasko), 5 m nalevo od "110 Grad" červenohnědým koutem napravo přes 2 přidané kruhy na velký balkón (přidaný borhák) a libovolně na vrchol.. 1
7. GRAD, VIIIa (Písk.Sasko), Začátek jako "Ausweg" k 1. kruhu. Převislou spárou, doprava přes velký převis k 2. kruhu. Stěnou na velký balkón (přidaný borhák) a libovolně na vrchol.. 2
RECHTER OSTGRAT, VIIa (Písk.Sasko), Napravo východní stěny spárou a velkým převisem na pilíř. Po tomto držíce se vpravo na velký balkón (přidaný borhák) a libovolně na vrchol..
RECHTER OSTKAMIN, II (Písk.Sasko), Vlevo od "Rechten Ostgrat" komínem na velký balkón a libovolně na vrchol..
SACHSENDREIER, V (Písk.Sasko), Uprostřed východní straně po nápadné hraně mezi východními komíny rovně na velký balkón a libovolně na vrchol..
LINKER OSTKAMIN, II (Písk.Sasko), Nalevo od "Sachsendreier" komínem na velký balkón a libovolně na vrchol..
LEUCHTSPUR, VIIa (Písk.Sasko), Po převislé jihovýchodní hraně rovně na velký balkón a libovolně na vrchol..
ERHOLSAMER RISS, V (Písk.Sasko), Zcela vpravo na jižní straně k převislé spáře, přes tuto a doleva přes krátkou stěnu na balkón. Přes rajbasovou hranu na velký balkón a libovolně na vrchol..
CHAOTENDACH, VIIa (Písk.Sasko), 3 m nalevo od "Erholsamen Riss" krátkou stěnou k malému stropovému převisu. Vpravo od úzké spáry k polici. Rovně dál k balkónu. Přes rajbasovou hranu na velký balkón a libovolně na vrchol..
CHRASH-TEST, VI (Písk.Sasko), Uprostřed jižní stěny vpravo od velkého porostlého balvanu členitou proláklinou k stropovému převisu. Přes tento a police na balkón. Přes rajbas na velký balkón. Na vrchol jako "Alter Weg".
KRÖNENDER ABSCHLUSS, VIIa (Písk.Sasko), Asi 2 m napravo velkého koutu z prochodu, převislou stěnou nahoru k stropovému převisu. Pak doprava k hraně, po této na balkón. Na vrchol jako "Südwand".
SÜDWAND, III (Písk.Sasko), Velkým koutem na jižní straně ke komínu. Tímto na balkón. Jižní stěnou jehly na vrchol. 1
KNOCK OUT, VIIb (Písk.Sasko), 3 m nalevo od koutu "Jižní stěny" doleva nakloněnou stěnou, nahoře přes převisy na první balkón. Rovnou stěnou dál na velký balkón a na vrchol jako "Südwand".