region  Lužické hory
oblast: Žitava, sektor: Oybin, podsektor: Felsengasse Oybin, skála: OSTERTURM
Obr.1: OSTERTURM (OYBIN), 2020_06, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.2: OSTERTURM (OYBIN), 2020_06, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

1 ALTER WEG, I (Písk.Sasko), I (Písk.Sasko), Z náhorní strany přes skalní stupně na vrchol.
SÜDOSTKANTE, IV (Písk.Sasko), IV (Písk.Sasko), Na jižní straně komínem na 2. velký blok v něm. Odtud přelézt doleva na hranu a po ní na vrchol.
KNUBBELKANTE, VIIa (Písk.Sasko), VIIa (Písk.Sasko), Od jižního komínu mezi věží a masivem vnější stranou vzhůru a rozporem na pahorek (kruh nad ním). Překrokem a hranou přes vyvýšeninu, nahoru stejně jako "Südostkante" na vrchol.
DÜNNES EIS, VIIIc (Písk.Sasko), VIIIc (Písk.Sasko), Vpravo od "Südweg" stěnou přes 3 kruhy na vrchol.
SÜDWEG, V (Písk.Sasko), V (Písk.Sasko), Na jižní straně naproti "Oybinen Grates" širočinou, nahoře doleva ke žlábkům a jimi na vrchol.
EIERTANZ, VIIIc (Písk.Sasko), VIIIc (Písk.Sasko), Vlevo od "Südweg" stěnou ke kruhu. Mírně vlevo stěnou do vpravo ukloněného žlabu a tím na vrchol.
NEUE ZEIT, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIa (Písk.Sasko), V pravé části stěny po zarostlé skále k vrcholové nástavbě, zleva spárovým stropovýcm převisem a spárou na polici ke stěně (kruh).
ASPIRIN DIREKT, VI (Písk.Sasko), VI (Písk.Sasko), Stejně jako "Neue Zeit" do výšky kruhu, vlevo šikmo hřebenem do koutu a komínem na vrchol.
NORDWESTWAND, VI (Písk.Sasko), VI (Písk.Sasko), Na údolní straně výrazným komínem asi 15 m vzhůru k velké skalní klenbě. Odtud po rampě šikmo doleva vzhůru na klenutou polici. U spáry přes plotnový převis, potom stěnou přímo vzhůru k malé kazatelně. Doprava do velkého skalního koutu. Jím až pod stropový převis, pod ním traverz doprava a sokolíkovým žebrem na vrchol. 1
WESTRISS, VI (Písk.Sasko), VI (Písk.Sasko), Stejně jako "Nordwestwand" k velké skalní klenbě. Spárou, kterou pokračuje dosavadní komín, nahoře lézt spíše stěnově, přímo k velkému skalnímu koutu "Nordwestwand" a touto cestou na vrchol.
VARIANTE ZUM WESTRISS (DIREKTER WESTRISS), VIIa (Písk.Sasko), VIIa (Písk.Sasko), Stejně jako "Westriss" k velké skalní klenbě, zde jemnou trhlinkou přes převis, asi 5 m sokolíkem na balkon. Odtud spárou přes převis a další stěnu přímo na vrchol.
WELTUNTERGANG, VIIc (Písk.Sasko), VIIc (Písk.Sasko), Nástup od "Westriss", vlevo stěnou přes 3 kruhy k převisu (4. kruh), přes něj na polici, traverz vpravo a na další polici vlevo k 5. kruhu a rajbasem na vchol.
HAGELKANTE, VIIc (Písk.Sasko), VIIc (Písk.Sasko), Bezprostředně vlevo vedle "Westriss" trhlinou, rozsypanými balvany a žlabem doprava přes převis na balkon (kruh). Od levého hrotu doprava na arkýř. Po hraně přes kruh a přidaný borhák přímo na velkou polici (3. kruh). Nalevo od kruhu (stavěním) mělkým žlábkem a komínem na vrchol.
VARIANTE ZUR HAGELKANTE (VARIANTE), VIIc (Písk.Sasko), VIIc (Písk.Sasko), Na úpatí stěny, úplně vlevo ruční spárou, koutem (přidaný kruh) a širokým žlabem doprava vzhůru. Nyní v údolní stěně nastoupat doprava k 1. kruhu "Hagelkante".
OSTERGRAT, VIIa (Písk.Sasko), VIIa (Písk.Sasko), Stejně jako "Variante Hagelkante" vpravo vzhůru. Vlevo hřebenem, stěnou, žlabem, plotnou, krátkým komínem, traverz doprava a vzhůru ke kruhu. Od něj vpravo vzhůru, komínem a hřebenem na vrchol.
NORDKAMIN, IV (Písk.Sasko), IV (Písk.Sasko), Nástup v severní stěně do převislé spáry u balvanu ve spádnici vrcholu. Potom koutem šikmo doleva k širokému vhloubení. Odtud přes plotny na začátek nad tím viditelného komína a tím na vrchol.
WINTER IM SOMMER, VIIa (Písk.Sasko), VIIa (Písk.Sasko), Ze skalního výklenku na severovýchodní straně vpravo stoupající spárou (kruh "Porzellanwand") a komínem k hraně. Hranou až na balkon a stěnou na vrchol.
PORZELLANWAND, VIIc (Písk.Sasko), VIIc (Písk.Sasko), Od skalního výklenku na severovýchodě do poloviny výšky skal vpravo převislým mělkým žlabem přes hrot na polici. Strmě přes rozsypané balvany na vrchol.
TURNÜBUNG, VIIIb (Písk.Sasko), VIIIb (Písk.Sasko), Od skalního výklenku na severovýchodě do poloviny výšky skal hodně převislou voštinovou stěnou přes kruh na balkon. Strmě přes rozsypané balvany na vrchol.
FEIERABENDBIER, VIIb (Písk.Sasko), 18. 4. 2018, Michael Urban, Sylvia Bastian, Axel Bastian. Rechts in der Talseite, an kl. Pfeiler, Kante (nH+R) u. kurzen Handriß, auf diesen. Beliebig z.G.
Poznámka:1 kruh
VERKÜRZTER WELTUNTERGANG, (), 13. 10. 2018, Michael Urban, Axel Bastian. Vom 4.R des WU, direkt Rinne (H) zum 5.R des WU, wie dieser z.G.