oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Děčínský Sněžník
podsektor  Stěny pod rozhlednou
EVROPA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
poznámka: cesty jsou lezené v levé časti masívu - členitější část
KÁKOSNÍK, V (Písk.Sasko), 17. 7. 2016, Jan Horák, Kateřina Kosová. V pravé části masívu Evropa přes 2 borháky (smyčka) n.v k dobíracímu bh.
FUNKY, PANKY, EVROPANKY, V (Písk.Sasko), 26. 6. 2016, Daniel Hölzl, Radka Krumplová, Světlana Pavlátová. Z terasy vlevo od cesty Tož denně žebrem (spárou ) k borháku a dále n.v.
CESTA TRILOBITŮ, VIIa (Písk.Sasko), 29. 9. 2012, Jiří Lípa, Josef Lípa. Mezi cestami Otvíračka a Zavíračka stěnou přímo přes 2. bh. n.v.
Poznámka:Druhý bh. lze použít jako slaňovací :o) OVK Tisá schváleno 27.11.13.
2 BÍLÉ ZLATO, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 31. 5. 2011, Pavel Henke, Daniel Hölzl. Nástupem na stěnový hrot k 1. bh. Véčkovým vhloubením k 2. bh a přes stupeň do hladké výlomové stěny.
Poznámka:Nepodcenit... Vypadá že chyty berou ale zdání klame!
2 ČERNÉ ZLATO, VIIIb (Písk.Sasko), VIIIc RP (Písk.Sasko), 31. 5. 2011, Pavel Henke, Daniel Hölzl, Vlastimil Peroutka. Nástup do převislé stěnky k 1. bh. (zavrtán v bouli). Dále přes 2. bh a do černé stěny n.v.
Poznámka:Hölzl a Peroutka v AF.
2 HENRIETTA, VIIa (Písk.Sasko), 4. 9. 2011, Jiri Lipa, Ladislav Novotný. Nastup shodny s cestou Navraty,po vylezu z koutu prekrok doprava do JZ steny a tou pres 2 bh n.v.
Poznámka:Nad cestou umístěn dobírací borhák.
VARIANTA, III (Písk.Sasko), 21. 8. 2011, Jiří Lípa. Pilíř vlevo od Myšího komína - od šikmé plošiny levou spárou n.v.
NASYCENÁ, IV (Písk.Sasko), 21. 8. 2011, Jiří Lípa, Jiří Köhler. Pilíř vlevo od myšího komína - stěnkou vlevo na šikmou plošinu a spárou (smyce) přímo n.v.
HLAD PO CESTĚ, IV (Písk.Sasko), 21. 8. 2011, Jiří Lípa, Jiří Köhler. Pilíř vlevo od Myšího komína - stěnkou pod převis, následně doprava ubíhající spárou (smyce) na její konec a přímo n.v.
MASTIT KLY, IXa (Písk.Sasko), 3. 8. 2011, Pavel Henke, Jaroslav Kukla. Vpravo od cesty "Návraty" stěnou a převisy přes 3 borháky n.v.
2 DANOVO KUŘÍ VOKO, VIIb RP (Písk.Sasko), 3. 8. 2011, Pavel Henke, Jaroslav Kukla. Mezi cestami "Vrtni" a "Jalůvčí" středem velikého přílepku přímo stěnou přes borhák n.v. 1
HORKÉ PODKOVY, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 22. 5. 2011, Pavel Henke, Daniel Hölzl. Nástup u špičatého balvanu. Jihozápadní hranou přes podélnou spáru (jištění) a 2 bh. n.v.
Poznámka:Lahůdkový fotogenický dolez hranou od 2. bh.
2 RYCHLOVLAK, VIIa (Písk.Sasko), 22. 5. 2011, Pavel Henke a Daniel Hölzl. Vpravo od cesty Kout elévů .Středem západní stěnky přes 2 borháky n.v.
Poznámka:V nástupové části- části tenké, ploché smyce.
1 DÁVAČKA, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), 15. 7. 2010, Pavel Henke, Daniel Hölzl. Uprostřed JZ stěny přes převis mírně vpravo k bh. Dále stěnou, v ní jištění (tenká plochá smyčka) n.v.
Poznámka:Nepodcenit...silové a technické, prostě pískařina.
1 ZÍVAČKA, VIIIb (Písk.Sasko), VIIIc RP (Písk.Sasko), 15. 7. 2010, Pavel Henke, Daniel Hölzl. Vlevo od cesty Kout elévů. Od JV spárou k 1. bh (pod oblou hranou). Mírně šikmo vpravo ke 2. bh. Přímo stěnou n.v.
PUPEK SVĚTA, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIc RP (Písk.Sasko), 22. 9. 2008, Pavel Henke a Daniel Hölzl. 4m vlevo od cesty " Druhej skalp " ( nástup z balvanu ), stěnou přes 1.bh. a převisem ke 2. borháku., stěnou do sokola a jím n.v. 1
2 DRUHEJ SKALP, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 22. 9. 2008, Pavel Henke a Daniel Hölzl. 2m vlevo od cesty " Gábina " stěnou přímo přes 1.bh. ke 2. borháku. ( společný bh. v cestě " Gábina " ) a šikmo vlevo ke 3.bh. a přímo n.v.
[j] NÁVRATY, VI (Písk.Sasko), 6. 2004, Jaromír Masner, Zdeněk Vaník, Lída Vaníková. Koutem a spárou n.v. (Cesta je vzdálena od cesty Vosmička cca. 20 m, přes velké kameny.)
[i] GÁBINA, VIIIa (Písk.Sasko), 6. 2004, Ondřej Huml, František Mezera. Koutem a převisy doleva, spárou vpravo n.v.
2 [h] VOSMIČKA, VIIIa (Písk.Sasko), 6. 2004, Ondřej Huml, František Mezera. Z kamene pod převis a přes něj k borháku a spárou n.v.
1 [g] JALŮVČÍ, VIIb (Písk.Sasko), 6. 2004, Ondřej Huml, František Mezera. Koutem vlevo od velikého přílepku přes převis a sokolíkem n.v.
[f] VRTNI, VIIb (Písk.Sasko), 6. 2004, Ondřej Huml, František Mezera. 5 m vlevo od předchozí cesty koutkem a spárou n.v.
1 [e] KYZ, VIIa (Písk.Sasko), 6. 2004, František Mezera, Ondřej Huml. 2 m vlevo od velkého komína stěnou n.v.
[d] PINGL, VI (Písk.Sasko), 6. 2004, Jaromír Masner, Zdeněk Vaník, Lída Vaníková. 2 m vlevo od předchozí cesty koutem stěnou n.v.
[c] ZAVÍRAČKA, V (Písk.Sasko), 6. 2004, Jaromír Masner, Zdeněk Vaník, Lída Vaníková. 5 m vlevo od předchozí cesty spárkami a koutem n.v.
[b] OTVÍRAČKA, V (Písk.Sasko), 6. 2004, Jaromír Masner, Zdeněk Vaník, Lída Vaníková. 10 m vlevo od předchozí cesty spárkami a stěnou n.v.
[a] TOŽ DENNĚ, VI (Písk.Sasko), 6. 2004, Jaromír Masner, Zdeněk Vaník, Lída Vaníková. Koutem vlevo od velké terasy n.v.
MÍŠI KOMÍN, II (Písk.Sasko), 15. 7. 2006, M. Smolák, Pavla Koukolíčková, Iva Kubešová, Daniel Hölzl. Širokým komínem n.v.
ČERT Z KOMÍNA, V (Písk.Sasko), 15. 7. 2006, Daniel Hölzl, M. Smolák, Iva Kubešová. Z komína stěnkou (bh) a při hraně n.v.
KOUT ELÉVŮ, IV (Písk.Sasko), 15. 7. 2006, Daniel Hölzl, M. Smolák, Iva Kubešová. Širokou koutovou spárou. n.v.
MALÁ PORCE, IV (Písk.Sasko), 15. 7. 2006, Daniel Hölzl, M. Smolák, Iva Kubešová, Pavla Koukolíčková. Převískem přes přílepek na plošinu, vpravo komínkem n.v.
VAJDA, V (Písk.Sasko), 15. 7. 2006, Iva Kubešová, M. Smolák, Daniel Hölzl. Přes volné kameny a bloky (!) do spáry a tou n.v.
2 TAUROMACHIE, VIIa (Písk.Sasko), 15. 7. 2006, Daniel Hölzl, M. Smolák, Iva Kubešová. Levou spárou na plošinu, z balvanu (bh) stěnkou n.v.
PROSTŘEDNÍ KOMÍN, III (Písk.Sasko), Spárami a komínem n.t.