region  Český ráj
oblast  Severní oblasti Českého Ráje
sektor  Klokočské skály
PAVLAČ
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Severní oblasti Českého Ráje, sektor: Klokočské skály, skála: PAVLAČ
Obr.1: PAVLAČ (Klokočské skály), foto: z aplikace Green6plus , vystaveno: 2020

Obr.2: PAVLAČ (KLOKOČSKÉ SKÁLY), 2021_06, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

Obr.3: PAVLAČ (KLOKOČSKÉ SKÁLY), 2021_06, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

ÚDOLNÍ SPÁRA, VIIb (JPK), 1930, . Z balkónu ve V stěně podél výrazné trhliny přes 2 kruhy na stupeň. Mírně doprava a oblou stěnou na vrchol.
ÚDOLNÍ SOKOLÍK, VII (JPK), 31. 7. 1962, Václav Roštejnský, Oldřich Kopřiva, Jindřich Roštejnský. Vpravo od J hrany stěnkou šikmo doleva do výklenku a sokolíkem ke 1. kruhu. Sokolíkem nebo spárou ke 2. kruhu a vzhůru na vrchol. 1
CESTA PAVLAČOVÉ DRBNY, VIII (JPK), 10. 10. 1972, Josef Rakoncaj, Jiří Janoušek(1). Údolním sokolíkem až do výklenku pod kruhem. Travers doleva za hranu k 1. kruhu,stěnou vlevo a podél trhlinek ke 2. kruhu. 2 m nad kruhem doprava na hranu (hodiny), jí ke 3. kruhu a podél sokolíčků vpravo na vrchol.
Poznámka:lámavé
KONIŠUÁÁ, VIIIc (JPK), 15. 5. 2002, Petr Slanina(2), Leoš Ulrych. Pravou náhorní hranou přes 3 kruhy a vpravo spárkou na vrchol.
RÁKOSKA, IXc (JPK), 20. 6. 1985, Jindřich Hudeček, Stanislav Šilhán. Přímo pod slaněním ke kruhu. Šikmo doprava ke 2. kruhu a přímo na vrchol.
NA REVANŠ, X (JPK), 1985, Jindřich Hudeček, Stanislav Šilhán. Přímo pod slaněním k 1. kruhu. Mírně vlevo a výše vzhůru ke 2. kruhu. Přímo na vrchol. 1
BABSKÉ KLEPY, IX (JPK), 20. 6. 1985, Jindřich Hudeček, Stanislav Šilhán. Přímo pod slaněním ke kruhu. Šikmo doleva k 2. kruhu Kontaktu a jím na vrchol.
5 RAN NA HOLOU, X (JPK), 2. 6. 2002, Petr Slanina(2), Leoš Ulrych. Pod slaněním sokolíkem ke kruhu. Stěnou k 1. kruhu cesty Rákoska a tou na vrchol.
KONTAKT, IX (JPK), 23. 8. 1982, Josef Rakoncaj stř. Jiří Folprecht(1) stř. Miroslav Zvířecí(1). Podél hrany přes 2 kruhy na vrchol.
SVÁTEČNÍ CESTA, VIIc (JPK), 20. 6. 1965, Zdeněk Záhora , Jiří Novák(3). Spárou uprostřed SZ stěny do vodorovné římsy, po ní doleva do další spáry a přes kruh na balkón ke kruhu Váhavé cesty. Jí na vrchol. 1
KLEPÁNÍ KOBERCŮ, IXc (JPK), 19. 5. 2002, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán, Leoš Ulrych. Spárou Sváteční cesty na konec a k 1. kruhu. Traverz vpravo pod trhliny a těmi vzhůru přes 3. kruhy na vrchol.
VÁHAVÁ CESTA, VIIb (JPK), 13. 5. 1962, Ladislav Mejsnar, Josef Hušek. V pravé části údolní stěny plotnou k sokolíku. Jím na balkón ke kruhu, traverz doleva do zářezu a žlábkem na vrchol.
SOKOLÍK V. TĚREŠKOVOVÉ, VIIc (JPK), 15. 5. 2002, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán, Leoš Ulrych. V pravé části údolní stěny přes 2 kruhy na vrchol.
KRPÁLKOVO FINÁLE, VIIc (JPK), 16. 8. 2016, Petr Slanina(2). Z naprostého údolí sokolíkem a stěnou, výše převisem do kouta k 1. kruhu. Koutkem a položenou postupně se zvedající hranou ke 2. kruhu. Hranou na balkón ke kruhu "Váhavé cesty". Dále přímo převislým sokolíkem ke 4. kruhu. Stěnou pomocí hrany přímo na vrchol.