region  Český ráj
oblast  Severní oblasti Českého Ráje
sektor  Klokočské skály
RŮŽENČINA VĚŽ
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Severní oblasti Českého Ráje, sektor: Klokočské skály, skála: RŮŽENČINA VĚŽ
Obr.1: RŮŽENČINA VĚŽ (Klokočské skály), foto: z aplikace Green6plus , vystaveno: 2020

Obr.2: Bohouš Svatoš: Klokočky - Údolní cesta na Růženčinu věž, 24.6.1962, J. Mašek

ÚDOLNÍ CESTA, VIIIc (JPK), 16. 4. 1940, Vojtěch Nejedlo, Růžena Nejedlová, Břetislav Vorel. S hranou na polici a do údolní stěny ke kruhu. Pod převis ke 2. kruhu a přes něj vpravo ke 3. kruhu. Napříč vzhůru a vpravo přes 2 skoby za hranu ke 4. kruhu a hladkou hranou na vrchol.
NÁSTUPOVÁ VARIANTA, VIIc (JPK), 1940, Vojtěch Nejedlo. Středem údolní stěny ke kruhu. Šikmo vpravo ke hrotu a dále Údolní cestou na vrchol.
TO JE MOJE KOLO, VIIIb (JPK), 18. 8. 2005, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Nástupovou variantou údolní cesty až ke 4. kruhu. Dále zleva na kruh, stěnou k 5. kruhu a zleva na vrchol.
STO LET SNĚNÍ, IXc (JPK), 5. 8. 2005, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán, Richard Müller. Nástupovou variantou údolní cesty ke kruhu. Přímo stěnou ke 2. kruhu. Zprava a přímo, výše zleva a vzhůru převisem na něj ke 3. kruhu. Přímo stěnou ke 4. kruhu. Traverz vpravo do trhliny, tou přímo a výšvihem na vrchol.
FEHER FEKETE KEREK, IXc (JPK), 27. 8. 2005, Petr Slanina(2) stř. Richard Müller, Jiří Slavík. V údolí od 1. kruhu ještě jeden hadrpalec stěnou přímo pod převis ke 2. kruhu. Přímo přes převis ke 3. kruhu. Stěnou přímo a výše vlevo ke 4. kruhu. Zleva přerušovanými sokolíky na vrchol.
S NUDLÍ U NOSU, VIIIc (JPK), 13. 5. 1980, Josef Rakoncaj, Jiří Folprecht(1). Od J traversem vpravo do díry a převisem k 1. kruhu. Stavěním (uzel) a vpravo ke 2. kruhu. Spárou na vrchol.
DEVÍTIPALCOVÉ HŘEBÍKY, X (JPK), 14. 8. 2005, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Od V z bloku stěnou a hranou přes 1. kruh a převis do stěny. Tou zprava na polici a k 1. kruhu cesty S nudlí u nosu. Tou bez stavění zprava převisem a trhlinami. Výše zleva a přímo stěnou ke 3. kruhu. Stěnou přímo do trhlin a ke 4. kruhu. Stěnou na vrchol.
JEŠTĚ JEDEN HADRPALEC, X (JPK), 14. 8. 2005, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. V levé části údolní stěny přímo k 1. kruhu. Stěnou šikmo vlevo přes 2. kruh na římsu pod převis a k 1. kruhu cesty S nudlí u nosu. Dále převisem a trhlinami jako cesta Devítipalcové hřebíky k jejímu 3. kruhu. stěnou vzhůru a vlevo za hranu k 5. kruhu. Zleva do sokolíků a přímo na vrchol.
ZLÁ VĚŠTBA, IXb (JPK), 25. 6. 1994, Stanislav Šilhán stř. Petr Slanina(2), Jiří Slavík, Oldřich Rypl. Koutkem přes 3 kruhy na vrchol. Od 3. kruhu přímo nebo zleva.
VÍTKOVO KVARTETO, IXc (JPK), 14. 9. 2006, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Od 1. kruhu cesty Zlá věštba šikmo vpravo na oblou hranu ke 2. kruhu. Vpravo za hranu a stěnou při hraně přímo vzhůru a výše vlevo k poslednímu kruhu cesty Ještě jeden hadrpalec a tou na vrchol.
MALÁ POTULKA, VIIb (JPK), 17. 8. 1971, Vladimír Charousek, K.  Charousek. Vpravo od Z hrany přes vodorovné zářezy šikmo doleva na hranu, mělkým žlábkem ke kruhu a postavením na vrchol.
ZAKLETÁ CESTA, VIIIb (JPK), 1962, Ladislav Mejsnar, Josef Hušek, Milan Černý, Zdeněk Plch, Jiří Čihulka, Milan Franěk, Vojtěch Hulínský. S hranou na polici, traverz doprava a SZ stěnou podél spárek ke kruhu. Vzhůru a doleva ke 2. kruhu. Koutovou spárou na vrchol. 1
DOBRÁ VĚŠTBA, VIIIc (JPK), 25. 6. 1994, Jiří Slavík, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán, Oldřich Rypl. Stěnou a trhlinou k 1. kruhu a přímo ke 2. kruhu Zakleté cesty, stěnou šikmo vpravo ke 3. kruhu a na vrchol.
ZÁDA NA STROMĚ, IX (JPK), 15. 10. 1994, Petr Slanina(2) stř. Jiří Slavík. Stěnou pod slaněním přímo k 1. a 2. kruhu. Traverz vlevo ke Malé potulky a tou bez stavění na vrchol.
LÍBAČKA NA DOBROU NOC, IX (JPK), 5. 8. 2005, Petr Slanina(2) stř. Richard Müller, Stanislav Šilhán. V pravé části údolní stěny přímo k 1. kruhu. Do koutku, jím na balkón ke 2. kruhu. Vzhůru do římsy a vpravo k sokolíku a jím pod převis ke 3. kruhu. V převise vpravo za hranu a koutem k poslednímu kruhu Údolní cesty a to na vrchol.
JE LIBO HUBANA?!, VIIIc (JPK), 13. 9. 2006, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. V pravé části údolní stěny přímo do sokolíku a jím na konec k 1. kruhu. Přímo přes převis na římsu (smyčky) a sokolíkem ke 3. kruhu cesty Líbačka na dobrou noc. Přímo přes převis k první skobě (dříku) Údolní cesty a jí na vrchol.