region  Český ráj
sektor  Pantheon
podsektor  Velký Panteon
CENTRÁLNÍ STĚNA - II.LIGA
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
[52] SMUTEČNÍ CESTA, VIIc (Písk.Sasko), 1965, Václav Tůma(1), D. Kovář, Jaroslav Marek. Vpravo od výrazného koutu dvojitou trhlinou obtížně do vhloubení a komínem.
1 [53] MAESTRO, IXa (Písk.Sasko), 30. 3. 2008, Petr Čermák, Jiří Švadleňák, Jitka Skálová. Stěnou přes přes 5 borháků ke kruhu.
DOBYTÍ NEBE, VIIIb (Písk.Sasko), IXa RP (Písk.Sasko), 12. 6. 1983, Roman Brt, P. Levitner. Přímo stěnou k 1. kruhu cesty »Tři dny kondora«, dále vzhůru a šikmo vlevo ke 2. kruhu. Stěnou zleva nad kruh a spárou ke slaňáku. (Od 2. kruhu stěnou zprava IXc).
DOBYTÍ NEBE - VAR., IXc (Písk.Sasko), od 2. kruhu stenou zprava
TŘI DNY KONDORA, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), 1979, Josef Hradecký(1) stř. Luděk Šlechta(1), Jaroslav Kutil, Václav Vodička. Z police doprava vzhůru k 1. kruhu. Přímo a vpravo sokolíkem na římsu ke 2. kruhu pod převisem. Podél trhliny přes převis a spárou vzhůru na rampu.
Poznámka:nejištěno
TŘI DNY KONDORA - SALTO VARIANTA, VIIIb RP (Písk.Sasko), 18. 4. 2005, Václav Šatava(2), Petr Hejtmánek. Od 2. kruhu na konec trhliny (vpravo smyčka), vlevo do středu stěny a přímo ke slaňáku.
2 TĚLOCVIČNA, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), 24. 11. 1985, Stanislav Šilhán stř. David Semiginovský, Roman Brt. Stěnou přes 2 kruhy do římsy, ručkováním doleva k sokolíku a jím ke 2. kruhu cesty »Tři dny kondora«.
HURÁÁ, IXa (Písk.Sasko), Od prvního kruhu Tělocvičny šikmo vlevo vzhůru k 1. kruhu Dobytí nebe. Dále nahoru a šikmo vlevo ke 3. borháku cesty Maestro, tou ke 4. borhák, vzhůru a doleva k poslednímu borháku cesty Anatomie. Možno pokračovat na balkon nad poslední borhák. a po břichách vzhůru ke hradu.
1 TRENAŽER, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 16. 10. 1982, Roman Brt, Aleš Morávek. Stěnou ke kruhu, mírně vpravo do římsy a ke 2. kruhu cesty »Traverz vzdechů«.
TRENAŽER SUPER DIREKT, IXb RP (Písk.Sasko), 12. 4. 2008, Petr Čermák, Václav Vodička, David Semiginovský. Od 1. kruhu metr vlevo a přímo stěnou do římsy ke kruhu pod převisem. Přes převis a zleva k borháku (zprava VIIIc) a podél trhliny do spáry a jí na římsu.
1 DIREKT TRAVERZ VZDECHŮ, VIIIa RP (Písk.Sasko), 1979, Stanislav Šilhán, Jaroslav Kutil, R. Kašťák, Karel Kupilík. Přímo k 1. kruhu, vzhůru k 1. a 2. hrotu (smyčky). Odtud bud' doleva podél trhliny a vpravo ke 2. kruhu »Traverzu vzdechů« či obtížněji přímo ke 2. kruhu.
Poznámka:nejištěno
1 DIREKT TRAVERZ VZDECHŮ - VAR. PŘÍŠTÍ TÝDEN, IX RP (Jizerská st.), 12. 8. 2012, Jiří Šťastný stř. Petr Čermák. Od 1. kruhu Direktu tr. vzdechů vpravo k 1. borháku, dále přímo přes další 5 borháků ke kruhu. 1
DIREKT TRAVERZ VZDECHŮ - VARIANTA ZELENÉHO DRÁČKA, VIIc (Písk.Sasko), 26. 2. 2008, František Čepelka(2), Jiří Vyhlídko. Od 2. kruhu zleva (smyčka) přes převislý blok a středem pilíře přes kruh ke slaňáku. 1
DOHODA JISTÁ, IXa RP (Písk.Sasko), 10. 11. 1985, Jindřich Hudeček, Stanislav Šilhán, Roman Brt. Stěnou ke kruhu, přímo do železité žíly (borhák - osazen dodatečně) přes »Traverz vzdechů« na polici ke 2. kruhu. Jemnou stěnou a přes převis (slaňák) na rampu.
1 COLORADICAL, VIIIc RP (Písk.Sasko), 24. 9. 1982, Mark Wilford stř. Petr Čermák. Přímo stěnou (borhák - osazena dodatečně) k 1. kruhu »Traverzu vzdechů«. Stěnou k dalšímu borháku (osazen dodatečně) a ke 2. kruhu. Jemnou stěnou pod převis a doleva ke slaňáku.
1 STŮL REJPALŮ, VIIIb RP (Písk.Sasko), 11. 2. 2008, Miroslav Sameš, Roman Tilňák. Stěnou (borhák a kruh) k sokolíku a jím ke 2. kruhu. Přímo přes 3. kruh ke 4. kruhu nad převisem a zprava ke slaňáku.
Poznámka:lámavé
TRAVERZ VZDECHŮ, VIIIb (Písk.Sasko), Koutem k železité žíle a v ní dlouhý traverz vlevo (1. kruh, borhák) ke 2. kruhu pod spárou. Spárou a komínem na ochoz hradu.
Poznámka:2 kruhy.
LEVÁ KNICHALOVA SPÁRA, VI (Písk.Sasko), 1963, Václav Tůma(1), Vladimír Knichal, V. Cejnar, J. Pavlata. Solivým koutem vpr. od žluté stěny, trhlinou a spárou.
Poznámka:smyčky.
SMUTEČNÍ KOMÍN, V (Písk.Sasko), 1963, Václav Tůma. Koutem a výše komínem.