sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Pravá Čirta
GRINDELWALDSKÁ STĚNA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
KLEINE SCHEIDEGG, VIIb (Písk.Sasko), 4. 10. 2009, Mario Witte stř. Jörg Nescheida, Mark Pohlink. Od nástupu cesty „Výrazové spáry“ levou trhlinou přes převis přímo na polici (kruh). Stěnou na druhou polici (2. kruh). Stěnou na třetí polici a krátce vzhůru, pak vlevo pod velký hrot. Hranou pilíře přímo na vrchol.
VÝSTUP SPÁROU, VIIc (Písk.Sasko), 27. 9. 2009, Jörg Nescheida stř. Mario Witte, Matthias Feldmann. Vlevo v J stěně trhlinou na balkón. Spárou přes hrot na další balkón. Ruční spárou na polici a koutem na další polici. Spárou a hranou na pilíř a na vrchol.
CAFE ALPIGLEN, VIIb (Písk.Sasko), 26. 9. 2009, Mark Pohlink stř. Jörg Nescheida stř. Mario Witte. Vlevo od cesty „Jeskynní komín“ stěnou (kruh) na balkón, krátce koutem a doprava ke hraně. Hranou ke 2. K a přímo na vrchol.
1 JESKYNNÍ KOMÍN, III (Písk.Sasko), 31. 5. 2009, Jörg Nescheida, Mario Witte. Vlevo v údolní stěně uvnitř velkého komína za blokem vzhůru a komínem na pilíř (kniha) a na vrchol.
1 CESTA PŘES VLAŠTOVČÍ HNÍZDO, VIIa (Písk.Sasko), 5. 6. 2009, Jörg Nescheida, Mario Witte. Vpravo od cesty „Jeskynní komín“ levou spárou a spárou ke K. Stěnou přímo, potom vlevo na vrchol.
ŽENEVSKÝ PILÍŘ, VIIIb (Písk.Sasko), 26. 5. 2010, Jörg Nescheida, Mario Witte. Cestou „Návrat domů bez návratu“ na balkón (BH stanoviště). Traverz doleva ke hraně a tou na balkón k 1. K. (Stavěním) vlevo hranou krátce vzhůru na malou polici a doprava na balkón. Šikmo doprava ke 2. K. Stěnou do zářezu a tím ke slaňovacímu borháku.
DIPSYCH, VIIIb (Písk.Sasko), 17. 3. 2019, Robert Hes, Jiří Chocholoušek, Vladislav Nehasil, Lucie Sobotková. Ze stanoviště cesty Návrat bez návratu (borhák) asi 2 m doleva a stěnou přímo (1. borhák) do římsy. Přes převis (2. borhák) a přes další římsu ke 3. borháku a dále vzhůru ke 2. K cesty Ženevský pilíř. Spolu s ní na temeno (kruh). (Místy lámavé!)
NÁVRAT BEZ NÁVRATU, VIIIa (Písk.Sasko), 20. 9. 2009, Jörg Nescheida stř. Mario Witte, Jens Prinke. Zleva na velký balkon pod centrální částí masivu (BH stanoviště). Středem stěny na velký balkón. Spárou ke K, stěnou ke 2. K a přímo na vrchol.
HROMADŮR, VIIIa (Písk.Sasko), 17. 3. 2019, Jiří Chocholoušek, Vladislav Nehasil, Lucie Sobotková, Robert Hes. Ze stanoviště cesty Návrat bez návratu (borhák) vpravo hranou a stěnou napravo podél hrany přes 3 K a mírně vlevo ke 2. K cesty Návrat bez návratu. Spolu s ní na temeno (kruh).
STATION EIGERWAND, VIIa (Písk.Sasko), 2. 10. 2009, Mario Witte, Jörg Nescheida. Jako „Návrat bez návratu“ na velký balkón (BH, stanoviště). Sestup doprava ke 2. borháku (2. stanoviště). Ve velkém koutě spárou a komínem na vrchol.
ROTHE FLUH, VIIIc (Písk.Sasko), 3. 10. 2009, Mark Pohlink, Mario Witte, Jörg Nescheida. Z balkonu cesty „Návrat domů bez návratu“ (BH, stanoviště) 8m sestup na polici, traverz 10m doprava a stěnou k borháku (2. stanoviště). Koutem pod velký převis, traverz doprava a spárou na polici ke K. Spárou přímo přes polici ke slaňovacímu borháku.
TUNEL, VIIa (Písk.Sasko), 2. 5. 2010, Mario Witte, Jörg Nescheida. Z balkonu cesty „Návrat domů bez návratu“ (BH, stanoviště) 8m sestup na polici, traverz 10m doprava a stěnou k borháku (2.stanoviště). Koutem pod velký převis, traverz doprava a spárou na polici ke K. Spárou přímo přes polici ke slaňovacímu borháku.
ŽEHLIČKA, VIIa (Písk.Sasko), 15. 5. 2010, Mario Witte, Jörg Nescheida, Matthias Feldmann. Asi 7 m vlevo od cesty „Černý komín“ spárokomínem na velkou polici. Přes stupně do velkého kouta pod převis. Spárou přes převis a stěnou doleva ke K. Spárou přímo ke slaňovacímu borháku.
ŽEHLIČKA - LECHENAL-TERRAY VAR., VIIIa (Písk.Sasko), 5. 6. 2010, Jörg Nescheida, Mario Witte. Cestou „Žehlička“ pod převis. Traverz 4 m doleva a spárou přes převis ke K. Spárou, pak šikmo doprava ke K cesty „Žehlička“. Tou na temeno.
ČERNÝ KOMÍN, II (Písk.Sasko), 8. 5. 2010, Jörg Nescheida, John Witte, Mario Witte, Matthias Feldmann. Údolním komínem V pilíře ke slaňovacímu borháku.
ŽLUTÝ ANDĚL, VIIc (Písk.Sasko), 13. 5. 2010, Mario Witte, Jörg Nescheida, Matthias Feldmann. Cestou „Černý komín“ na balkón asi ve 2/3 výšky (stanoviště). Traverz po polici doprava na balkón (2. stanoviště). Stěnou přímo ke K a malým koutem ke slaňovacímu borháku.
HOTEL GRINGWEH, VIIb (Písk.Sasko), 21. 5. 2010, Jörg Nescheida, Mario Witte. Z bloku ve V stěně V pilíře krátkou stěnou ke spáře a tou přes 1. kruhuna balkón. Stěnou při hraně přímo přes 2 kruhy ke slaňovacímu borháku.
VPRAVO VENKU, VIIc (Písk.Sasko), 10. 6. 2012, Jörg Nescheida stř. Mario Witte. Asi 5 m vpravo od Hotelu Gringweh, napravo od hrany, stěnou doleva ke spáře a tou k 1. K. Stěnou přímo na polici a přes 2. K na temeno ke slaňovacímu borháku.
Poznámka:2 kruhy
STOLLENLOCH, VIIa (Písk.Sasko), 2. 5. 2010, Mario Witte stř. Jörg Nescheida. HEIMKEHR auf gr.Abs.(borhák). 8m Abstieg auf Band, 10m rechts queren und Wand zu BH. Verschn. unter gr.Überh., Querg.rechts und Riss zu Band mit R. Riss über Band zA.
Poznámka:3 kruhy
VARIANTA, VIIa (Písk.Sasko), 10. 6. 2012, Jörg Nescheida stř. Mario Witte. Vom R Wand gerade über 2.R zA.