sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Levá Čirta
LOĎ MRTVÝCH - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
MEDICÍNA, IV (Písk.Sasko), 29. 3. 2014, Mario Witte . Vlevo na masivu, asi 5 m nalevo od Země jara, výrazným koutem po stupních a komínem na temeno (dobírací BH).
CYNIK, Xb RP (Písk.Sasko), 21. 5. 2016, Tomáš Sobotka(1), Jiří Lautner, Jakub Frič, Jiří Chocholoušek, Robert Hes. Asi 3 m vlevo od cesty Země jara hladkou stěnou s použitím pravé hrany přes borhák a trhlinkou přímo do římsy Země jara. Tou ke slanění. 1
1 ZEMĚ JARA, VIIIa RP (Písk.Sasko), 22. 4. 2011, V levé části masivu, 2 m nalevo od levé údolní hrany koutkem přes 2 borháky do římsy. Trhlinou přes 2 Ka stěnou ke 3. kruhu. Stěnou šikmo doprava a po hraně ke slaňovacímu borháku.
Poznámka:Z rozhodnutí OVK autorství zrušeno.
1 TŘETÍ HOST, VIIIa RP (Písk.Sasko), 23. 4. 2011, Nástup ze stupně vlevo ve svahu za levou údolní hranou. Krátce nevýrazným koutkem a doprava k 1. K. Stěnou přímo přes stupně a pak vlevo při hraně (2 borháky) k převisu. Zleva nad něj a dále hranou přes 2 kruhy a 2 borháky ke slaňovacímu borháku.
1 ZKROCENÍ TYGRA, VIIIb (Písk.Sasko), 25. 8. 2012, Od levé údolní hrany traverz doprava na tupou hranu (borhák). Tupou položenou hranou přes díru k 1. a 2. K. Stěnou k římse, přes převis 3. kruhu a mírně vpravo ke 4. K. stěnou k 5. K cesty Nicméně matka. Zde cesta končí.
NICMÉNĚ MATKA, IXa (Písk.Sasko), 14. 7. 2012, Společně s cestou Hází mámu z vlaku koutem až pod malý převis. Ručkováním v římse (borhák)asi 2 m doleva a zprava stěnou (borhák) na římsu a nad ní ke K. Krátkou spárou a položenou stěnou ke slaňovacímu borháku.
Poznámka:Z rozhodnutí OVK autorství zrušeno.
1 HÁZÍ MÁMU Z VLAKU, IXb (Písk.Sasko), 17. 10. 2010, Ve velkém koutě stěnou a žebry přes borhák a K šikmo doprava do kouta. Jím (2 borháky) až pod malý převis a vpravo ke K. Stěnou (borhák) a koutem (K a BH) na jeho konec ke slaňovacímu borháku.
VZPOURA POVĚŠENCŮ, IXc (Písk.Sasko), 21. 7. 2012, Jako cesta Hází mámu z vlaku k 1. BH. Šikmo doprava do kouta ke 2. borháku a stěnou na balkon (3. BH). Koutem a vlevo stěnou přes 3 borháky a doprava na balkon (7. BH). Zprava stěnou a doleva k 8. BH. Přímo stěnou a přes převis (2 borháky). Stěnou mírně doleva ke slaňovacímu borháku. cesty Hází mámu z vlaku.
GENERÁL PŘICHÁZÍ Z DŽUNGLE, IXb (Písk.Sasko), 26. 8. 2012, 4 m vpravo od nástupového koutu cesty Hází mámu z vlaku krátce vzhůru k policia vlevo (borhák) trhlinkou pod převis. Zleva přes malý převis (borhák) k trhlině u hrany a tou nabalkon. Vpravo hranou přes K na 2. balkon cesty Vzpoura pověšenců a spolus ní přes 4 borháky ke slaňovacímu borháku.
Poznámka:Z rozhodnutí OVK autorství zrušeno.
MODERN TALKING, IXb RP (Písk.Sasko), 8. 8. 2015, Chris-Jan Stiller. Napravo od cesty Generál přichází z džungle z balvanu při tupé hraně do římsy (společný BH z cestou Generál.. ), zprava podpřevis a doleva ke 2. borháku. Stěnou přes 2 borháky ke 4. K cesty Smlouva s ďáblem. Vlevoa vzhůru (2 BH, 6. K cesty Vzpoura pověšenců, 7. BH) ke slaňovacímu borháku.
SMLOUVA S ĎÁBLEM, IXc RP (Písk.Sasko), 1. 5. 2016, Napravo od nástupu cesty Modern Talking stěnou přes díru (borhák) k převisu (1. K), přes něja vlevo při hraně přes 2 kruhy a BH k 5. K cesty Poklad na Sierra Madre. Spolu s ní ke slanění.
POKLAD NA SIERRA MADRE, Xa RP (Písk.Sasko), 1. 5. 2016, Mario Witte stř. Mark Pohlink, Hannes Friede. Nástup stěnou přes díru (borhák) a šikmo vpravo přes převis k 1. K. Stěnou přes 2 K, podél trhlinky ke 3. kruhu a stěnou do římsy, traverz vlevo (borhák) a přes převis k 5. K.
OSM HROZNÝCH, Xa RP (Písk.Sasko), 21. 5. 2016, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek stř. Tomáš Sobotka(1), Jiří Lautner, Jakub Frič. Asi 10 m koutem a zářezem. Úkrok vlevo k borháku nad převisem a stěnou a zleva hranou přes 2 borháky přímo na kazatelnu ke kruhu. Převislou stěnou vlevo přes borhák na polici a při hraně ke slanění.
ZROZENÍ BOHA, VIIIb (Písk.Sasko), 5. 7. 2012, Asi 3, 5 m vpravo od kouta, nalevo od hrany železitou stěnoua plotnou přes borhák k 1. K. Stěnou ke koutu a vpravo na nevýraznou hranu přes 2 borháky a dáleke 3. kruhu. Krátce zleva a vzhůru na 2. římsu. Traverz doprava za hranu ke 4. K a stěnou nabalkon ke slaňovacímu borháku.
Poznámka:Z rozhodnutí OVK autorství zrušeno.
NOČNÍ NÁVŠTĚVA V BUŠI, VIIc (Písk.Sasko), 5. 7. 2012, Asi 4 m napravo od nástupu Zrození boha stěnou přímo přes borhák ke K. Krátce zleva a vpravo zavřenouspárou a výše hranou přes 3 borháky na polici pod malý převis (5. borhák). Zleva přes převis na polici a vpravo krátkou spárou (6. BH) a položenou stěnou ke slaňovacímu borháku.
1 ZELENÝ HAD, VIIIc (Písk.Sasko), 30. 8. 2017, Thomas Küntscher, Torsten Krug. Z nástupu cesty,, Koupě osla"  vlevo stěnou přes borhák a spárkou (smyčka) a stěnou ke 2. borháku. Stěnou přes malý převísek ke 3. BH. Zleva krátce hranou a vpravo stěnou přes 4. borhák na polici a přes převis (Kruh) a cestou Noční návštěva v buši na vrchol.
KOUPĚ OSLA, V (Písk.Sasko), 9. 9. 2012, Mario Witte stř. Jörg Nescheida. Z jeskyně vpravo nadnástupem Noční návštěvy v buši stěnou a komínem ke druhé jeskyni. Venkukrátký traverz doprava a v koutě vzhůru k výraznému pilíři (hodiny). Pilířema koutovým komínem vzhůru na balkon. Přes zarostlé police vzhůru a vpravopřes velký hrot k polici, po ní doleva na
VSKUTKU KRVAVÝ PŘÍBĚH, VIIa (Písk.Sasko), 11. 6. 2011, Jörg Nescheida stř. Mario Witte. Jako Příběh s bombou na balkon a vlevo k 1. K. Spárou přes 2. K na temeno.
PŘÍBĚH S BOMBOU, VIIa (Písk.Sasko), 5. 6. 2011, Mario Witte stř. Jörg Nescheida. Od nástupu Lékaře banditů doleva za hranu na římsu. Stěnou na balkon a vpravo přes 1. kruhunapilířek Lékaře banditů. Vlevo žebrem a stěnou ke 2. K. Krátkým žlábkem a vlevomezi bloky na vrchol.
LÉKAŘ BANDITŮ, VIIc (Písk.Sasko), 30. 4. 2011, Mario Witte stř. Jörg Nescheida. Na Z straně výrazným koutem přes 1. kruhuna pilířek. Stěnou napravo od hrany přímo přes 2. K napolici, zprava k díře, krátkým komínem a na vrchol.
RET MARUT, VIIIb (Písk.Sasko), 21. 5. 2011, Mario Witte stř. Jörg Nescheida. Jako Cihlář na polici a po ní doleva ke K. Žebrem vzhůru pod střechu. Přes převis (2. kruh) a stěnou (3. kruh), nakonec jako Lékař banditů na temeno.
CIHLÁŘ, VIIc (Písk.Sasko), 8. 5. 2011, Jörg Nescheida stř. Mario Witte. Vlevo pod nástupem Česačůbavlny krátce koutem (hodiny) a doleva na velkou polici. Vpravo žebrempři hraně k 1. K. Krátkou spárou na římsu, doprava přes roh Česačů bavlny a dolevana polici. Stěnou přes 2. K k díře a vlevo komínem jako Lékař banditů na vrchol.
ČESAČI BAVLNY, VIIb (Písk.Sasko), 27. 2. 2011, Jörg Nescheida stř. Mario Witte,. Na Z straně hlavníhomasivu v JZ koutě levým zářezem pod převis. V římse doleva a spárou přespřevis (roh) na balkon. Doprava rampou do kouta pod dalším převisem k 1. K. Spárou přes převis na polici, krátce doprava a vlevo přes 2. K na vrchol.
POCHOD DO ŘÍŠE MAHAGONU, VIIIb (Písk.Sasko), 14. 4. 2012, Mario Witte stř. Jörg Nescheida. Společně s cestou Přicházím z doby kamenné do jeskyně k borháku. V levé stěně jeskyně traverz asi 5 m doleva na kazatelnu u hrany ke K. Vlevo za hranu, pod převis a na „jazyk převisu“. V římse traverz cca 5 m doleva a vzhůru ke 2.K. Stěnou k polici a doprava ke 3. kruhu. Krátkou pěsťovou spárou na vrchol.
KARETA, VIIc (Písk.Sasko), 3. 4. 2011, Jörg Nescheida stř. Mario Witte. 5 m vpravo od nástupu Česačůbavlny kouty k 1. K. Převisem vpravo vzhůru k díře a spárou a stěnou vevhloubení ke 2. K. Stěnou nejprve vlevo, výše vpravo na vrchol.
DYNAMIT, V (Písk.Sasko), 16. 3. 2015, Mario Witte. Asi 4 m jako Kareta a vpravo koutem a spárou, místy sokolíkem na polici. Komínem, nahoře zleva na vrchol.
VARIANTA (PŘICHÁZÍM Z DOBY KAMENNÉ), VIIa (Písk.Sasko), 29. 7. 2012, Jörg Nescheida stř. Mario Witte, Y. Munde. Spolu s cestou Zrození boha přes 1.K do koutku. Koutkem vlevo do jeskyně cesty Přicházím z doby kamenné a spolu s ní na temeno
VARIANTA, VIIa (Písk.Sasko), 29. 7. 2012, Jörg Nescheida stř. Mario Witte, Y.Munde. ENTSTEHUNG GOTTES ÜBER über 1.R zu Verschn. Diese links zur Höhle.