region  Střední Čechy
sektor  Holý vrch a Kozí hřbety
podsektor  Holý vrch
ALŠOVA VYHLÍDKA
oblast: Praha a okolí, sektor: Holý vrch a Kozí hřbety, podsektor: Holý vrch, skála: ALŠOVA VYHLÍDKA
Obr.1: Schéma Alšovy vyhlídky; horolezecký průvodce (1), 1986 , vystaveno: 2012

1 1. ZÁPADNÍ HRANA, 4+ (UIAA), 1966, V údolní stěně spárkou u hrany na lavici, vzhůru ke skobě, doprava za hranu na balkónek (skoba) a stěnkou přímo na vrchol.
Poznámka:Členové HO TJ Slovan Praha-Bohnice
2 1A. NAVŠTÍVENKA, 6+ (UIAA), 9. 5. 1984, Jaromír Šídlo. Hladkou stěnkou mezi cestami č. 1 a 2 přes vodorovnou spáru pod převis (2 skoby), přímo přes převis na balkónek a cestou č. 1 na vrchol. 1
2A. ÚNĚTICKÁ SPÁRA, 4 (UIAA), Přímo přes převis nad jeskyňkou na balkónek a spárou na vrchol. 1
1 2B. ÚNĚTICKÁ SPÁRA, 3 (UIAA), Vpravo od jeskyňky vzhůru na římsu, doleva na balkónek a spárou na vrchol 1
1 3. TONDOVA CESTA, 4+ (UIAA), 27. 2. 1966, Antonín Malák. 2m vpravo od jeskyňky trojúhelníkovou stěnkou na polici, přímo vzhůru pod 1. větev Branky (smyčka), odtlačující stěnkou doleva na vyčnívající balvan a zářezem na vrchol.
1 4. BRANKA, 1 (UIAA), Nástup na balvanu ve spádnici charakteristického okna. Pod výšvihem buď vlevo, nebo vpravo vzhůru na pločinu s oknem.
2 5. CIKCAK, 3+ (UIAA), 13. 4. 1980, Vladislav Strnad, Jaroslav Jílek(2). Z nástupu na Branku doprava do kouta a jím vzhůru na pravé rameno Branky a jím vzhůru na plošinu s oknem. Vpravo koutovou spárou na vrchol.
6A. DVOUCESTNÁ, 3 (UIAA), 20. 2. 1966, Josef Nedorost, Vladislav Strnad. Nástup buď vpravo od Branky krátkým komínkem na plošinu, travers po lávce k pravému zářezu, nebo vlevo od nástupu na Pilíř (č. 8) krátkou stěnkou ve spádnici zářezu na lavici. Odtud doleva na plotnu a SZ stěnou levého zářezu na vrchol.
1 6B. DVOUCESTNÁ, 3+ (UIAA), Nástup jako č. 6a. Z lavice SZ stěnou pravého zářezu k velkému odštěpu a vlevo od něho na vrchol (místy lámavé).
6C DVOUCESTNÁ, 3 (UIAA), 20. 2. 1966, Vladislav Strnad, Josef Nedorost. Nástup stejný jako č. 6a. Z lavice stěnkou až pod veliký odštěp, travers doprava a přes odštěp na vrchol (místy lámavé).
7. PŘEVISLÁ HRANA, 5+ (UIAA), 1973, Vladimír Voráček. Podél hrany, která začíná v údolní stěně vpravo od nástupu na Dvoucestnou a výše vystupuje nad pravou větví Branky. Těsně vpravo od hrany vzhůru na plošinu a na lávku Dvoucestné. Vzhůru na plotnu pod kolmou stěnkou (uzel) a šikmo doleva kolem hrany na vrchol.
1 8. PILÍŘ, 5+ (UIAA), 10. 7. 1966, Vladislav Strnad, Karel Bažant. Stěnkou k vodorovné spáře pod převisem a ke skryté skobě nad ním. Šikmo doprava (skoba) a přímo vzhůru přes velký odštěp na vrchol.
2 9. ČERNÝ PŘEVIS, 6- (UIAA), Vpravo od pilíře vzhůru na plošinu pod převisem (skoba), přes převis a spárkou na rampu, odkud stěnkou přímo na vrchol.
4 10. PLOTNY, 3 (UIAA), 20. 2. 1966, Josef Nedorost, M. Nedorost, Vladislav Strnad. Rozpukanou plotnou přímo vzhůru na velký odštěp (smyčka). Z něho přes hluboký otvor přímo vzhůru na rampu a stěnkou na vrchol.
2 11. VÝCHODNÍ STĚNKA, 3 (UIAA), 20. 2. 1966, Výstup vede nad vyústěním zmíněné rampy stěnkou vlevo od komínku.
Poznámka:Členové HO TJ Slovan Praha-Bohnice
11A. MALÝ PŘEVIS, 4 (UIAA), 27. 3. 1984, Jaromír Šídlo. Vlevo od JV hrany (vpravo je cesta č. 11) hladkou stěnkou pod převis (skoba) a přímo přes převis na vrchol.
12. TRAVERS STĚNOU, 4+ (UIAA), 24. 4. 1966, Vladislav Strnad, Josef Nedorost, M. Nedorost. Z hranou na balkónek, překrok do Únětické spáry a do kouta, vytlačující stěnkou Tondovy cesty poněkud dolů do 1. větve Branky a travers do kouta na Dvoucestné. Vodorovnou spárou na plošinu v Černém převisu, k odštěpu v plotnách a doprava na rampu.
Všechny výstupy se nalézají v údolní stěně vysoké asi 10 - 18 m.