region  Jizerské hory
oblast  Jizerské hory
sektor  Jizerské hory
podsektor  Srázy (Ostrý hřeben)
PRŮCHOD - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Používat magnesium či jiné chemické prostředky sloužící k vysoušení kůže na rukou je možné pouze od stupně VIIIb jizerské stupnice (včetně) výše!
oblast: Jizerské hory, sektor: Jizerské hory, podsektor: Srázy (Ostrý hřeben), skála: PRŮCHOD - M
Obr.1: Průchod 9.2011 kt, kturpis , vystaveno: 2011

Obr.2: PRŮCHOD Jižní část, Logičtější varianta VI, logické cesty (foto Jimmy) , vystaveno: 2021

Obr.3: PRŮCHOD - M (JIZERSKÉ HORY) - Jimmy, 2021, zstrnad , vystaveno: 2021

Obr.4: PRŮCHOD - M (JIZERSKÉ HORY) - Jimmy 2021, zstrnad , vystaveno: 2021

STARÝ DLUH, VI RP (Jizerská st.), 4. 3. 2010, Vladimír Sojka. Vlevo od cesty "Komín" stěnkou do žlábku, jím přes převis, výše drolivým hřbetem a vpravo komínem na temeno.
SOKOLIK, V (Jizerská st.), 9. 2. 2001, Petr Dostál. Previslym sokolikem a vpr. na vrchol
PECKOVA SPARA, V (Jizerská st.), 1999, Vladimír Sojka. Sparou, zpocatku previslou, na v. 1
SPARA ZA BUKEM, VI (Jizerská st.), 15. 9. 2000, Vladimír Sojka.
KOMIN, III (Jizerská st.),
1 LOGICKÁ, VIb (Jizerská st.), 15. 9. 2000, Petr Janda stř. Vladimír Sojka. a stenou Mirne previslou sparou do rimsy, traverz vpr. (K), sokolikem ( drik) doleva na plosinku ( kniha). Sparou na v.
1 PILIR OBELISKU, VII (Jizerská st.), 15. 9. 2000, Petr Dostál. Stredem steny pres drik pod vrcholovou hlavicku, traverz vlevo nebo vpravo a libovolne na vrchol,
LEVY PILIREK, IV (Jizerská st.),
PRAVY PILIREK, V (Jizerská st.), 15. 9. 2000, Jiří Chocholoušek.
LISTOPADOVA SPARA, IV (Jizerská st.), 12. 11. 2000, Vladimír Sojka, Petr Janda.
1 BUCKOVA PRAVIDLA, VIb (Jizerská st.), 28. 9. 2015, Jiří Doubrava(2), Jiří Hušek(3). Nástup ve spádnici levé hrany pilíře nalevo od cesty Pilíř obelisku. Obtížně do šikmé police (skoba) a doleva ke hraně (bh). Překrok na hranu a těsně podél hrany (zleva hrany) vzhůru cca 3 m a dále zpět do údolní plotny a podél hrany (zprava) na temeno. Po balkonku doleva a drolivou spárou na v. Protokol o prvovýstupu
1 LOGIČTĚJŠÍ VARIANTA, V-VI (Jizerská st.), 8. 5. 2021, Jaromír Holý, Tomáš Hruš, Bára Kopecká. Vpravo od Logické cesty, koutem do police. Spárkou přes odštěp do vodorovné police, traverz vlevo a nahoru ke kruhu Logické cesty. 1
1 JEČNÉ ZRNO, V (Jizerská st.), 18. 5. 2021, Jaromír Holý, Jan Tvrzký. Cesta vede na jižní stěnou severní části. Vpravo od cesty Logičtější varianta přes stupeň, spárkou pod převis. Překrokem z převislého komína do spáry vklíněného balvanu a tou na jeho vrchol. Libovolně na temeno. Protokol o prvovýstupu
1 FRIENDY V DROBENCE, V-VI (Jizerská st.), 26. 6. 2021, Jaromír Holý stř. Tomáš Hruš, Bára Kopecká. Cesta vede v jižní stěně, jižní části Průchodu, druhou výraznou spárou z prava (vlevo od cesty Listopadová spára). Mělkou spárou pod převis, úkrok vpravo a dále vlevo koutkem na temeno. 1 Protokol o prvovýstupu